Šéfové Formule 1 podle Rosse Brawna odhalí týmům budoucnost sportu před tím, než sáhnout po změně v rozdělování peněz.
Šéf F1 Chase Carey se svými kolegy nedávno uvedl, že by rád viděl spravedlivější přerozdělování peněz, až v roce 2020 vyprší Concordská smlouva. Klíčem je přesvědčit větší, nejlépe placené týmy, aby souhlasily s nižším příjmem na základě nižších nákladů, k čemuž dojde po změně pravidel.
Brawn má přijít s definicí nového technického balíku včetně nového motoru od roku 2021, což by mělo přispět k výraznému snížení výdajů a zkvalitnění soutěže.
"Diskuse o úpravách čísel jsou s týmy obtížné, pokud jim nepředstavíte obě strany. Musíme jim prezentovat představu, jakým směrem se podle nás bude sport ubírat, pokud jde o jejich investice, protože ty jsou obrovské," říká Brawn.
"Podle mě je férové říct, že v F1 neexistuje tým, který by omezení nákladů neuvítal. Připravujeme s FIA naše řešení a návrhy, pomocí nichž bychom to dosáhli. Momentálně stavíme tým, a z oznámení uvidíte, že je mnohostranný - zahrnuje techniky i obchodníky," pokračuje 62letý Brit.
Mezi ně patří například bývalý finanční ředitel Hondy, Brawnu a Mercedesu Nigel Kerr, jehož jmenování bylo oznámeno minulý měsíc. Na starost dostal nastudovat současné výdaje týmů a předvedení toho, jak se mohou změnit s novým balíkem pravidel.
"Musí jít samozřejmě o spolupráci s FIA, která je regulátorem našeho sportu. Oni dělají konečné rozhodnutí o tom, co se ve sportu děje. Chceme doplňovat a podporovat takové aktivity a činit návrhy, kterou jsou podle nás pro sport dobré. Ale debaty o změnách částek musí jít ruku v ruce s tím, jak řídíme náklady, nebo s potřebnými investicemi v F1.
Nechceme, aby F1 byla hloupější. Myslím, týmy o ni stále musí usilovat. Nechceme, aby byly všechny stejné - stále by v ní měla být Ferrari, Mercedesy, Red Bully, týmy chtějí vyvíjet úsilí a vítězit. Nechceme však dominanci.
Potřebujeme prostředí, v němž se daří týmu, jenž odvádí opravdu dobrou práci. Ale ne situaci, kdy finanční síla týmu umožňuje získat dominantní pozici, jak k tomu docházelo v posledních několika letech," dodává Brawn, jenž se pokusí zformovat F1 k lepšímu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.