Pirelli provedlo ihned po závodu prvotní analýzu a došlo k závěru, že selhání obutí na voze Vettela a Räikkönena spolu vůbec nesouviselo. Ferrari přišlo nucenými zastávkami u obou svých jezdců v závěru GP o spoustu bodů.
U Kimiho Räikkönena pneumatika odešla v 49. kole, Sebastian Vettel zaznamenal ztrátu tlaku a následné roztrhání pryže o kolo později. Fin proto spadl na třetí místo, Němec dokonce až na sedmé.
Pirelli ihned po konci závodu zahájilo vyšetřování a dle jejího mluvčího byly problémy způsobeny rozdílnými příčinami. U Räikkönena došlo na takové opotřebení běhounu, až prostě guma praskla. Guma ve skutečnosti neztratila vůbec žádný tlak ani po dojezdu do boxů.
Naproti tomu Vettel dostal prostě a jednoduše defekt. Italové teď zjišťují, jestli jej mohlo způsobit poměrně velké probrždění, které Sebastian udělal o pár kol dříve při souboji s Bottasem. Ferrari se mezitím nechalo slyšet, že jej problémy s pneumatikami překvapily - i když oba jezdci na konci závodu tlačili na pilu.
Také Hamilton měl na svých kolech už jenom zbytky pryže, avšak dostatečný náskok mu umožnil zvolnit a dojet bez defektu. Sebastian Vettel poté sympaticky odmítl obviňovat kohokoliv ze svého problému: "Nemyslím si, že je tu někdo konkrétní, na koho by měla být hozena vina. V té chvíli bylo vše v pořádku. Tuším, že Kimi měl podobný problém, a to měl o pět kol čerstvější pneumatiky. Potkalo nás to nepřipravené."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.