Prezident Ferrari Sergio Marchionne požaduje po svém týmu okamžitou odpověď po Velké ceně Británie, v níž jasně zaostávali za Mercedesem. Ten se hodně zlepšil, v Maranellu zvoní budíček.
Ve své řeči k zaměstnancům Scuderie prezident reagoval na to, že se Mercedes během posledních závodů dostal výkonnostně před Ferrari a Lewis Hamilton se dotáhl v šampionátu na rozdíl jediného bodu na Sebastiana Vettela.
"Vím, že jste ten tým z Monte Carla a z počátku sezóny. Nemůžeme oplakávat tento negativní výsledek, místo toho očekávám okamžitou reakci. Vždycky jsme věděli, že je náš soupeř velmi silný a léta dominoval. Jsem však přesvědčen, že se dostaneme zpět tam, kde jsme byli," burcoval Marchionne.
Jak na to reagují některé osobnosti z padoku? Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore si například nemyslí, že by se letos mohlo Ferrari podařit svého rivala porazit: "Říkám to s lítostí, ale Ferrari by možná mělo větší šanci, kdyby lépe využili problémy Mercedesu z první části sezóny. Ten měl své potíže, ale nyní se dostal zpět."
Obavy sdílejí i jinak věrná italská média. "Porážka Ferrari byla ta nejhorší v této sezóně. Ferrari se domu vrátilo s obavami, že Velká cena Británie byla možná bodem obratu ve prospěch Mercedesu. Poslední 3 závody byly náročné, starosti jsou teď ale větší," píše La Gazzetta dello Sport.
A konkurenční Corriere dello Sport souhlasí: "Ferrari neprochází dobrou fází. Mercedes své potíže překonal, zatímco výkonnost Ferrari postupně klesá. Maranello musí začít od píky znovu."
Pilot Sebastian Vettel nepanikaří, všímá si ale kvalifikačního zlepšení Mercedesu, který dokáže o dost zvýšit výkon své pohonné jednotky na jedno kolo: "Můžou na nás najít na rovinkách tři až šest desetin, to my nedokážeme. Pracujeme na tom, ale nespraví se to za jednu noc."
K poklesu výkonnosti Ferrari mohla přispět technická směrnice týkající se spalování oleje místo paliva, která byla namířena především proti stáji z Maranella. Sebastian Vettel na dotaz F1news.cz, zda byli jako tým postižení touto úpravou pravidel nejvíce odmítl odpovědět. Odkázal nás na svého šéfa Maurizia Arrivabeneho, jenž se měl dostavit na tiskovou konferenci o den později - její obsazení se však na poslední chvíli změnilo.
Kromě spalování oleje muselo Ferrari na pokyn FIA v Rakousku opět zpevňovat svou podlahu, což mohlo mít také negativní dopad na jeho aerodynamickou výkonnost.
Sportovní ředitel Mercedes i přes jasné vítězství v Silverstone ale roli letošního favorita na titul odmítá: "V okamžiku, kdy to řeknete, přijedete na další závod a zažijete šok." Maďarsko, kde se bude závodit příští víkend před letní přestávkou, se od Silverstone hodně liší. Dokáže tam Ferrari porazit Mercedes a získat zpět narušené sebevědomí?
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.