Po závodě v Monaku se situace mezi fanoušky Ferrari vyostřila kvůli prapodivné zastávkové strategii, kdy Iceman přišel o první místo na úkor Vettela.
Do jaké míry se jednalo o týmovou režii, lze jen těžko odhadovat a každý si může udělat svůj obrázek dle dostupných komentářů hlavních aktérů či analýz časů.
Další otázkou pak je, zda byl Kimi odsunut na druhou kolej a jezdí se - lidově řečeno - na Vettela, který v současné době vede o 25 bodů před rivalem Hamiltonem.
Dle Kimiho to tak ale není: “Nic takového tu nemáme. Když ale dojde na body, tak je to normální. Jeden chlap má šanci a ten druhý ne. Je to jako v jakémkoliv jiném týmu, ve kterém jsem kdy byl. Nemám s tím žádný problém. Je to férová hra. Budeme bojovat, dokud to půjde, pokud ale budeme muset udělat něco jiného, tak to tak prostě bude.”
Iceman reagoval i na komentáře Lewise Hamiltona, který situaci u Ferrari považuje za učebnicovou týmovou režii: “Nevím, co on vlastně ví o tom, jak to jinde funguje. Mně je jedno, co si myslí. Víme, co děláme a někdy se takové věci prostě stávají. Nic neobvyklého. Jako vždy si každý můžeme závodit. Známe naše týmová pravidla a víme, co tým chce. Je to jednoduché. Jezdíme prostě naplno. Vždycky chcete porazit toho druhého, jeden ale vždy bude ten vepředu. Tentokrát to je tak, jak to prostě je.”
Na otázku, zda je Vettel týmovou jedničkou, Kimi odpověděl: “Ne, není. V této fázi sezóny to nedává žádný smysl, čeká nás ještě hodně závodů. Nechceme ztrácet energii tím, že budeme řešit, co si lidé myslí. Snažíme se na maximum, a jak jsem řekl, týmová pravidla jsou jasná."
Kimiho budoucnost“Já mám své plány vyřešené, ale nepotřebuji je tady s vámi sdílet,” řekl na tiskové konferenci sedmatřicetiletý Räikkönen, kterému letos u Ferrari vyprší kontrakt. “Není to vaše starost, stejně ale o tom budete psát. Nic se nemění. Lidé, kteří to potřebují vědět, se to dozví,” dodal Fin.
“Nemám žádný kontrakt pro další rok. Vždycky se ale objeví nějaké klepy. To, co se odehrálo v Monaku, nic nemění a nemá na moji smlouvu žádný vliv,” zakončil Iceman.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.