Šéf Renaultu Cyril Abiteboul prozradil, že jeho tým musel na chvíli přerušit vývoj vozu kvůli "drastickému" vylepšení, které nasadil v Silverstone.
Velký balík vylepšení čítající novou podlahu se objevil na voze Nica Hülkenberga během závodního víkendu ve Velké Británii. Ihned došlo k citelnému nárůstu výkonnosti a vypadalo to, že německý pilot skončí v první pětce, než se objevil problém se systémem pro rekuperaci energie, který vedl k jeho poklesu na šesté místo.
V Rakousku, kde byl dle našeho power-performance indexu zveřejňovaném v analýze sektorů na osmé příčce, najednou vyskočil na čtvrté místo v pořadí relativní výkonnosti týmů. Po Mercedesu, jehož vozu s nejdelším rozvorem okruh sedl, dosáhl Renault největšího pokroku ze všech.
Abiteboul nyní přiznává, že kvůli přípravě většího balíku moc novinek v předchozích závodech nenasazovali - učinili jen pár drobných úprav, které vedly ke zvýšení závodní rychlosti na úkor té kvalifikační: "Věděli jsme, co chceme udělat, ale zároveň jsme si uvědomovali, že šlo o drastickou změnu ve filozofii vozu a že zabere trochu času. Do určité míry jsme vývoj téměř zastavili, protože jsme tuto část potřebovali."
"Otevřel se nám tím nový prostor pro vývoj přední části vozu, střední části vozu s deflektory a také jeho zádi. Když to teď máme hotovo, tak toho přijde mnohem více, což se projeví ve zbytku sezóny," očekává šéf Renaultu další pokroky.
"Začali jsme s velmi rozumnou platformou, pokud jde o kvalifikaci, ale nedokázali jsme ji přetavit v závodní rychlost. Proto jsme učinili ohromné množství změn na voze, které byly počátečním bodem, kdy jsme se vzdali trochu kvalifikační výkonnosti ve prospěch té závodní, aby bylo vyvážení aerodynamiky, mechanické vyvážení, zavěšení a všechno v neděli trochu konkurenceschopnější," pokračuje pro Autosport Abiteboul.
Renault, který druhým rokem plní roli továrního týmu francouzské automobilky, tak podle něj dokázal překonat své potíže, a začal dosahovat pokroků, jak dokládá úspěšnost balíku nasazeného ve Velké Británii. "Šlo o skvělou satisfakci, když jsme v Silverstone pozorovali zlepšení. Zároveň ale také potvrdilo, že tým, který se snažíme vybudovat, se stává silnějším."
"Samozřejmě se toho hodně proinvestovalo, nabrali jsme mnoho nových lidí a nové talenty, novou energii, což vytváří dobrou atmosféru. Scházela nám jedna věc - potvrzení všech těch věcí na dráze. Silverstone toho snad bylo prvním dokladem," doufá Abiteboul v lepší časy.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.