Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa pevně věří, že stahují náskok svých soupeřů. S vývojem pohonné jednotky v Japonsku je spokojený, prozrazuje první detaily o konceptu pohonné jednotky připravované pro sezónu 2018.
V Silverstone Honda potvrdila, že usilovně pracuje na 4. specifikaci své pohonné jednotky, zatím nám však nesdělila, kdy ji nasadí. McLaren tam opět nedosáhl na body, i když oba jejich piloti jezdili s 3. specifikací, kterou si poprvé vyzkoušeli v Baku.
Fernando Alonso musel odstoupit kvůli závadě palivového čerpadla, Stoffel Vandoorne bojoval s Felipem Massou, cílem však projel až na 11. příčce. Pro McLaren byla povzbuzením lepší závodní rychlost, která pramenila z aerodynamických novinek i vylepšeného mapování nové specifikace motoru. Ten má ještě potenciál, Honda ale musí zlepšit spolehlivost, zejména potíže s ložiskem uvnitř MGU-H.
"Jsem vzrušený, když nasazujeme vylepšení, protože to může vést k vyšším očekáváním na zisk bodů. Stále toho však potřebujeme dostat více z dalších vylepšení, abychom se dotáhli na úroveň Mercedesu a Ferrari," uznává Hasegawa.
"Rozhodně věřím, že stahujeme náskok lídrů, z tohoto pohledu je tedy rychlost našeho vývoje dobrá. To je ale pro pronásledovatele přirozené, jelikož máte cíl, o němž víte, že je dosažitelný," pokračuje šéf Hondy.
Ta zatím nepotvrdila ani to, zda se specifikace č. 4 dočkáme ještě letos. Prozradila ale, že motor pro příští rok už nebude úplně odlišný, jako tomu bylo letos, kdy změnila celý koncept.
"Nepřestáváme vyvíjet, potřebujeme vylepšení. Samozřejmě, že výkonnost a výsledky jsou ty nejdůležitější věci, ale také se tím vším učíme pro budoucnost. Když to srovnáme s minulým rokem, tak tehdy jsme potřebovali upravit koncept motoru, ale příští rok si ponecháme stejný koncept," potvrzuje Japonec.
"Je to fajn, že můžeme využít stejný koncept, protože tento letošní vývoj a vylepšení se přímo týkají příštího roku. To tedy znamená, že nemusíme zastavit současný vývoj. Z tohoto pohledu jsme tedy již zahájili konstrukci pro příští rok," dodává Hasegawa.
I přes to, že se snaží předložit pozitivní vyhlídky, tak se nad jejich vztahem s McLarenem vznášejí otazníky. Svého frustrovaného britského partnera o budoucím zlepšení zatím moc nepřesvědčil, ten proto jedná s ostatními výrobci - s Ferrari, s Mercedesem a s Renaultem - o možnosti přechodu na jejich pohonné jednotky.
Po změně ve vedení Sauberu (Monišu Kaltenbornovou nahradil Frederic Vasseur) se spekuluje také o předčasném konci spolupráce s Hondou, byť ta to na dotaz F1news.cz popřela. Současné vedení F1 se ale snaží o to, aby Honda nepřišla o zákazníky ze sportu neodešla.
#F1 Used power-unit components ?after #BritishGP ?? - Ferrari, Honda & Renault endangered by penalties: pic.twitter.com/6WsnG9j7Qv
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 17, 2017Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.