Kanaďané sice mají ve Formuli 1 svou tradici, ale dá se říci, že ji z větší části tvoří rodina Villeneuvových. Pokud se totiž podíváme do historie, mnoho dalších pilotů ze země javorového listu nenajdeme.
Alespoň jeden start si v nejvyšší kategorii připsalo 12 pilotů a dohromady mají na svém kontě 268 závodů. Pokud odečteme sedm Grand Prix Lance Strolla, pak Gilles a Jacques Villeneuveovi odjeli 250 závodů. Z toho je jasné, že pánové Berg, Brack, Broeker, Cannon, Cordts, Eaton, Pease, Ryan a Wietzes pouze paběrkovali.
Poslední kanadská akvizice Lance Stroll na domácí půdě konečně zabral, když si připsal deváté místo a dva body do celkové klasifikace, ale na historicky nejúspěšnějšího krajana v F1 příliš velký dojem neudělal. Především u něj vidí obrovskou rezervu v kvalifikacích, kde ho Felipe Massa prozatím s přehledem poráží.
"Běžně bývá o vteřinu pomalejší než Felipe. Výsledky mluví samy za sebe, ze strany Strolla je to historicky jedno z nejhorších vystoupení nováčka ve Formuli 1," prohlásil mistr světa 1997 pro rakouskou televizi ORF. Sám Villeneuve jezdil v roce 2005 s Massou v týmu Sauber a v kvalifikacích ho dokázal porazit 11:7. Samotné závodní výsledky už pro Jacquese nebyly tak příznivé.
Stroll už dal několikrát najevo, že si z kritiky nic nedělá a nehodlá se na ni ohlížet. Těší se prozatím podpory ze strany týmu, což v posledních dnech naznačila jak Claire Williams, tak Paddy Lowe bezprostředně po závodě. Sám Lance se cítí natolik silný v kramflecích, že ho kritika nějakého pana Villeneuva nezajímá. "Je mi jedno, co si lidé myslí. Za sebe a tým jsem šťastný, ostatní je jenom humbuk. Lidé, kteří mě nemají rádi si vždycky nějaký důvod najdou!"
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.