Další letošní okruh očekává "plný dům." Prodeje lístků na Velkou cenu Itálie o více než třetinu předčí loňský rok.
Pořadatelé Velké ceny Itálie, která je na programu 3. září 2017, si mnou ruce. Zájem o vstupenky díky lepšící se formě Ferrari roste, lidé si podle nich teď povídají více o Formuli 1 než o fotbalu.
Pilot Ferrari Sebastian Vettel totiž o letní přestávce vede šampionát s náskokem 14 bodů před druhým Lewisem Hamiltonem a lidé budou s napětím sledovat jejich další duely. Udrží svůj náskok až do konce sezóny nebo bude v druhé části úspěšnější pilot Mercedesu, který očekává, že mu tratě v druhé části sezóny budou více vyhovovat?
Sledovanost F1 i prodeje lístků na závody díky tomu letos rostou, což dokládá i zástupce Monzy Ivan Capelli: "Už jsme prodali o 35 % více vstupenek než touto dobou minulý rok. Čekáme, že bude vyprodáno."
Mezi Italy pozoruje, jak se mění jejich zájem o sport: "Lidi už neslyšíte, jak si povídají jen o fotbalu. Teď je u cappuccina hlavním námětem rozhovorů Formule 1," raduje se Capelli, jenž v minulosti odjel 98 velkých cen za Tyrrell, March, Jordan či Ferrari.
A v závěru přidává svůj tip na mistra světa, čímž dále povzbuzuje své krajany: "Opravdu věřím, že se Vettel může stát mistrem světa."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.