Včera přišel Autobild (nikoliv Bild) s informací, že Honda předčasně končí vztah se Sauberem, který tak pro sezónu 2018 zůstává bez motoru. Honda nám ale řekla, že se jedná o čistý výmysl německého média.
To včera napsalo, že Honda smlouvu se Sauberem ruší, protože je nespokojená s poslední personální rošádou švýcarského týmu. Tříletý kontrakt pro něj vyjednala bývalá šéfka Moniša Kaltenbornová, která tým ale před čtyřmi týdny najednou opustila. Vedení japonské automobilky z toho mělo být hluboce zklamané, proto se rozhodlo stáhnout.
Včera večer ale Honda pro F1news.cz uvedla: "Můžeme vám říct, že tohle je čistá mediální spekulace, a my spekulace nekomentujeme. Vztah Hondy se Sauberem se nemění."
Ještě v padoku v Rakousku nám její šéf Jusuke Hasegawa řekl, že smlouvu uzavřeli nikoli s Kaltenbornovou, ale se Sauberem: "Můžu vám prozradit, že jsme spolupráci už zahájili... Oceňuji, že ji Moniša zahájila, jde ale o spolupráci Sauberu a Hondy, takže si nemyslím, že by na ní měl odchod Monišy nějaký vliv. Vnitřní záležitosti organizace Sauberu nemůžu komentovat."
Sauber je stále bez týmového šéfa, kdy se můžeme v této záležitosti dočkat nějakého oznámení? "To vám nedokážu říct, protože stále jednáme s několika kandidáty. Jakmile budeme mít něco k oznámení, tak to uděláme," uvedl manažer švýcarského týmu Beat Zehnder.
To, že jsou bez šéfa, na provoz týmu ani na vývoj příštího auta vliv poháněného Hondou místo Ferrari vliv nemá: "Musíme být realisté, Moniša s námi není teprve dva týdny, takže je vše pod kontrolou. Fakt nejde o velkou věc. Budeme se muset rozhodnout. Pokud bychom neměli šéfa týmu dalšího půl roku, pak by to mohl být problém, ale momentálně jde vše hladce, všechno je v pořádku. Žádné problémy."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.