Kanaďané sice mají ve Formuli 1 svou tradici, ale dá se říci, že ji z větší části tvoří rodina Villeneuvových. Pokud se totiž podíváme do historie, mnoho dalších pilotů ze země javorového listu nenajdeme.
Alespoň jeden start si v nejvyšší kategorii připsalo 12 pilotů a dohromady mají na svém kontě 268 závodů. Pokud odečteme sedm Grand Prix Lance Strolla, pak Gilles a Jacques Villeneuveovi odjeli 250 závodů. Z toho je jasné, že pánové Berg, Brack, Broeker, Cannon, Cordts, Eaton, Pease, Ryan a Wietzes pouze paběrkovali.
Poslední kanadská akvizice Lance Stroll na domácí půdě konečně zabral, když si připsal deváté místo a dva body do celkové klasifikace, ale na historicky nejúspěšnějšího krajana v F1 příliš velký dojem neudělal. Především u něj vidí obrovskou rezervu v kvalifikacích, kde ho Felipe Massa prozatím s přehledem poráží.
"Běžně bývá o vteřinu pomalejší než Felipe. Výsledky mluví samy za sebe, ze strany Strolla je to historicky jedno z nejhorších vystoupení nováčka ve Formuli 1," prohlásil mistr světa 1997 pro rakouskou televizi ORF. Sám Villeneuve jezdil v roce 2005 s Massou v týmu Sauber a v kvalifikacích ho dokázal porazit 11:7. Samotné závodní výsledky už pro Jacquese nebyly tak příznivé.
Stroll už dal několikrát najevo, že si z kritiky nic nedělá a nehodlá se na ni ohlížet. Těší se prozatím podpory ze strany týmu, což v posledních dnech naznačila jak Claire Williams, tak Paddy Lowe bezprostředně po závodě. Sám Lance se cítí natolik silný v kramflecích, že ho kritika nějakého pana Villeneuva nezajímá. "Je mi jedno, co si lidé myslí. Za sebe a tým jsem šťastný, ostatní je jenom humbuk. Lidé, kteří mě nemají rádi si vždycky nějaký důvod najdou!"
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.