SPIELBERG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během zastávek v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Rakouska 2017?
Nejrychlejší zastávka se v neděli ve Spielbergu povedla Williamsu v 35. kole, kdy Lance Strolla zdrželi jen 2,18 sekundy. Výměna pneumatik u jeho týmového kolegy Felipeho Massy byla v 47. kole jen o 3 setiny pomalejší, britský tým opět vyznamenal. Pokud by se za rychlost zastávek udělovaly body jako za dojezd do cíle, tak by vedl.
Mercedes přezouval Lewise Hamiltona v 31. kole 2,29 vteřiny, Red Bull svého Daniela Ricciarda o dvě kola později 2,84 s.
Ferrari patří až šestá a sedmá nejrychlejší zastávka - Sebastiana Vettela odbavil v 34. kole za 2,84 sekundy a Kimiho Räikkönena o deset kol později za 2,96 s. Pod hranici 3 vteřin se vlezl už jen Haas s Grosjeanem (2,97 s).
Dvanáct pilotů startovalo na ultra-měkkých pneumatikách (fialová barva), super-měkkým (červené barvy) dala přednost pětice Ericsson, Hamilton, Magnussen, Stroll a Wehrlein, dva jezdci pro začátek zvolili měkkou směs (žluté zbarvení): Massa a Palmer.
Bottas vyhrál svůj druhý letošní závod po jednozastávkové strategii, na kterou vsadili všichni. Fin po startu na ultra-měkkých pneumatikách přezouval za polovinou závodu na super-měkké.
Letos se jednalo zatím o nejrychlejší závod (průměrná rychlost 224,757 km/h), což bylo jedním z faktorů, které v některých fázích velké ceny přispěly k tvorbě viditelných puchýřů na pneumatikách. Na výkonnost však neměly vliv, jak je patrné z časů na kolo.
Nejdelší stint závodu vypsaného na 71 kol absolvoval Hülkenberg na měkkých pneumatikách: 56 kol (78,9 % velké ceny). Na jedné sadě super-měkkých ujel Vandoorne 39 kol, Räikkönen na ultra-měkkých zvládl dokonce 44 kol.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.