Šířil klan Sainzů informace o případném přestupu Verstappena k Ferrari?
Carlos Sainz během čtvrteční tiskovky řekl, že by rád v příští sezóně povýšil a že jeho setrvání v Toro Rosso považuje za "nepravděpodobné". Mladého Španěla ale brzy usměrnil Christian Horner, který médiím sdělil, že Red Bull má v příštím roce plno a že Sainz je pod kontraktem, takže nevidí jediný důvod k jeho odchodu.
Do toho včera holandská média vydala článek, ve kterém nizozemský novinář a komentátor F1 Olav Mol tvrdí, že rodina Carlose Sainze začala šířit klepy ohledně přestupu Maxe Verstappena do Ferrari. Tenkrát dokonce španělský deník Marca napsal, že mladý Nizozemec již s Maranellem uzavřel předběžný kontrakt.
Mol včera pro holandský kanál Ziggo Sport dodal: "Sainz opravdu chce odejít z Toro Rosso. On a jeho otec, který je též sponzorovaný Red Bullem, jsou ale uvázaní. Nikam jít nemohou. Tím, že pomáhají šířit takovéto zprávy do světa, doufají v rozbouření vod."
Co na to Helmut Marko? "Loni jsem Carlosovi (mladšímu) řekl, že až Ferrari přijde, tak si můžeme popovídat. Minulou sobotu jsem se viděl s Ginem a Arrviabenem. Oni ale neříkali nic o tom, že by o něj měli zájem. To možná jen jeho otec je větší snílek. Když je tady, tak mluví s kýmkoliv, kdo je ochoten ho poslouchat. Je to vždycky komické."
"Myslím si, že Carlos (junior) je pak akorát zmatený. Je to vidět i na jeho jízdě, letos již udělal pár hloupých chyb. Jeho kontrakt je naprosto jasný. My tady v Rakousku říkáme: 'Nekousej toho, kdo tě krmí,'" zakončil Marko.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.