Kanaďané sice mají ve Formuli 1 svou tradici, ale dá se říci, že ji z větší části tvoří rodina Villeneuvových. Pokud se totiž podíváme do historie, mnoho dalších pilotů ze země javorového listu nenajdeme.
Alespoň jeden start si v nejvyšší kategorii připsalo 12 pilotů a dohromady mají na svém kontě 268 závodů. Pokud odečteme sedm Grand Prix Lance Strolla, pak Gilles a Jacques Villeneuveovi odjeli 250 závodů. Z toho je jasné, že pánové Berg, Brack, Broeker, Cannon, Cordts, Eaton, Pease, Ryan a Wietzes pouze paběrkovali.
Poslední kanadská akvizice Lance Stroll na domácí půdě konečně zabral, když si připsal deváté místo a dva body do celkové klasifikace, ale na historicky nejúspěšnějšího krajana v F1 příliš velký dojem neudělal. Především u něj vidí obrovskou rezervu v kvalifikacích, kde ho Felipe Massa prozatím s přehledem poráží.
"Běžně bývá o vteřinu pomalejší než Felipe. Výsledky mluví samy za sebe, ze strany Strolla je to historicky jedno z nejhorších vystoupení nováčka ve Formuli 1," prohlásil mistr světa 1997 pro rakouskou televizi ORF. Sám Villeneuve jezdil v roce 2005 s Massou v týmu Sauber a v kvalifikacích ho dokázal porazit 11:7. Samotné závodní výsledky už pro Jacquese nebyly tak příznivé.
Stroll už dal několikrát najevo, že si z kritiky nic nedělá a nehodlá se na ni ohlížet. Těší se prozatím podpory ze strany týmu, což v posledních dnech naznačila jak Claire Williams, tak Paddy Lowe bezprostředně po závodě. Sám Lance se cítí natolik silný v kramflecích, že ho kritika nějakého pana Villeneuva nezajímá. "Je mi jedno, co si lidé myslí. Za sebe a tým jsem šťastný, ostatní je jenom humbuk. Lidé, kteří mě nemají rádi si vždycky nějaký důvod najdou!"
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.