Jak hodnotí dnešní závod v kanadském Montrealu jednotliví jezdci a představitelé týmů?
Lewis Hamilton, 1. místoZískal jsem tady před 10 lety své první pole-position a své první vítězství, takže to tento víkend zopakovat je neuvěřitelně zvláštní. Opravdu musím poděkovat svému týmu za to, že mi tohle umožnil. Kluci v továrně pracovali tak usilovně na tom, aby vyřešili naše potíže z posledního závodu, uplatnili to tady a opravdu to Ferrari vrátili. Jsem v sedmém nebi.
Valtteri Bottas, 2. místoJako tým jsme tohle první a druhé místo opravdu potřebovali pro získání těch bodů a po Monaku jsem opravdu dojat tím, jak tým všechno zvládl. To, o kolik jsme se za poslední 2 týdny zlepšili, je působivé.
Toto Wolff, šéf stájeLetos již bylo divoké akce dost, dnes jsme mohli jen tak kroužit, takže za nás dobré. V týmu teď panuje úleva, jelikož jsme se dokázali po náročném víkendu v Monaku vrátit. Lewis je skvělý, oba jezdci spolupracují skvěle, respektují se a to je skvělé. Posledních deset dní jsme jeli 24/7 v trojsměnném provozu, všude se pracovalo. Musíme ale dřít dál, úleva přijde až v Abú Zabí a doufejme, že to bude šťastný konec.
Niki Lauda, nevýkonný ředitelFerrari mělo problémy hned na začátku, Vettel si poškodil křídlo a závod nedošlo tak k žádnému většímu závodění, ale i tak si našel cestu jak se proklestit skrze takřka celé pole. Pak tam bylo to s Force Indií, byla to sranda. Peréz byl prostě pomalejší. Kdyby tam nechali Ocona, tak by se Vettel třeba nedostal tak dopředu, což by pro nás bylo lepší.
RED BULLDaniel Ricciardo, 3. místoJá jsem se bavil jenom tehdy, když jsem viděl cílovou vlajku. Bylo to těžké. Po celý závod jsem se bavil, a abych byl upřímný, tak rychlí jsme zas nebyli. Byli jsme pod tlakem, nemohl jsem si dovolit udělat žádnou chybu a začínalo mi být docela horko. Má soustředěnost byla vyzkoušena, ale užil jsem si to. Je to úžasné být na pódiu.
Max Verstappen, nedokončilJe to děsné. Najednou jsem přišel o výkon. Chtěl jsem znovu na plyn a potom bylo vše černé. Nemohl jsem ani komunikovat s boxovou zídkou, prostě vůbec nic. Je to dost zásadní rána, zvlášť, když jste druzí. Start byl skvělý, neprotočila se mi kola a myslím, že to byl nejlepší start co jsem v Red Bullu kdy měl. Nevšiml jsem si, že bych se Vettela dotkl, ale to se prostě občas stává. Ale nakonec jsem nezískal nic, takže to ne na nic. Vím, že auto není dost dobré na druhé místo, ale mohl jsem si tuto pozici udržet, protože bylo vidět, jak se tu těžko předjíždí. Odjížděl jsem Bottasovi a mohl jsem být na bedně.
Christian Horner, šéf týmuTento víkend jsme dosáhli pokroku, proto to byla obrovská škoda, že jsme tak brzy ztratili o Maxe. Jeho motor najednou přišel o napájení, nefungovalo mu ani rádio, takže jsme neslyšeli jeho šťavnaté hlášky. Kanada odhalila veškeré naše slabiny, příští závod bude také náročný. Větší šance budeme mít později, např. v Maďarsku.
FERRARISebastian Vettel, 4. místoChtěl jsem dnes získat tu hezkou trofej. Bylo to nechutné, že ji dali před nás při hymně. Začátek závodu nám nevyšel, ale věřil jsem, že se dostaneme zpět a budeme bodovat o pódiu, žel nám ke konci jedno kolo scházelo.
Na start se musím ještě jednou podívat – přišel jsem o 3 pozice a křídlo mi o samo neupadlo. Max mi z něj kus urazil, ale nemyslím si, že by to udělal naschvál, protože při tom je velmi vysoké riziko defektu.
Kimi Räikkönen, 7. místoBrzdy nepomohly. Bohužel. Měli jsme po zastávce dobrou rychlost. Dojížděl jsem auta a potom se objevil problém, od té chvíle už bylo těžké někoho stíhat. Ale tady je to na brzdy náročné, nicméně by to i tak bylo vždy těžké, tady je třeba dobrá rychlost na rovinkách.
Maurizio Arrivabene, šéf týmuBohužel náš závod byl ovlivněn už od začátku, kdy bylo poškozeno Sebovo auto a nemohl tak jet naplno. Zpočátku data ukazovala, že to není vážné, ale potom se ulomil kus křídla a to bylo horší, musel do boxů. Kimi měl ke konci problém s brzdami. Od zítra v Maranellu budeme analyzovat a získáme potřebná data, abychom se připravili na závod v Baku.
FORCE INDIASergio Pérez, 5. místoStrávil jsem v podstatě celý závod za Ricciardem v rámci DRS, byl jsem blízko. Potřeboval jsem však jednu chybu, probrzdění, ale jel perfektní závod. Neudělal jedinou chybu. Když mě tým požádal, abych pustil před sebe Ocona, blížili jsme se autům o kolo pozadu a tak jsem požádal o šanci. Nakonec jsem měl 40 kol na to to zkusil, ale Daniel neudělal chybu. Esteban jel za mnou 40 nebo 50 kol na novějších pneumatikách a nebyl dost blízko, aby to zkusil. Závěr dopadl tak, jak to bylo zasloužené. Všichni pracujeme pro tým, já pro Force Indii a chci pro ně co nejlepší výsledek. Musíme jen přijít s plánem a řešením do budoucna pro podobné případy. A potom, kdybychom se tam znovu ocitli, budeme vědět, co dělat.
Esteban Ocon, 6. místoJeště jsem se Sergiem nemluvil, ale byl to skvělý závod. Jeli jsme naplno, jen škoda, že jsem se nedostal k šanci, abych mohl zkusit předjet Ricciarda. Myslím si, že jsem na to měl rychlost, takže dnes byla i možnost dostat se na pódium, ale to je prostě závodění. Budeme to muset ještě prodiskutovat v rámci týmu. Můj čas ještě přijde.
Otmar Szafnauer, šéfinženýrHovořili jsme o výměně pilotů brzy, ale Sergio chtěl čas, aby zkusil předjet Ricciarda sám, protože se objevil provoz. Souhlasili jsme a zatímco jsme měli čas stíhat, dojelo nás Ferrari a v tu chvíli už nebyla možnost je prohodit, protože to chce tak dvě až tři sekundy. Otázkou je, zda měl Ocon rychlost na to Ricciarda předjet? A to nevíte. Pokud by tomu tak bylo, prohodili bychom je, ale kdyby se to nepovedlo, museli bychom to udělat znovu. A to se nevyplatí. Takže je to v pořádku. Kdybychom věděli na 100 %, že by na to měl, udělali bychom to, ale nevěděli jsme.
RENAULTNico Hülkenberg, 8. místoDnešní závod byl pro nás celkem pozitivní, všechno šlo hladce, i když občas hodně foukalo, auto se pak zmítalo na rovinkách zleva doprava. Samozřejmě nám pomohl fakt, že pár pilotů odstoupilo, ale konečné osmí místo je dobré a čtyři body nejsou špatným výsledkem, protože na tomto okruhu jsme se obávali, jak dopadneme.
Jolyon Palmer, 11. místoSkončil jsem podruhé na dosah bodovaných příček. Je to hodně frustrující, na začátku jsem ztratil hodně díky chaosu, který panoval v zatáčce 3, pak jsem uvízl za Grosjeanem po dobu nějakých 60 kol a nedokázal jsem se nikdy dostat tak blízko, abych zaútočil. Myslím, že rychlost byla lepší než dřív a kdybych mohl začít na lepším místě na startu, mohl bych bodovat. Závod byl dobrý, prostřední část kvalifikace pozitivní, takže musíme pokračovat v tvrdé práci.
Cyril Abiteboul, výkonný ředitelZávod v Montrealu byl pro nás dobrý, výsledky pozitivní a jsme rádi, že pokračujeme v řadě bodovaných výsledků, které narušilo jenom nešťastné odpadnutí v Monaku. Dnes jsme stáhli odstup od Williamsu, naší snahou zůstává šesté místo v Poháru konstruktérů, kterého chceme dosáhnout ještě před letní pauzou.
Nico jel výborný závod, byl dostatečně rychlý, získal určitý odstup a dokázal si ho udržet. Soustředil se a nijak se ho nedotkly události kolem něj, včetně potrestání jiných pilotů. Jolyon měl podobnou strategii a nakonec dosáhl podruhé jedenáctého místa. Prioritou u něj je, aby se dokázal kvalifikovat lépe a mohl tak zaútočit na bodované příčky a přispět k úsilí týmu zlepšit své postavení v Poháru konstruktérů.
WILLIAMSLance Stroll, 9. místoJe to velmi zvláštní, cítím se skvěle. Začátek sezóny byl pro mě dost náročný a vždycky se do závodu něco připletlo. Věděli jsme, že na to máme, ale měli jsme vždy nějakou kolizi nebo technickou závadu. Dnešek byl čistý. Ještě před víkendem, jsem si říkal, že když se to takto sejde, tak by to mohlo dopadnout a ono to vyšlo.
Felipe Massa, nedokončilJsem velmi zklamaný, že byl konec po třech zatáčkách. V té kolizi jsem byl jen cestujícím. Myslím, že do Carlose někdo narazil, ale já bylo jediné auto v té nehodě. Je škoda, že závod skončil takto, zvlášť, když bylo auto tak konkurenceschopné a mohli jsme získat dost bodů.
Paddy Lowe, technický ředitelGratuluji Lancovi, první Kanaďan od Jacquese Villeneuvea a získal body doma. Skvělý příběh. Vzhledem k náročnému startu je to pro nás jako výhra. Jel neuvěřitelně. Ukázal sílu a předjížděcí manévry, body si zasloužil. Ze sedmnáctého místa na deváté včetně boje s dvojnásobným mistrem světa, kterého si podal. Myslím, že se mu po dnešku zvedlo sebevědomí.
Na druhé straně garáže měl Felipe smůlu. Měl dobrý start, ale potom ztratil pár míst v důsledku bojů v první a druhé zatáčce. A potom ho sestřelil Carlos, za to nemohl. Je to škoda, rychlost byla dobrá. Získali bychom dost bodů. Nyní se těšíme na další závod. Auto by tam mělo být také slušné a rychlé.
HAASRomain Grosjean, 10. místoNení moc co dodat. Byl jsem na vnitřní straně, Carlos jel zvenku a dvakrát změnil směr doprava. Po prvním manévru jsem vyjel na trávu a pokoušel se vrátit zpátky, ale trefil mě do předního kola. Bylo to hodně nebezpečné a s se Carlosovým jednáním nejsem vůbec spokojen. Naštěstí se nic vážnějšího nestalo, i když to na první pohled vypadalo hodně nebezpečně.
Začali jsme opravdu hodně špatně a v prvním kole museli měnit pneumatiky, vydržely 69 kol, což je na superměkké opravdu dobré. Vyměnili jsme ještě přední křídlo a znovu vyrazili do boje. Byl to těžký závod, na konci jsme potřebovali trochu štěstí a to přišlo díky Alonsově odstoupení, na tom jsme vydělali. Pro tým je to skvělý výsledek, jen jsme dnes trochu ztratili na rychlosti.
Kevin Magnussen, 12. místoPokud jde o můj trest, přidal jsem plyn a čekal, že virtuální safety car skončí, předjel jsem Vandoornea dřív, než se tak stalo. Nebyl jsem si zcela jist, takže jsem ho zase pustil zpátky. Když to uděláte, je to běžně v pořádku. Přenechal jsem mu pozici, byl vpředu na stejném místě jako před VSC. Beru to jako nespravedlivé rozhodnutí, i když se takové věci stávají. Moje šance na body tak skončila. Bojoval jsem velmi tvrdě a dobře jsem odstartoval, bohužel nezafungovala opačná strategie. Můj víkend to nebyl, ale doufám, že se to brzy obrátí v můj prospěch.
Günther Steiner, manažer týmuPro nás to byl hodně napínavý závod. Nezačalo to dobře, když se Romain srazil se Sainzem a propadl se na poslední místo, když musel měnit přední křídlo. Za normálních okolností tím závod skončí, ale všichni jsme bojovali a Romain odvedl skvělou práci, když absolvoval 69 kol na jedné sadě pneumatik - to je jedním slovem úžasné. Kevin se také pohyboval na bodovaných místech, ale pak přišel trest za předjíždění v režimu VSC. Přenechal Vandoorneovi pozici, ale bylo rozhodnuto o jeho penalizaci.
Celkově jsem s víkendem spokojen, i když to vypadá, že jsme nedosáhli toho, co jsme chtěli. Nakonec máme bod, což znamená, že jsme letos bodovali v pěti ze sedmi závodů - jen v prvním jsme nedojeli oběma vozy. Když si povedeme jako dnes, můžeme vždy získat body a o to se budeme snažit nadále. Výzva je opravdu velká, pokračujeme v našem snažení.
SAUBERMarcus Ericsson, 13. místoCelkově to byl těžký víkend, ale v závodě jsem z vozu vytěžil maximum. Během závodu jsme udělali značný pokrok při práci s pneumatikami. Tempo, kterého jsem dosáhl, bylo po celý závod obdobné jako u našich soupeřů. Na tom musíme postavit naše poznatky pro závod v Baku.
Pascal Wehrlein, 15. místoByl to obtížný víkend - jednak kvůli nehodě v kvalifikaci a také proto, že jsem nedokázal držet krok s ostatními. Musíme zjistit, co bylo příčinou a jestli s ní dokážeme něco udělat. Prozatím se musíme co nejvíce soustředit na následující závod.
Moniša Kaltenbornová, vedoucí týmuI když jsme očekávali, že to bude hodně těžký víkend, výsledek je pro nás velkým zklamáním. Navzdory náročným podmínkám Marcus odvedl velmi konzistentní výkon a vedl si velice dobře. Pascal si nedokázal poradit s pneumatikami - neustále probíhá proces zkoumání, v čem jeho potíže spočívají. Také analyzujeme změny v aerodynamické konfiguraci, které jsme u jeho vozu museli provést kvůli jeho kvalifikační nehodě.
MCLARENStoffel Vandoorne, 14. místoByl to těžký závod. Myslím, že jsme to tušili už před jeho začátkem. Na rovinkách to bylo obtížné, také jsme museli šetřit palivo, což nás hodně limitovalo. Rychlost ostatních vozů byla opravdu působivá, takže jsme si připadali tak trochu jako sedící kachny. Nakonec jsem se dostal do cíle, ale ne s výsledkem, ve který jsme doufali.
Bylo hodně těžké se udržet ve skupině před námi, když se nám to podařilo, byli jsme zranitelní a neměli sílu k obraně, takže musíme přijít na nějaký trik, abychom udrželi vozy za sebou, pak už to bude mnohem zajímavější. Ale nejsem nijak smutný - snažím se pokračovat v naší práci. Jen doufám, že se brzy dočkám zlepšení, abychom opravdu mohli s ostatními závodit na úrovni.
Fernando Alonso, nedokončilDnešek byl náročný, a to hlavně díky výkonnostnímu deficitu na rovinkách, všichni nás tam stahovali, což bylo i nebezpečné. Nedojeli jsme, ale pokusíme se o to příště. Po 16 letech mi zisk jednoho bodu život nezmění, ale pro tým je třeba nějaké body přivézt. Kluci na motorech zapracovali a pro ně se snažím dělat maximum, abychom to nějak dohnali.
Zak Brown, šéf McLarenuLidé mluví o bodech, to ale nadhodnocují. Mohl z toho teda být bodík.Zase motor odešel bez jakéhokoliv náznaku, tohle je už ale letos ohraná písnička. Je to frustrující. Zatím jsme to ještě nezkoumali, ale žádná očividná příčina se neobjevila. Tým je samozřejmě zklamaný, lidé mají svěšené hlavy, ale musíme se snažit. Hodně teď diskutujeme o všech možnostech, abychom se někam posunuli. Nelze jen čekat a doufat, že se něco stane, musíme být proaktivní.
TORO ROSSOCarlos Sainz, nedokončilOdstartovali jsme průměrně, nic jsme nezískali, ale ani neztratili. Do druhé zatáčky jsem najížděl vnějškem, abych se přiblížil k Alonsovi, pak ale vůbec nevím, co se stalo. Koukal jsem na to až v televizi. Měl jsem napravo jeden Haas, v mrtvém úhlu, vůbec jsem ho neviděl. Srazili jsme se a už jsem se vezl. Ve třetí zatáčce jsem pak ještě nabral Felipeho Massu a skončil ve zdi. Díky bohu, že se mi nic nestalo.
Daniil Kvjat, nedokončilVelké zklamání. Problémy začali už v zavádějícím kole, můj motor vypadl a já musel stíhat vozy přede mnou a nestihl jsem to do linie safety caru. Za to jsem dostal penalizaci. Ale i tak to bylo deváté místo, takže rychlost dnes byla velmi dobrá! Bohužel během zastávky jsem měl problém a musel odstoupit. Bylo pozdě to napravit a ztratil jsem tam příliš mnoho času. Udělal jsem, co jsem mohl, ale je k naštvání, že kdykoliv máme dobrou rychlost, něco se stane a pokazí. Je to frustrující, odměnu jsme si dnes zasloužili.
Franz Tost, šéf týmuKanadský víkend byl pro nás obtížný - všechno začalo už včerejší kvalifikací, kdy se nám nepodařilo dostat ani jedno auto do Q3. Začátek byl hrozný, Daniilův motor při zaváděcím kole zhasl - musíme zjistit, co se vlastně stalo, ale neexistuje pro to žádná omluva. Taková věc se nesmí stát a musí existovat technické řešení, které by tomu zabránilo.
Pravidla pilotům umožňují se dostat do stejného kola, pokud je safety car na tarti, ale pro Daniila bylo těžké předjíždět a vrátit se na svou pozici, aniž by příliš riskoval. Alonsa předjel ještě před čarou safety caru než stihl zajet do boxů, proto byl později penalizován. Odjel velice dobrý závod a dostal se dokonce na body, ale pak jsme ho museli odvolat podruhé do boxů a odpykat si deset vteřin penalizace, ale zaskočil nás problém s maticí na pravém zadním kole. Ještě sice vyjel na trať, ale protože měl ztrátu dvou kol, rozhodli jsme se ho odvolat ze závodu.
Carlos odstartoval velice dobře, ale pak měl kolizi s Grosjeanem a závod pro něj skončil. Bohužel opouštíme Kanadu bez bodů a s plným pytlem práce pro další závod v Baku.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.