Bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve stáji Toro Rosso doporučuje, aby Daniila Kvjata po jeho posledním prohřešku nechalo minimálně na pár závodů doma.
Ruský pilot sestřelil krátce po startu Velké ceny Británie svého týmového kolegu Carlose Sainze, za což si vysloužil penalizaci v podobě průjezdu boxy a tři trestné body. Sám v závodě pokračoval, španělský mladík zůstal s rozbitým vozem na dráze. Podle Kvjata mohl situaci lépe přečíst a kolizi se vyhnout.
"Nejsem si jistý tím, o co se pokoušel. Víte, co je na tom nejhorší? Že se pak pokouší v rádiu svalit vinu na svého týmového kolegu. Myslí si, že to nikdo neviděl. To poukazuje na špatný přístup. Zasloužil by si zůstat doma," popisuje pro Autosport naštvaně Villeneuve.
Two teammatesOne opening-lap collisionSilverstone skirmish for @kvyatofficial and @Carlossainz55#BritishGP ?? pic.twitter.com/mbcDXcQJM7
— Formula 1 (@F1) July 17, 2017"Začíná to lézt na nervy. Dostal se do smyku, když se snažil v další zatáčce vrátit zpět. Kdyby tam Sainz nebyl, stejně by vylétl. Měl by zůstat chvíli doma, aby o tom mohl přemýšlet, protože to není první víkend, kdy to přehnal. Možná je na něj F1 příliš rychlá, nevím," pokračuje mistr světa z roku 1997.
V minulém závodě v Rakousku Kvjat dostal také penalizaci poté, co sestřelil v první zatáčce Fernanda Alonsa, který následkem toho naboural do Maxe Verstappena. Na svém kontě má za posledních 10 měsíců už 9 trestných bodů. Na dotaz, zda jsou na něj komisaři příliš přísní, ruský pilot odpovídá: "Věřím tomu"
Podle Villeneuva ale volí špatný přístup: "Pokud neustále ukazujete prstem, tak se nikdy nepoučíte. Vždy byste měli vinit sebe, i když tomu tak není - pouze tak se můžete zlepšit. Když je to očividně ze 100 % vaše chyba - a to s obrovským přehledem, pak je snaha obvinit někoho jiného ubohá. Piloti obvykle nedostávají ani druhou šanci - on jich měl hodně a zdá se, že se z toho nebere ponaučení."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.