Hondě se v Baku po zisku prvních bodů hodně ulevilo. Představila tam také novou specifikaci své pohonné jednotky. I když šlo o slušný pokrok, tak McLaren z ní zas tak nadšený nebyl.
Vztahy mezi McLarenem a Hondou jsou v posledních týdnech kvůli nespolehlivosti a nízkému výkonu motoru hodně napjaté. V Baku došlo k určité úlevě, když Fernando Alonso využil chaotického průběhu závodu a získal 2 body na městském okruhu, kde by byli za normálních okolností bez šance.
Co na výsledek říká šéf Hondy Jusuke Hasegawa? "Hodně se mi ulevilo díky tomu, že jsme mohli získat body. Piloti odvedli v závodě přežití velmi dobrou práci, hodně nás to potěšilo. Je to velmi důležité [dojet s oběma vozy do cíle]. O spolehlivost jsme neměli velké obavy, byť jsme nasadili nový motor a MGU-H. Těší mě, že jsme mohli předvést zlepšenou spolehlivost. Díky ní jsme bodovali, což je velmi dobré."
Jenže na body dosáhli díky odstoupení soupeřů a mnoha kolizím. Ztráta na soupeře je stále příliš velká. "Bylo to pozitivní, ale jde jen o jeden závod. Nemůžu říct, že jsme si velmi jistí. Z výkonnostního pohledu dojelo do cíle jen 13 aut. Je tedy fér říct, že nejsme moc rychlí."
"Zisk z vylepšení není dostatečně velký na to, abychom dohnali jezdce vpředu, ale jde o dobrý pokrok. McLaren není příliš nadšený, protože nejde o obrovské vylepšení, které by nám pomohlo stáhnout špičku pole, jinak jsou jím samozřejmě potěšeni. Je důležité, že jsme jim mohli předvést určitý pokrok, i když jsme nesplnili náš celkový cíl [vyrovnat se soupeřům]," vysvětluje pro motorsport.com Hasegawa.
V pátek si Honda vyzkoušela v Alonsově voze novou specifikaci motoru č. 3, kvůli závadě převodovky ji ale stáhla a raději se rozhodla ušetřit kilometry pro další závody, protože vyhlídky pro Baku s 2km rovinkou byly stejně mizerné.
Podle japonského výrobce přispěla v Baku ke zrychlení přes 2 až 3 desetiny sekundy na kolo a její výkonnost na dráze odpovídala datům z dynamometrů v továrně. Hasegawa doufá, že tuto novou pohonnou jednotku nasadí do obou vozů příští týden v Rakousku, i když si zatím není jistý tím, zda budou mít dostatek náhradních dílů.
"Došlo na selhání převodovky a taky k určitému přestřelení otáček. Nepozorovali jsme žádné potíže, ale motor v Sakuře znovu zkontrolujeme. Měl by být v pořádku, proto očekáváme, že specifikaci 3 nasadíme pro oba. I když nemáme dostatek náhradních dílů, tak nemáme na vybranou - [v Rakousku] musíme jet s dvěma motory specifikace 3," dodává šéf Hondy.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.