Vypadalo to pro Alonsa opravdu nadějně. Po okázalé prezentaci na oválu 500 mil INDY měl našlápnuto k bodům, vůbec prvním v letošní sezóně. Jenže přišlo 67. kolo a konec nadějí. Rezignovaný Alonsův hlas oznámil další škodu a ještě hlubší rozčarování.
Protože měl Španěl ztrátu jednoho okruhu, stačilo mu dokroužit jen něco málo přes šest kilometrů, aby i McLaren slavnostně vstoupil do hodnocení Poháru konstruktérů. Ačkoliv se spontánně vydal mezi diváky a věnoval jim své závodní rukavice, navzdory faktu, že se převážnou část závodu pohyboval na bodovaných pozicích, označil dvojnásobný mistr světa deficit McLarenu na ostatní soupeře za krajně nebezpečný.
"Poprvé v letošní sezóně po Alonsově dlouhém pobytu na desátém místě a s ohledem na blížící se šachovnicovou vlajku jsme se odvážili doufat. Věřili jsme v to, co jen těžko můžeme nazvat velkým úspěchem: v jediný bod pro Fernanda, který po celý víkend jezdil úžasně, stejně jako v každý jiný víkend v předchozích dvou a půl letech. Po tolika problémech a zklamáních by i ten jeden bod byl jako vítězství. A pak přišla rána. Je těžké najít správná slova, abychom své zklamání vyjádřili, naši frustraci, neváhám říci náš smutek. Takže to shrnu: je to jednoduše, absolutně nedobré!" okomentoval situaci závodní ředitel Eric Boullier a jenom potvrdil slova šéfa týmu Zaka Browna, který během kanadského víkendu vyjádřil "vážné obavy" ohledně kvalit Hondy.
Podle prvních zpráv měla být problémem u Alonsovy pohonné jednotky ztráta tlaku oleje. Šéf Hondy Jusuke Hasegawa později serveru motorsport.com sdělil, že údaje naznačují poruchu vnitřního spalování, ale hlavní příčina doposud není známa. U ALonsova vozu došlo ke třetí poruše ICE, to znamená, že každá další už bude penalizována.
"Kdyby šlo o MGU-H, bude Fernando potrestán, protože už by to byl pátý případ. Ale pořád tu okolnost šetříme. Z datového hlediska se zdá, že jde skutečně o ICE. Jsme velice zklamáni, protože jsme byli hodně blízko bodu. Pozitivní je, že ačkoliv jde o okruh náročný na výkon, měli jsme šanci bodovat. Bohužel jsme ji v samém závěru ztratili," dodal Hasegawa a realisticky očekává, že budou následovat další penalizace, protože Alonso dostává čtvrtý ICE už v osmém závodě z dvaceti.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.