Šéfové Formule 1 podle Rosse Brawna odhalí týmům budoucnost sportu před tím, než sáhnout po změně v rozdělování peněz.
Šéf F1 Chase Carey se svými kolegy nedávno uvedl, že by rád viděl spravedlivější přerozdělování peněz, až v roce 2020 vyprší Concordská smlouva. Klíčem je přesvědčit větší, nejlépe placené týmy, aby souhlasily s nižším příjmem na základě nižších nákladů, k čemuž dojde po změně pravidel.
Brawn má přijít s definicí nového technického balíku včetně nového motoru od roku 2021, což by mělo přispět k výraznému snížení výdajů a zkvalitnění soutěže.
"Diskuse o úpravách čísel jsou s týmy obtížné, pokud jim nepředstavíte obě strany. Musíme jim prezentovat představu, jakým směrem se podle nás bude sport ubírat, pokud jde o jejich investice, protože ty jsou obrovské," říká Brawn.
"Podle mě je férové říct, že v F1 neexistuje tým, který by omezení nákladů neuvítal. Připravujeme s FIA naše řešení a návrhy, pomocí nichž bychom to dosáhli. Momentálně stavíme tým, a z oznámení uvidíte, že je mnohostranný - zahrnuje techniky i obchodníky," pokračuje 62letý Brit.
Mezi ně patří například bývalý finanční ředitel Hondy, Brawnu a Mercedesu Nigel Kerr, jehož jmenování bylo oznámeno minulý měsíc. Na starost dostal nastudovat současné výdaje týmů a předvedení toho, jak se mohou změnit s novým balíkem pravidel.
"Musí jít samozřejmě o spolupráci s FIA, která je regulátorem našeho sportu. Oni dělají konečné rozhodnutí o tom, co se ve sportu děje. Chceme doplňovat a podporovat takové aktivity a činit návrhy, kterou jsou podle nás pro sport dobré. Ale debaty o změnách částek musí jít ruku v ruce s tím, jak řídíme náklady, nebo s potřebnými investicemi v F1.
Nechceme, aby F1 byla hloupější. Myslím, týmy o ni stále musí usilovat. Nechceme, aby byly všechny stejné - stále by v ní měla být Ferrari, Mercedesy, Red Bully, týmy chtějí vyvíjet úsilí a vítězit. Nechceme však dominanci.
Potřebujeme prostředí, v němž se daří týmu, jenž odvádí opravdu dobrou práci. Ale ne situaci, kdy finanční síla týmu umožňuje získat dominantní pozici, jak k tomu docházelo v posledních několika letech," dodává Brawn, jenž se pokusí zformovat F1 k lepšímu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.