McLaren v Maďarsku bodoval s oběma vozy a odvezl si 9 bodů, za což sklidil uznání od svých soupeřů. Honda navíc prožila první bezproblémový víkend sezóny.
Toro Rosso na McLaren nemělo, uznává SainzSainz se sice v úvodu dostal před Alonsa, Španěl ho však v průběhu závodu předjel. Zatímco Toro Rosso obvykle nemá s McLarenem problémy, ten byl v Maďarsku najednou v jiné lize.
"Je to těžké. Když vidíte, jak McLaren skončil o 21 sekund před námi, tak to zkrátka znamená, že jeli jiný závod. Měli mnohem vyšší rychlost než my po celý víkend. Jednoduše jsme se jim po celou dobu nedokázali vyrovnat. Snažit se za sebou udržet auto, které je o půl sekundy na kolo rychlejší, to je docela obtížné," uvádí Carlos Sainz.
Poté se vrací k soubojům se svým slavnějším krajanem: "Myslím, že to byla dobrá zábava, skvělá bitva. Užil jsem si ji. Je to vždy příjemné bojovat s klukem, jako je on. Dnešek nebyl výjimkou."
Klikatý Hungaroring bez dlouhých rovinek McLarenu vyhovoval, Honda navíc přidala spolehlivost, proto mohl v cíli slavit svůj letošní nejlepší výsledek.
Honda poprvé bez obav o to, zda s McLarenem dojede do cíle"Nemůžu říct, že bychom si věřili, ale nesetkali jsme se s žádnými problémy. Neměli jsme žádné obavy, takže to bylo poprvé, kdy jsem si nedělal starosti o to, jestli dokončíme závod," říká zástupce japonské automobilky Jusuke Hasegawa.
"Na voze Stoffela jsme v pátek měli problém s MGU-H, ale ten díl byl téměř na konci své životnosti a nijak vážněji to program nenarušilo. Se závodní výkonností jsem vcelku spokojený," pokračuje šéf F1 projektu Hondy.
"Věděli jsme, že budeme ve srovnání se středem pole relativně konkurenceschopní. Čekali jsme, že skončíme kolem 7. - 10. místa, za třemi nejlepšími týmy. Jsem rád, že jsme mohli závod dokončit dle očekávání," říká Hasegawa.
Uvědomuje si ale, že na své soupeře ve výkonu pohonné jednotky ještě hodně ztrácejí. Proto usilovně v Sakuře pracují na 4. specifikaci, kterou se budou snažit nasadit co nejdříve, jakmile její spolehlivost ověří na dynamometrech.
"I když do letní přestávky můžeme zamířit po dobrém vývoji, tak s celkovými výsledky první poloviny sezóny spokojeni nejsme. Budeme pokračovat v usilovném vývoji, abychom se zlepšili, a snad druhou polovinu ve Spa začneme dobře," přeje si Hasegawa.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.