Včera přišel Autobild (nikoliv Bild) s informací, že Honda předčasně končí vztah se Sauberem, který tak pro sezónu 2018 zůstává bez motoru. Honda nám ale řekla, že se jedná o čistý výmysl německého média.
To včera napsalo, že Honda smlouvu se Sauberem ruší, protože je nespokojená s poslední personální rošádou švýcarského týmu. Tříletý kontrakt pro něj vyjednala bývalá šéfka Moniša Kaltenbornová, která tým ale před čtyřmi týdny najednou opustila. Vedení japonské automobilky z toho mělo být hluboce zklamané, proto se rozhodlo stáhnout.
Včera večer ale Honda pro F1news.cz uvedla: "Můžeme vám říct, že tohle je čistá mediální spekulace, a my spekulace nekomentujeme. Vztah Hondy se Sauberem se nemění."
Ještě v padoku v Rakousku nám její šéf Jusuke Hasegawa řekl, že smlouvu uzavřeli nikoli s Kaltenbornovou, ale se Sauberem: "Můžu vám prozradit, že jsme spolupráci už zahájili... Oceňuji, že ji Moniša zahájila, jde ale o spolupráci Sauberu a Hondy, takže si nemyslím, že by na ní měl odchod Monišy nějaký vliv. Vnitřní záležitosti organizace Sauberu nemůžu komentovat."
Sauber je stále bez týmového šéfa, kdy se můžeme v této záležitosti dočkat nějakého oznámení? "To vám nedokážu říct, protože stále jednáme s několika kandidáty. Jakmile budeme mít něco k oznámení, tak to uděláme," uvedl manažer švýcarského týmu Beat Zehnder.
To, že jsou bez šéfa, na provoz týmu ani na vývoj příštího auta vliv poháněného Hondou místo Ferrari vliv nemá: "Musíme být realisté, Moniša s námi není teprve dva týdny, takže je vše pod kontrolou. Fakt nejde o velkou věc. Budeme se muset rozhodnout. Pokud bychom neměli šéfa týmu dalšího půl roku, pak by to mohl být problém, ale momentálně jde vše hladce, všechno je v pořádku. Žádné problémy."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.