SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Británie 2017 vedly týmy v boxech a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Williams byl dnes v boxech opět nejrychlejší - Massu v 25. kole přezul za 2,02 vteřiny, a se znatelným náskokem předčil své soupeře. Tento čas se blíží loňským výkonům, kdy byly pneumatiky užší i lehčí (letos zadní pneumatika i s ráfkem váží kolem 17,5 kg).
Mercedes byl o 2 desetiny pomalejší: Hamiltona ve stejném kole odbavil za 2,23 s, Bottase o 7 kol později za 2,26 s. Za vedoucím týmem šampionátu následoval Red Bull, který přezul Verstappena v 49. kole za 2,33 s a Ricciarda v 32. kole za 2,37 s. Šestá nejrychlejší zastávka dnes patří Haasu, jenž zdržel Magnussena v 37. kole jen 2,48 s.
Ferrari si dnešní závod za rámeček nedá - kromě problémů s pneumatikami jim patří až 10. místo v pořadí zastávek v boxech - Räikkönena v 24. přezulo za 2,74 s. Rychlejší dnes byl i McLaren, jenž Alonsa odbavil za 2,66 s.
Čtrnáct jezdců do Velké ceny Británie startovalo na super-měkké směsi, šest pilotů (Bottas, Ericsson, Magnussen, Massa, Stroll a Wehrlein) na trvanlivější měkké.
Většina z nich se ji snažilo odjet pouze na jednu zastávku (se strategií super-měkká - měkká pneumatika), kvůli vysokému opotřebení se v boxech dvakrát objevila pětice pilotů, Wehrlein a penalizovaný Kvjat tam zavítali dokonce třikrát.
Ferrari své potíže s pneumatikami ze závěru závodu nyní řeší s Pirelli, v následujících dnes se dozvíme o příčině více. Seb měl o pět kol mladší gumy než Kimi, teoreticky mu měly vydržet. Silverstone patří z pohledu energetického zatížení pneumatik (v zatáčkách přes 5 G) k nejnáročnějším v celém kalendáři, letos se navíc velká cena odjela v pekelně rychlém tempu - nejrychlejší kolo bylo skoro o pět sekund lepší než to loňské.
Ricciardo se díky 32 kol dlouhému stintu na super-měkkých pneumatikách dostal z 19. místa na startu až na konečné páté místo v cíli. Ještě více kol na měkké sadě zvládl Magnussen: jeho 37 kol představovalo 72,5% závodu vypsaného na 51 okruhů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.