Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa pevně věří, že stahují náskok svých soupeřů. S vývojem pohonné jednotky v Japonsku je spokojený, prozrazuje první detaily o konceptu pohonné jednotky připravované pro sezónu 2018.
V Silverstone Honda potvrdila, že usilovně pracuje na 4. specifikaci své pohonné jednotky, zatím nám však nesdělila, kdy ji nasadí. McLaren tam opět nedosáhl na body, i když oba jejich piloti jezdili s 3. specifikací, kterou si poprvé vyzkoušeli v Baku.
Fernando Alonso musel odstoupit kvůli závadě palivového čerpadla, Stoffel Vandoorne bojoval s Felipem Massou, cílem však projel až na 11. příčce. Pro McLaren byla povzbuzením lepší závodní rychlost, která pramenila z aerodynamických novinek i vylepšeného mapování nové specifikace motoru. Ten má ještě potenciál, Honda ale musí zlepšit spolehlivost, zejména potíže s ložiskem uvnitř MGU-H.
"Jsem vzrušený, když nasazujeme vylepšení, protože to může vést k vyšším očekáváním na zisk bodů. Stále toho však potřebujeme dostat více z dalších vylepšení, abychom se dotáhli na úroveň Mercedesu a Ferrari," uznává Hasegawa.
"Rozhodně věřím, že stahujeme náskok lídrů, z tohoto pohledu je tedy rychlost našeho vývoje dobrá. To je ale pro pronásledovatele přirozené, jelikož máte cíl, o němž víte, že je dosažitelný," pokračuje šéf Hondy.
Ta zatím nepotvrdila ani to, zda se specifikace č. 4 dočkáme ještě letos. Prozradila ale, že motor pro příští rok už nebude úplně odlišný, jako tomu bylo letos, kdy změnila celý koncept.
"Nepřestáváme vyvíjet, potřebujeme vylepšení. Samozřejmě, že výkonnost a výsledky jsou ty nejdůležitější věci, ale také se tím vším učíme pro budoucnost. Když to srovnáme s minulým rokem, tak tehdy jsme potřebovali upravit koncept motoru, ale příští rok si ponecháme stejný koncept," potvrzuje Japonec.
"Je to fajn, že můžeme využít stejný koncept, protože tento letošní vývoj a vylepšení se přímo týkají příštího roku. To tedy znamená, že nemusíme zastavit současný vývoj. Z tohoto pohledu jsme tedy již zahájili konstrukci pro příští rok," dodává Hasegawa.
I přes to, že se snaží předložit pozitivní vyhlídky, tak se nad jejich vztahem s McLarenem vznášejí otazníky. Svého frustrovaného britského partnera o budoucím zlepšení zatím moc nepřesvědčil, ten proto jedná s ostatními výrobci - s Ferrari, s Mercedesem a s Renaultem - o možnosti přechodu na jejich pohonné jednotky.
Po změně ve vedení Sauberu (Monišu Kaltenbornovou nahradil Frederic Vasseur) se spekuluje také o předčasném konci spolupráce s Hondou, byť ta to na dotaz F1news.cz popřela. Současné vedení F1 se ale snaží o to, aby Honda nepřišla o zákazníky ze sportu neodešla.
#F1 Used power-unit components ?after #BritishGP ?? - Ferrari, Honda & Renault endangered by penalties: pic.twitter.com/6WsnG9j7Qv
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 17, 2017
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.