Bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve stáji Toro Rosso doporučuje, aby Daniila Kvjata po jeho posledním prohřešku nechalo minimálně na pár závodů doma.
Ruský pilot sestřelil krátce po startu Velké ceny Británie svého týmového kolegu Carlose Sainze, za což si vysloužil penalizaci v podobě průjezdu boxy a tři trestné body. Sám v závodě pokračoval, španělský mladík zůstal s rozbitým vozem na dráze. Podle Kvjata mohl situaci lépe přečíst a kolizi se vyhnout.
"Nejsem si jistý tím, o co se pokoušel. Víte, co je na tom nejhorší? Že se pak pokouší v rádiu svalit vinu na svého týmového kolegu. Myslí si, že to nikdo neviděl. To poukazuje na špatný přístup. Zasloužil by si zůstat doma," popisuje pro Autosport naštvaně Villeneuve.
Two teammatesOne opening-lap collisionSilverstone skirmish for @kvyatofficial and @Carlossainz55#BritishGP ?? pic.twitter.com/mbcDXcQJM7
— Formula 1 (@F1) July 17, 2017"Začíná to lézt na nervy. Dostal se do smyku, když se snažil v další zatáčce vrátit zpět. Kdyby tam Sainz nebyl, stejně by vylétl. Měl by zůstat chvíli doma, aby o tom mohl přemýšlet, protože to není první víkend, kdy to přehnal. Možná je na něj F1 příliš rychlá, nevím," pokračuje mistr světa z roku 1997.
V minulém závodě v Rakousku Kvjat dostal také penalizaci poté, co sestřelil v první zatáčce Fernanda Alonsa, který následkem toho naboural do Maxe Verstappena. Na svém kontě má za posledních 10 měsíců už 9 trestných bodů. Na dotaz, zda jsou na něj komisaři příliš přísní, ruský pilot odpovídá: "Věřím tomu"
Podle Villeneuva ale volí špatný přístup: "Pokud neustále ukazujete prstem, tak se nikdy nepoučíte. Vždy byste měli vinit sebe, i když tomu tak není - pouze tak se můžete zlepšit. Když je to očividně ze 100 % vaše chyba - a to s obrovským přehledem, pak je snaha obvinit někoho jiného ubohá. Piloti obvykle nedostávají ani druhou šanci - on jich měl hodně a zdá se, že se z toho nebere ponaučení."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.