SPIELBERG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během zastávek v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Rakouska 2017?
Nejrychlejší zastávka se v neděli ve Spielbergu povedla Williamsu v 35. kole, kdy Lance Strolla zdrželi jen 2,18 sekundy. Výměna pneumatik u jeho týmového kolegy Felipeho Massy byla v 47. kole jen o 3 setiny pomalejší, britský tým opět vyznamenal. Pokud by se za rychlost zastávek udělovaly body jako za dojezd do cíle, tak by vedl.
Mercedes přezouval Lewise Hamiltona v 31. kole 2,29 vteřiny, Red Bull svého Daniela Ricciarda o dvě kola později 2,84 s.
Ferrari patří až šestá a sedmá nejrychlejší zastávka - Sebastiana Vettela odbavil v 34. kole za 2,84 sekundy a Kimiho Räikkönena o deset kol později za 2,96 s. Pod hranici 3 vteřin se vlezl už jen Haas s Grosjeanem (2,97 s).
Dvanáct pilotů startovalo na ultra-měkkých pneumatikách (fialová barva), super-měkkým (červené barvy) dala přednost pětice Ericsson, Hamilton, Magnussen, Stroll a Wehrlein, dva jezdci pro začátek zvolili měkkou směs (žluté zbarvení): Massa a Palmer.
Bottas vyhrál svůj druhý letošní závod po jednozastávkové strategii, na kterou vsadili všichni. Fin po startu na ultra-měkkých pneumatikách přezouval za polovinou závodu na super-měkké.
Letos se jednalo zatím o nejrychlejší závod (průměrná rychlost 224,757 km/h), což bylo jedním z faktorů, které v některých fázích velké ceny přispěly k tvorbě viditelných puchýřů na pneumatikách. Na výkonnost však neměly vliv, jak je patrné z časů na kolo.
Nejdelší stint závodu vypsaného na 71 kol absolvoval Hülkenberg na měkkých pneumatikách: 56 kol (78,9 % velké ceny). Na jedné sadě super-měkkých ujel Vandoorne 39 kol, Räikkönen na ultra-měkkých zvládl dokonce 44 kol.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.