SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Británie 2017 vedly týmy v boxech a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Williams byl dnes v boxech opět nejrychlejší - Massu v 25. kole přezul za 2,02 vteřiny, a se znatelným náskokem předčil své soupeře. Tento čas se blíží loňským výkonům, kdy byly pneumatiky užší i lehčí (letos zadní pneumatika i s ráfkem váží kolem 17,5 kg).
Mercedes byl o 2 desetiny pomalejší: Hamiltona ve stejném kole odbavil za 2,23 s, Bottase o 7 kol později za 2,26 s. Za vedoucím týmem šampionátu následoval Red Bull, který přezul Verstappena v 49. kole za 2,33 s a Ricciarda v 32. kole za 2,37 s. Šestá nejrychlejší zastávka dnes patří Haasu, jenž zdržel Magnussena v 37. kole jen 2,48 s.
Ferrari si dnešní závod za rámeček nedá - kromě problémů s pneumatikami jim patří až 10. místo v pořadí zastávek v boxech - Räikkönena v 24. přezulo za 2,74 s. Rychlejší dnes byl i McLaren, jenž Alonsa odbavil za 2,66 s.
Čtrnáct jezdců do Velké ceny Británie startovalo na super-měkké směsi, šest pilotů (Bottas, Ericsson, Magnussen, Massa, Stroll a Wehrlein) na trvanlivější měkké.
Většina z nich se ji snažilo odjet pouze na jednu zastávku (se strategií super-měkká - měkká pneumatika), kvůli vysokému opotřebení se v boxech dvakrát objevila pětice pilotů, Wehrlein a penalizovaný Kvjat tam zavítali dokonce třikrát.
Ferrari své potíže s pneumatikami ze závěru závodu nyní řeší s Pirelli, v následujících dnes se dozvíme o příčině více. Seb měl o pět kol mladší gumy než Kimi, teoreticky mu měly vydržet. Silverstone patří z pohledu energetického zatížení pneumatik (v zatáčkách přes 5 G) k nejnáročnějším v celém kalendáři, letos se navíc velká cena odjela v pekelně rychlém tempu - nejrychlejší kolo bylo skoro o pět sekund lepší než to loňské.
Ricciardo se díky 32 kol dlouhému stintu na super-měkkých pneumatikách dostal z 19. místa na startu až na konečné páté místo v cíli. Ještě více kol na měkké sadě zvládl Magnussen: jeho 37 kol představovalo 72,5% závodu vypsaného na 51 okruhů.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.