Švýcarský tým Formule 1 plánuje tento víkend na Hungaroring nasadit nový aerodynamický balík, který má představovat velký posun v jejich výkonnosti.
V posledních dvou závodech se Sauber se svou rychlostí hodně trápil, nepředstavil tam ani žádné nové díly. Vše si šetří na Velkou cenu Maďarska, v níž se pokusí prostřednictvím aerodynamiky vyvážit svůj deficit v podobě rok staré pohonné jednotky Ferrari.
"Nevím přesně, jaký to vylepšení bude, má ale představovat slušný krok. Maďarsko je tratí, kde nám pomůže jakékoliv navýšení přítlaku, navíc pro motory není tak efektivní. Pro nás to tedy může být šance. Pokud vylepšení přinese další pokrok, tak s ostatními můžeme bojovat," věří pilot Marcus Ericsson.
Půjde o první novinky pod působením nového šéfa Frederica Vasseura, jenž vystřídal Monišu Kaltenbornovou. Tomu se nezamlouvá smlouva s Hondou, která byla podepsána pod jejím vedením, a snaží se pro příští sezónu získat jiného dodavatele motorů.
Sauber letos jeden větší balík vylepšení nasadil v průběhu závodních víkendů ve Španělsku a v Monaku - šlo o novou podlahu, bočnicové deflektory, zadní brzdy a další prvky karosérie. Tým ale kýženého pokrok nedosáhl.
"Toto příští vylepšení snad bude fungovat lépe než to předchozí, které nepředstavovalo takový skok, v jaký jsme doufali. Když jsme auto v Silverstone přiměli k fungování, dokázali jsme držet podobné tempo jako vozy Haasu - a Vandoorne nebyl o moc rychlejší. Nejsme na tom tak špatně, když své auto dáme dohromady. Snad budeme v Maďarsku lepší, když tam na motoru záleží o něco méně," dodává pro Autosport Ericsson.
Sauber je v šampionátu konstruktérů s pěti body na devátém místě před McLarenem, jenž má na svém kontě zásluhou Fernanda Alonsa body pouze dva.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.