Dnešní výkony McLarenu v trénincích potvrdily, že se Honda konečně o trochu zlepšila. Žel pokrok stále není takový, aby britský tým mohl bojovat s nejlepšími o pódia. Jaké jsou vyhlídky pro zbytek sezóny 2017?
Dopoledne Stoffel Vandoorne skončil se ztrátou 1,3 sekundy sedmý a Fernando Alonso devátý, odpoledne si Španěl polepšil na osmou příčku. Za nejrychlejším Lewisem Hamiltonem zaostal o 1,25 sekundy poté, co na rovinkách na nejrychlejší vozy ztrácel 10 km/h a Vandoorne dokonce jen 6 km/h.
Honda tak potvrdila zlepšení specifikace č. 3 a na tiskové konference z jejího šéfa vyzařovala spokojenost zejména ze spolehlivosti - McLaren dnes mohl jezdit bez zbytečných prodlev. Jeho závodní ředitel Eric Boullier zlepšení vítá, pokrok je však podle něj stále malý - soupeři dnes navíc nevyužívali plný výkon svých pohonných jednotek.
Hasegawa už v Baku prohlásil, že zlepšení dělá přes 3 desetiny sekundy na kolo, což odpovídalo přibližně 20 - 30 koním. McLaren však potřebuje mnohem více, aby bojoval o pódia - takto se Honda dostala pouze na loňskou úroveň výkonnosti poté, co letošní sezónu začala s deficitem 120 koní.
Její zástupce na tiskové konferenci na otázku F1news.cz, nakolik si věří, že do konce roku zvládnou stáhnout deficit na Mercedes alespoň na polovinu, ale neodpovídal dvakrát přesvědčivě: "Nemůžu říct, jak moc jsem si jistý. Určitě se však budeme snažit a naplno pracovat, abychom náskok stáhli."
Když jsem poté vyzvídal ohledně novinek, odpovídal vyhýbavě - buď nechtěl přes pochvalu zlepšení a dobrou náladu nic prozradit, nebo japonská automobilka zkrátka tápe a dalšího velkého kroku se od ní jen tak nedočkáme.
Boullier vyloučil, že by McLaren mohl nastoupit jeden rok s motorem Mercedes, a pak se vrátit k Hondě - to podle něj někdo v Baku pouze vytrhl jeden z jeho výroků z kontextu. Proti takovému tahu se rezolutně a s širokým vysmál i Hasegawa.
V padoku se povídá, že stáj vedení stáje z Wokingu již rozhodlo o přechodu na Mercedesy, podle některých dokonce již obdrželi výkresy pohonné jednotky z Brixworthu pro zástavbu do budoucího šasi. Nikdo nám tuto informaci zatím nepotvrdil, zítra se během schůzky s Boullierem pokusím přitlačit na pilu a zjistit více.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.