Švýcarský tým Formule 1 plánuje tento víkend na Hungaroring nasadit nový aerodynamický balík, který má představovat velký posun v jejich výkonnosti.
V posledních dvou závodech se Sauber se svou rychlostí hodně trápil, nepředstavil tam ani žádné nové díly. Vše si šetří na Velkou cenu Maďarska, v níž se pokusí prostřednictvím aerodynamiky vyvážit svůj deficit v podobě rok staré pohonné jednotky Ferrari.
"Nevím přesně, jaký to vylepšení bude, má ale představovat slušný krok. Maďarsko je tratí, kde nám pomůže jakékoliv navýšení přítlaku, navíc pro motory není tak efektivní. Pro nás to tedy může být šance. Pokud vylepšení přinese další pokrok, tak s ostatními můžeme bojovat," věří pilot Marcus Ericsson.
Půjde o první novinky pod působením nového šéfa Frederica Vasseura, jenž vystřídal Monišu Kaltenbornovou. Tomu se nezamlouvá smlouva s Hondou, která byla podepsána pod jejím vedením, a snaží se pro příští sezónu získat jiného dodavatele motorů.
Sauber letos jeden větší balík vylepšení nasadil v průběhu závodních víkendů ve Španělsku a v Monaku - šlo o novou podlahu, bočnicové deflektory, zadní brzdy a další prvky karosérie. Tým ale kýženého pokrok nedosáhl.
"Toto příští vylepšení snad bude fungovat lépe než to předchozí, které nepředstavovalo takový skok, v jaký jsme doufali. Když jsme auto v Silverstone přiměli k fungování, dokázali jsme držet podobné tempo jako vozy Haasu - a Vandoorne nebyl o moc rychlejší. Nejsme na tom tak špatně, když své auto dáme dohromady. Snad budeme v Maďarsku lepší, když tam na motoru záleží o něco méně," dodává pro Autosport Ericsson.
Sauber je v šampionátu konstruktérů s pěti body na devátém místě před McLarenem, jenž má na svém kontě zásluhou Fernanda Alonsa body pouze dva.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.