McLaren v Maďarsku bodoval s oběma vozy a odvezl si 9 bodů, za což sklidil uznání od svých soupeřů. Honda navíc prožila první bezproblémový víkend sezóny.
Toro Rosso na McLaren nemělo, uznává SainzSainz se sice v úvodu dostal před Alonsa, Španěl ho však v průběhu závodu předjel. Zatímco Toro Rosso obvykle nemá s McLarenem problémy, ten byl v Maďarsku najednou v jiné lize.
"Je to těžké. Když vidíte, jak McLaren skončil o 21 sekund před námi, tak to zkrátka znamená, že jeli jiný závod. Měli mnohem vyšší rychlost než my po celý víkend. Jednoduše jsme se jim po celou dobu nedokázali vyrovnat. Snažit se za sebou udržet auto, které je o půl sekundy na kolo rychlejší, to je docela obtížné," uvádí Carlos Sainz.
Poté se vrací k soubojům se svým slavnějším krajanem: "Myslím, že to byla dobrá zábava, skvělá bitva. Užil jsem si ji. Je to vždy příjemné bojovat s klukem, jako je on. Dnešek nebyl výjimkou."
Klikatý Hungaroring bez dlouhých rovinek McLarenu vyhovoval, Honda navíc přidala spolehlivost, proto mohl v cíli slavit svůj letošní nejlepší výsledek.
Honda poprvé bez obav o to, zda s McLarenem dojede do cíle"Nemůžu říct, že bychom si věřili, ale nesetkali jsme se s žádnými problémy. Neměli jsme žádné obavy, takže to bylo poprvé, kdy jsem si nedělal starosti o to, jestli dokončíme závod," říká zástupce japonské automobilky Jusuke Hasegawa.
"Na voze Stoffela jsme v pátek měli problém s MGU-H, ale ten díl byl téměř na konci své životnosti a nijak vážněji to program nenarušilo. Se závodní výkonností jsem vcelku spokojený," pokračuje šéf F1 projektu Hondy.
"Věděli jsme, že budeme ve srovnání se středem pole relativně konkurenceschopní. Čekali jsme, že skončíme kolem 7. - 10. místa, za třemi nejlepšími týmy. Jsem rád, že jsme mohli závod dokončit dle očekávání," říká Hasegawa.
Uvědomuje si ale, že na své soupeře ve výkonu pohonné jednotky ještě hodně ztrácejí. Proto usilovně v Sakuře pracují na 4. specifikaci, kterou se budou snažit nasadit co nejdříve, jakmile její spolehlivost ověří na dynamometrech.
"I když do letní přestávky můžeme zamířit po dobrém vývoji, tak s celkovými výsledky první poloviny sezóny spokojeni nejsme. Budeme pokračovat v usilovném vývoji, abychom se zlepšili, a snad druhou polovinu ve Spa začneme dobře," přeje si Hasegawa.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.