Dnešní výkony McLarenu v trénincích potvrdily, že se Honda konečně o trochu zlepšila. Žel pokrok stále není takový, aby britský tým mohl bojovat s nejlepšími o pódia. Jaké jsou vyhlídky pro zbytek sezóny 2017?
Dopoledne Stoffel Vandoorne skončil se ztrátou 1,3 sekundy sedmý a Fernando Alonso devátý, odpoledne si Španěl polepšil na osmou příčku. Za nejrychlejším Lewisem Hamiltonem zaostal o 1,25 sekundy poté, co na rovinkách na nejrychlejší vozy ztrácel 10 km/h a Vandoorne dokonce jen 6 km/h.
Honda tak potvrdila zlepšení specifikace č. 3 a na tiskové konference z jejího šéfa vyzařovala spokojenost zejména ze spolehlivosti - McLaren dnes mohl jezdit bez zbytečných prodlev. Jeho závodní ředitel Eric Boullier zlepšení vítá, pokrok je však podle něj stále malý - soupeři dnes navíc nevyužívali plný výkon svých pohonných jednotek.
Hasegawa už v Baku prohlásil, že zlepšení dělá přes 3 desetiny sekundy na kolo, což odpovídalo přibližně 20 - 30 koním. McLaren však potřebuje mnohem více, aby bojoval o pódia - takto se Honda dostala pouze na loňskou úroveň výkonnosti poté, co letošní sezónu začala s deficitem 120 koní.
Její zástupce na tiskové konferenci na otázku F1news.cz, nakolik si věří, že do konce roku zvládnou stáhnout deficit na Mercedes alespoň na polovinu, ale neodpovídal dvakrát přesvědčivě: "Nemůžu říct, jak moc jsem si jistý. Určitě se však budeme snažit a naplno pracovat, abychom náskok stáhli."
Když jsem poté vyzvídal ohledně novinek, odpovídal vyhýbavě - buď nechtěl přes pochvalu zlepšení a dobrou náladu nic prozradit, nebo japonská automobilka zkrátka tápe a dalšího velkého kroku se od ní jen tak nedočkáme.
Boullier vyloučil, že by McLaren mohl nastoupit jeden rok s motorem Mercedes, a pak se vrátit k Hondě - to podle něj někdo v Baku pouze vytrhl jeden z jeho výroků z kontextu. Proti takovému tahu se rezolutně a s širokým vysmál i Hasegawa.
V padoku se povídá, že stáj vedení stáje z Wokingu již rozhodlo o přechodu na Mercedesy, podle některých dokonce již obdrželi výkresy pohonné jednotky z Brixworthu pro zástavbu do budoucího šasi. Nikdo nám tuto informaci zatím nepotvrdil, zítra se během schůzky s Boullierem pokusím přitlačit na pilu a zjistit více.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.