Švýcarský tým Formule 1 plánuje tento víkend na Hungaroring nasadit nový aerodynamický balík, který má představovat velký posun v jejich výkonnosti.
V posledních dvou závodech se Sauber se svou rychlostí hodně trápil, nepředstavil tam ani žádné nové díly. Vše si šetří na Velkou cenu Maďarska, v níž se pokusí prostřednictvím aerodynamiky vyvážit svůj deficit v podobě rok staré pohonné jednotky Ferrari.
"Nevím přesně, jaký to vylepšení bude, má ale představovat slušný krok. Maďarsko je tratí, kde nám pomůže jakékoliv navýšení přítlaku, navíc pro motory není tak efektivní. Pro nás to tedy může být šance. Pokud vylepšení přinese další pokrok, tak s ostatními můžeme bojovat," věří pilot Marcus Ericsson.
Půjde o první novinky pod působením nového šéfa Frederica Vasseura, jenž vystřídal Monišu Kaltenbornovou. Tomu se nezamlouvá smlouva s Hondou, která byla podepsána pod jejím vedením, a snaží se pro příští sezónu získat jiného dodavatele motorů.
Sauber letos jeden větší balík vylepšení nasadil v průběhu závodních víkendů ve Španělsku a v Monaku - šlo o novou podlahu, bočnicové deflektory, zadní brzdy a další prvky karosérie. Tým ale kýženého pokrok nedosáhl.
"Toto příští vylepšení snad bude fungovat lépe než to předchozí, které nepředstavovalo takový skok, v jaký jsme doufali. Když jsme auto v Silverstone přiměli k fungování, dokázali jsme držet podobné tempo jako vozy Haasu - a Vandoorne nebyl o moc rychlejší. Nejsme na tom tak špatně, když své auto dáme dohromady. Snad budeme v Maďarsku lepší, když tam na motoru záleží o něco méně," dodává pro Autosport Ericsson.
Sauber je v šampionátu konstruktérů s pěti body na devátém místě před McLarenem, jenž má na svém kontě zásluhou Fernanda Alonsa body pouze dva.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.