BAKU - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ázerbájdžánu 2017?
Nejrychlejší zastávku ze všech si v Baku vychutnal Vettel ve 12. kole závodu - trvala jen 2,62 vteřiny.
Velmi rychlý byl také Red Bull, který Ricciarda odbavil o kolo později za 2,64 sekundy. I když jim ta úvodní trvala o něco déle, tak to nakonec sympatický Australan dotáhl až k vítězství ve velké ceně.
Video: Vettelova nejrychlejší zastávka v Baku
Třetí a čtvrtá příčka patří Force Indii, která zvládla přezout Ocona v 12. kole za 2,68 s a Péreze, jenž však cíl nespatřil, za 2,71 s.
Podařené zastávky jsme pozorovali také u Haasu, který Magnussena v 12. kole zdržel jen 2,73 vteřiny, u Mercedesu přezouvajicího Bottase za 2,75 s a Hamiltona za 2,92 s, či McLaren Vandoornea za 2,77 s.
V přehledu uvádím pouze výměny pneumatik, k nimž došlo během závodu - nepočítám průjezd boxy během safety-car fáze či zastávky během přerušení červenými vlajkami (22. kolo).
Pouze tři jezdci si pro start závodu vybrali měkké pneumatiky, zbylých 17 startovalo na super-měkkých. Ačkoliv většina měla za cíl pouze jednu zastávku, kvůli turbulentnímu průběhu závodu s třemi výjezdy safety caru pochopitelně týmy sáhly ke změnám svých strategií.
Super-měkká směs byla výkonná a dostatečně trvanlivá, jak ukázali Alonso, Bottas, Ericsson, Hamilton, Magnussen, Ocon, Ricciardo, Sainz, Stroll, Vettel a Wehrlein, kteří na ní zvládli ujet 29 kol (59,9 % závodu).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.