Šéf Renaultu Cyril Abiteboul prozradil, že jeho tým musel na chvíli přerušit vývoj vozu kvůli "drastickému" vylepšení, které nasadil v Silverstone.
Velký balík vylepšení čítající novou podlahu se objevil na voze Nica Hülkenberga během závodního víkendu ve Velké Británii. Ihned došlo k citelnému nárůstu výkonnosti a vypadalo to, že německý pilot skončí v první pětce, než se objevil problém se systémem pro rekuperaci energie, který vedl k jeho poklesu na šesté místo.
V Rakousku, kde byl dle našeho power-performance indexu zveřejňovaném v analýze sektorů na osmé příčce, najednou vyskočil na čtvrté místo v pořadí relativní výkonnosti týmů. Po Mercedesu, jehož vozu s nejdelším rozvorem okruh sedl, dosáhl Renault největšího pokroku ze všech.
Abiteboul nyní přiznává, že kvůli přípravě většího balíku moc novinek v předchozích závodech nenasazovali - učinili jen pár drobných úprav, které vedly ke zvýšení závodní rychlosti na úkor té kvalifikační: "Věděli jsme, co chceme udělat, ale zároveň jsme si uvědomovali, že šlo o drastickou změnu ve filozofii vozu a že zabere trochu času. Do určité míry jsme vývoj téměř zastavili, protože jsme tuto část potřebovali."
"Otevřel se nám tím nový prostor pro vývoj přední části vozu, střední části vozu s deflektory a také jeho zádi. Když to teď máme hotovo, tak toho přijde mnohem více, což se projeví ve zbytku sezóny," očekává šéf Renaultu další pokroky.
"Začali jsme s velmi rozumnou platformou, pokud jde o kvalifikaci, ale nedokázali jsme ji přetavit v závodní rychlost. Proto jsme učinili ohromné množství změn na voze, které byly počátečním bodem, kdy jsme se vzdali trochu kvalifikační výkonnosti ve prospěch té závodní, aby bylo vyvážení aerodynamiky, mechanické vyvážení, zavěšení a všechno v neděli trochu konkurenceschopnější," pokračuje pro Autosport Abiteboul.
Renault, který druhým rokem plní roli továrního týmu francouzské automobilky, tak podle něj dokázal překonat své potíže, a začal dosahovat pokroků, jak dokládá úspěšnost balíku nasazeného ve Velké Británii. "Šlo o skvělou satisfakci, když jsme v Silverstone pozorovali zlepšení. Zároveň ale také potvrdilo, že tým, který se snažíme vybudovat, se stává silnějším."
"Samozřejmě se toho hodně proinvestovalo, nabrali jsme mnoho nových lidí a nové talenty, novou energii, což vytváří dobrou atmosféru. Scházela nám jedna věc - potvrzení všech těch věcí na dráze. Silverstone toho snad bylo prvním dokladem," doufá Abiteboul v lepší časy.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.