Vypadalo to pro Alonsa opravdu nadějně. Po okázalé prezentaci na oválu 500 mil INDY měl našlápnuto k bodům, vůbec prvním v letošní sezóně. Jenže přišlo 67. kolo a konec nadějí. Rezignovaný Alonsův hlas oznámil další škodu a ještě hlubší rozčarování.
Protože měl Španěl ztrátu jednoho okruhu, stačilo mu dokroužit jen něco málo přes šest kilometrů, aby i McLaren slavnostně vstoupil do hodnocení Poháru konstruktérů. Ačkoliv se spontánně vydal mezi diváky a věnoval jim své závodní rukavice, navzdory faktu, že se převážnou část závodu pohyboval na bodovaných pozicích, označil dvojnásobný mistr světa deficit McLarenu na ostatní soupeře za krajně nebezpečný.
"Poprvé v letošní sezóně po Alonsově dlouhém pobytu na desátém místě a s ohledem na blížící se šachovnicovou vlajku jsme se odvážili doufat. Věřili jsme v to, co jen těžko můžeme nazvat velkým úspěchem: v jediný bod pro Fernanda, který po celý víkend jezdil úžasně, stejně jako v každý jiný víkend v předchozích dvou a půl letech. Po tolika problémech a zklamáních by i ten jeden bod byl jako vítězství. A pak přišla rána. Je těžké najít správná slova, abychom své zklamání vyjádřili, naši frustraci, neváhám říci náš smutek. Takže to shrnu: je to jednoduše, absolutně nedobré!" okomentoval situaci závodní ředitel Eric Boullier a jenom potvrdil slova šéfa týmu Zaka Browna, který během kanadského víkendu vyjádřil "vážné obavy" ohledně kvalit Hondy.
Podle prvních zpráv měla být problémem u Alonsovy pohonné jednotky ztráta tlaku oleje. Šéf Hondy Jusuke Hasegawa později serveru motorsport.com sdělil, že údaje naznačují poruchu vnitřního spalování, ale hlavní příčina doposud není známa. U ALonsova vozu došlo ke třetí poruše ICE, to znamená, že každá další už bude penalizována.
"Kdyby šlo o MGU-H, bude Fernando potrestán, protože už by to byl pátý případ. Ale pořád tu okolnost šetříme. Z datového hlediska se zdá, že jde skutečně o ICE. Jsme velice zklamáni, protože jsme byli hodně blízko bodu. Pozitivní je, že ačkoliv jde o okruh náročný na výkon, měli jsme šanci bodovat. Bohužel jsme ji v samém závěru ztratili," dodal Hasegawa a realisticky očekává, že budou následovat další penalizace, protože Alonso dostává čtvrtý ICE už v osmém závodě z dvaceti.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.