Prezident Ferrari Sergio Marchionne požaduje po svém týmu okamžitou odpověď po Velké ceně Británie, v níž jasně zaostávali za Mercedesem. Ten se hodně zlepšil, v Maranellu zvoní budíček.
Ve své řeči k zaměstnancům Scuderie prezident reagoval na to, že se Mercedes během posledních závodů dostal výkonnostně před Ferrari a Lewis Hamilton se dotáhl v šampionátu na rozdíl jediného bodu na Sebastiana Vettela.
"Vím, že jste ten tým z Monte Carla a z počátku sezóny. Nemůžeme oplakávat tento negativní výsledek, místo toho očekávám okamžitou reakci. Vždycky jsme věděli, že je náš soupeř velmi silný a léta dominoval. Jsem však přesvědčen, že se dostaneme zpět tam, kde jsme byli," burcoval Marchionne.
Jak na to reagují některé osobnosti z padoku? Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore si například nemyslí, že by se letos mohlo Ferrari podařit svého rivala porazit: "Říkám to s lítostí, ale Ferrari by možná mělo větší šanci, kdyby lépe využili problémy Mercedesu z první části sezóny. Ten měl své potíže, ale nyní se dostal zpět."
Obavy sdílejí i jinak věrná italská média. "Porážka Ferrari byla ta nejhorší v této sezóně. Ferrari se domu vrátilo s obavami, že Velká cena Británie byla možná bodem obratu ve prospěch Mercedesu. Poslední 3 závody byly náročné, starosti jsou teď ale větší," píše La Gazzetta dello Sport.
A konkurenční Corriere dello Sport souhlasí: "Ferrari neprochází dobrou fází. Mercedes své potíže překonal, zatímco výkonnost Ferrari postupně klesá. Maranello musí začít od píky znovu."
Pilot Sebastian Vettel nepanikaří, všímá si ale kvalifikačního zlepšení Mercedesu, který dokáže o dost zvýšit výkon své pohonné jednotky na jedno kolo: "Můžou na nás najít na rovinkách tři až šest desetin, to my nedokážeme. Pracujeme na tom, ale nespraví se to za jednu noc."
K poklesu výkonnosti Ferrari mohla přispět technická směrnice týkající se spalování oleje místo paliva, která byla namířena především proti stáji z Maranella. Sebastian Vettel na dotaz F1news.cz, zda byli jako tým postižení touto úpravou pravidel nejvíce odmítl odpovědět. Odkázal nás na svého šéfa Maurizia Arrivabeneho, jenž se měl dostavit na tiskovou konferenci o den později - její obsazení se však na poslední chvíli změnilo.
Kromě spalování oleje muselo Ferrari na pokyn FIA v Rakousku opět zpevňovat svou podlahu, což mohlo mít také negativní dopad na jeho aerodynamickou výkonnost.
Sportovní ředitel Mercedes i přes jasné vítězství v Silverstone ale roli letošního favorita na titul odmítá: "V okamžiku, kdy to řeknete, přijedete na další závod a zažijete šok." Maďarsko, kde se bude závodit příští víkend před letní přestávkou, se od Silverstone hodně liší. Dokáže tam Ferrari porazit Mercedes a získat zpět narušené sebevědomí?
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.