Včera přišel Autobild (nikoliv Bild) s informací, že Honda předčasně končí vztah se Sauberem, který tak pro sezónu 2018 zůstává bez motoru. Honda nám ale řekla, že se jedná o čistý výmysl německého média.
To včera napsalo, že Honda smlouvu se Sauberem ruší, protože je nespokojená s poslední personální rošádou švýcarského týmu. Tříletý kontrakt pro něj vyjednala bývalá šéfka Moniša Kaltenbornová, která tým ale před čtyřmi týdny najednou opustila. Vedení japonské automobilky z toho mělo být hluboce zklamané, proto se rozhodlo stáhnout.
Včera večer ale Honda pro F1news.cz uvedla: "Můžeme vám říct, že tohle je čistá mediální spekulace, a my spekulace nekomentujeme. Vztah Hondy se Sauberem se nemění."
Ještě v padoku v Rakousku nám její šéf Jusuke Hasegawa řekl, že smlouvu uzavřeli nikoli s Kaltenbornovou, ale se Sauberem: "Můžu vám prozradit, že jsme spolupráci už zahájili... Oceňuji, že ji Moniša zahájila, jde ale o spolupráci Sauberu a Hondy, takže si nemyslím, že by na ní měl odchod Monišy nějaký vliv. Vnitřní záležitosti organizace Sauberu nemůžu komentovat."
Sauber je stále bez týmového šéfa, kdy se můžeme v této záležitosti dočkat nějakého oznámení? "To vám nedokážu říct, protože stále jednáme s několika kandidáty. Jakmile budeme mít něco k oznámení, tak to uděláme," uvedl manažer švýcarského týmu Beat Zehnder.
To, že jsou bez šéfa, na provoz týmu ani na vývoj příštího auta vliv poháněného Hondou místo Ferrari vliv nemá: "Musíme být realisté, Moniša s námi není teprve dva týdny, takže je vše pod kontrolou. Fakt nejde o velkou věc. Budeme se muset rozhodnout. Pokud bychom neměli šéfa týmu dalšího půl roku, pak by to mohl být problém, ale momentálně jde vše hladce, všechno je v pořádku. Žádné problémy."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.