Hondě se v Baku po zisku prvních bodů hodně ulevilo. Představila tam také novou specifikaci své pohonné jednotky. I když šlo o slušný pokrok, tak McLaren z ní zas tak nadšený nebyl.
Vztahy mezi McLarenem a Hondou jsou v posledních týdnech kvůli nespolehlivosti a nízkému výkonu motoru hodně napjaté. V Baku došlo k určité úlevě, když Fernando Alonso využil chaotického průběhu závodu a získal 2 body na městském okruhu, kde by byli za normálních okolností bez šance.
Co na výsledek říká šéf Hondy Jusuke Hasegawa? "Hodně se mi ulevilo díky tomu, že jsme mohli získat body. Piloti odvedli v závodě přežití velmi dobrou práci, hodně nás to potěšilo. Je to velmi důležité [dojet s oběma vozy do cíle]. O spolehlivost jsme neměli velké obavy, byť jsme nasadili nový motor a MGU-H. Těší mě, že jsme mohli předvést zlepšenou spolehlivost. Díky ní jsme bodovali, což je velmi dobré."
Jenže na body dosáhli díky odstoupení soupeřů a mnoha kolizím. Ztráta na soupeře je stále příliš velká. "Bylo to pozitivní, ale jde jen o jeden závod. Nemůžu říct, že jsme si velmi jistí. Z výkonnostního pohledu dojelo do cíle jen 13 aut. Je tedy fér říct, že nejsme moc rychlí."
"Zisk z vylepšení není dostatečně velký na to, abychom dohnali jezdce vpředu, ale jde o dobrý pokrok. McLaren není příliš nadšený, protože nejde o obrovské vylepšení, které by nám pomohlo stáhnout špičku pole, jinak jsou jím samozřejmě potěšeni. Je důležité, že jsme jim mohli předvést určitý pokrok, i když jsme nesplnili náš celkový cíl [vyrovnat se soupeřům]," vysvětluje pro motorsport.com Hasegawa.
V pátek si Honda vyzkoušela v Alonsově voze novou specifikaci motoru č. 3, kvůli závadě převodovky ji ale stáhla a raději se rozhodla ušetřit kilometry pro další závody, protože vyhlídky pro Baku s 2km rovinkou byly stejně mizerné.
Podle japonského výrobce přispěla v Baku ke zrychlení přes 2 až 3 desetiny sekundy na kolo a její výkonnost na dráze odpovídala datům z dynamometrů v továrně. Hasegawa doufá, že tuto novou pohonnou jednotku nasadí do obou vozů příští týden v Rakousku, i když si zatím není jistý tím, zda budou mít dostatek náhradních dílů.
"Došlo na selhání převodovky a taky k určitému přestřelení otáček. Nepozorovali jsme žádné potíže, ale motor v Sakuře znovu zkontrolujeme. Měl by být v pořádku, proto očekáváme, že specifikaci 3 nasadíme pro oba. I když nemáme dostatek náhradních dílů, tak nemáme na vybranou - [v Rakousku] musíme jet s dvěma motory specifikace 3," dodává šéf Hondy.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.