Jak budou vypadat pohonné jednotky po roce 2020? Vrátíme se zpět k V12, nebo bude hybridní technologie tou správnou cestou?
Současné regule ohledně pohonných jednotek budou v platnosti ještě další tři sezóny, následně může přijít změna. Největší otázkou je, kam by se měla F1 posunout? Kritéria jsou přitom vcelku jasná: levnější, hlučnější a jednodušší.
K této otázce se včera při Formula 1 LIVE v hlavním městě Velké Británie vyjádřil i současný šéf pro motorsport Ross Brawn: "Diskutujeme s výrobci motorů, aut i specializovanými inženýrskými společnostmi jako Cosworth či IImor. To jsou lidé, kteří se zabývají čistě závodními technologiemi. Takže se o tom opravdu intenzivně debatuje," řekl během včerejší akce v Londýně nový šéf pro motorsport F1 Ross Brawn.
"Není to otázka nalezení nějaké střední, mírné cesty, kdy by nikdo nepřišel k újmě. Nemyslím si, že tohle by bylo to nejlepší řešení. Je ale pravděpodobné, že motory zůstanou hybrdidní. Je to zajímavější pro automobilky, ale co kdybychom z toho ještě navíc dokázali udělat zajímavý taktický prvek? Baterie by měla větší kapacitu a bylo by možné využít právě tento hybridní aspekt k získání určité výhody," pokračoval Brawn.
Brawn svou vizi demonstroval i na konkrétním případu, který se odehrál teď při dramatickém závěru VC Baku. Tam v posledních desítkách metrů závodu dokázal Mercedes Valtteriho Bottase předjet Strollův Williams: "Moc se o tom neví, ale Bottas se před Strolla dostal, protože si našetřil baterii a využil ji až v posledním sektoru. Využil ji takticky. Tohle jsme ale měli vidět v televizi, mělo by nám to být ukázáno, jelikož hybridní pohonné jednotky nabízí i takovýto aspekt."
Zajímavě třeba baterie využívají ve Formuli E, kde tři nejpopulárnější piloti dle internetového hlasování FanBoost získávají 100 kJ energie navíc, které mohou použít jednou za závod, a to po dobu 5 vteřin, kdy jejich výkon naroste zhruba o 40 koní.
Fanoušci ale chtějí "nařvané" motory. Co na to Brawn? "Je tu celá řada fanoušků, kteří by chtěli, abychom se vrátili ke klasickým spalovacím motorům. Když se jich zeptáte, proč by to chtěli, tak je to kvůli emocím, které zvuk vyvolává. Můžeme tedy mít hybridní motor, který by toto dokázal? Myslím si, že dodavatelé motorů v F1 ví, že toto je cesta, jelikož oni chtějí být úspěšní. Není úplně dobré, když se snažíte propagovat váš inženýrský um a nikdo na to nekouká. Dodavatelé si to uvědomují a ví, že tu musí být určitá vyváženost. Nemyslím si tak, že bychom se vrátili k V12, a srdce může říkat, co chce. Rozhodně to ale bude zajímavější a dostupnější než dnes," zakončil Brawn.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.