Včera přišel Autobild (nikoliv Bild) s informací, že Honda předčasně končí vztah se Sauberem, který tak pro sezónu 2018 zůstává bez motoru. Honda nám ale řekla, že se jedná o čistý výmysl německého média.
To včera napsalo, že Honda smlouvu se Sauberem ruší, protože je nespokojená s poslední personální rošádou švýcarského týmu. Tříletý kontrakt pro něj vyjednala bývalá šéfka Moniša Kaltenbornová, která tým ale před čtyřmi týdny najednou opustila. Vedení japonské automobilky z toho mělo být hluboce zklamané, proto se rozhodlo stáhnout.
Včera večer ale Honda pro F1news.cz uvedla: "Můžeme vám říct, že tohle je čistá mediální spekulace, a my spekulace nekomentujeme. Vztah Hondy se Sauberem se nemění."
Ještě v padoku v Rakousku nám její šéf Jusuke Hasegawa řekl, že smlouvu uzavřeli nikoli s Kaltenbornovou, ale se Sauberem: "Můžu vám prozradit, že jsme spolupráci už zahájili... Oceňuji, že ji Moniša zahájila, jde ale o spolupráci Sauberu a Hondy, takže si nemyslím, že by na ní měl odchod Monišy nějaký vliv. Vnitřní záležitosti organizace Sauberu nemůžu komentovat."
Sauber je stále bez týmového šéfa, kdy se můžeme v této záležitosti dočkat nějakého oznámení? "To vám nedokážu říct, protože stále jednáme s několika kandidáty. Jakmile budeme mít něco k oznámení, tak to uděláme," uvedl manažer švýcarského týmu Beat Zehnder.
To, že jsou bez šéfa, na provoz týmu ani na vývoj příštího auta vliv poháněného Hondou místo Ferrari vliv nemá: "Musíme být realisté, Moniša s námi není teprve dva týdny, takže je vše pod kontrolou. Fakt nejde o velkou věc. Budeme se muset rozhodnout. Pokud bychom neměli šéfa týmu dalšího půl roku, pak by to mohl být problém, ale momentálně jde vše hladce, všechno je v pořádku. Žádné problémy."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.