V Rakousku se potvrzuje zlepšení Hondy - je zpět na úrovni roku 2016

Pohonná jednotka Hondy
Pohonná jednotka Hondy, foto: Honda
Petr Hlawiczka 7. července 2017 18:55
Sdílej:

Dnešní výkony McLarenu v trénincích potvrdily, že se Honda konečně o trochu zlepšila. Žel pokrok stále není takový, aby britský tým mohl bojovat s nejlepšími o pódia. Jaké jsou vyhlídky pro zbytek sezóny 2017?

Dopoledne Stoffel Vandoorne skončil se ztrátou 1,3 sekundy sedmý a Fernando Alonso devátý, odpoledne si Španěl polepšil na osmou příčku. Za nejrychlejším Lewisem Hamiltonem zaostal o 1,25 sekundy poté, co na rovinkách na nejrychlejší vozy ztrácel 10 km/h a Vandoorne dokonce jen 6 km/h.

Honda tak potvrdila zlepšení specifikace č. 3 a na tiskové konference z jejího šéfa vyzařovala spokojenost zejména ze spolehlivosti - McLaren dnes mohl jezdit bez zbytečných prodlev. Jeho závodní ředitel Eric Boullier zlepšení vítá, pokrok je však podle něj stále malý - soupeři dnes navíc nevyužívali plný výkon svých pohonných jednotek.

Hasegawa už v Baku prohlásil, že zlepšení dělá přes 3 desetiny sekundy na kolo, což odpovídalo přibližně 20 - 30 koním. McLaren však potřebuje mnohem více, aby bojoval o pódia - takto se Honda dostala pouze na loňskou úroveň výkonnosti poté, co letošní sezónu začala s deficitem 120 koní.

Její zástupce na tiskové konferenci na otázku F1news.cz, nakolik si věří, že do konce roku zvládnou stáhnout deficit na Mercedes alespoň na polovinu, ale neodpovídal dvakrát přesvědčivě: "Nemůžu říct, jak moc jsem si jistý. Určitě se však budeme snažit a naplno pracovat, abychom náskok stáhli."

Když jsem poté vyzvídal ohledně novinek, odpovídal vyhýbavě - buď nechtěl přes pochvalu zlepšení a dobrou náladu nic prozradit, nebo japonská automobilka zkrátka tápe a dalšího velkého kroku se od ní jen tak nedočkáme.

Boullier vyloučil, že by McLaren mohl nastoupit jeden rok s motorem Mercedes, a pak se vrátit k Hondě - to podle něj někdo v Baku pouze vytrhl jeden z jeho výroků z kontextu. Proti takovému tahu se rezolutně a s širokým vysmál i Hasegawa.

V padoku se povídá, že stáj vedení stáje z Wokingu již rozhodlo o přechodu na Mercedesy, podle některých dokonce již obdrželi výkresy pohonné jednotky z Brixworthu pro zástavbu do budoucího šasi. Nikdo nám tuto informaci zatím nepotvrdil, zítra se během schůzky s Boullierem pokusím přitlačit na pilu a zjistit více.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.