Co podle Pirelli vedlo k poškození pneumatiky Kimiho Räikkönena v předposledním kole Velké ceny Británie?
Britská Grand Prix nabídla více než dramatický závěr, kdy oba piloti Ferrari museli zajet do boxů kvůli problémům s pneumatikami. Tento fakt stál Ferrari, a hlavně pak Vettela, spoustu bodů. Němec dojel až sedmý, Räikkönen díky tomu nakonec udržel pódiové umístění.
Pirelli nyní zveřejnilo své závěry právě ohledně incidentu Kimiho Räikkönena. Fin musel do boxů zajet dvě kola před koncem. A výsledky ukázaly, že Kimiho přední kolo bylo porušeno kvůli externímu vlivu - pravděpodobně kontakt s traťovým obrubníkem. Pneumatika byla poškozena na dvou místech a došlo k oddělení pásu od kostry. Na jednom místě se oddělil i běhoun.
"Výsledky analýzy přední levé měkké směsi pneumatiky jezdce Ferrari Kimiho Räikkönena odhalují specifické poškození na dvou místech okraje pásu poblíž vnitřního hřbetu. Toto poškození není přítomno v žádném jiném místě pneumatiky. Navíc, pás ani struktura nevykazují žádné známky selhání," píše Pirelli ve své oficiální zprávě.
"Možná původní příčina tohoto poškození se shoduje s kontaktem proti externímu tělesu, což vedlo k částečnému oddělení pásu od kostry ve dvou dotčených oblastech. V jednom z těchto dvou míst došlo následně přirozeně k oddělení části běhounu. Toto poškození však nenarušilo vlastní strukturu pneumatiky a Räikkönen byl schopný se bezpečně vrátit do boxů na nafouknuté pneumatice," dodává dále výrobce pneumatik.
Naštěstí pro Ferrari nedošlo k defektu a Iceman do boxů dojel s nafouknutou duší. Takové štěstí ale nepotkalo Sebastiana Vettela, který musel do padoku dojet na ráfku. Pirelli navíc zkoumalo i další pneumatiky použité během víkendu na Silverstone a žádné problémy se strukturou se neobjevily.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.