Po závodě v Monaku se situace mezi fanoušky Ferrari vyostřila kvůli prapodivné zastávkové strategii, kdy Iceman přišel o první místo na úkor Vettela.
Do jaké míry se jednalo o týmovou režii, lze jen těžko odhadovat a každý si může udělat svůj obrázek dle dostupných komentářů hlavních aktérů či analýz časů.
Další otázkou pak je, zda byl Kimi odsunut na druhou kolej a jezdí se - lidově řečeno - na Vettela, který v současné době vede o 25 bodů před rivalem Hamiltonem.
Dle Kimiho to tak ale není: “Nic takového tu nemáme. Když ale dojde na body, tak je to normální. Jeden chlap má šanci a ten druhý ne. Je to jako v jakémkoliv jiném týmu, ve kterém jsem kdy byl. Nemám s tím žádný problém. Je to férová hra. Budeme bojovat, dokud to půjde, pokud ale budeme muset udělat něco jiného, tak to tak prostě bude.”
Iceman reagoval i na komentáře Lewise Hamiltona, který situaci u Ferrari považuje za učebnicovou týmovou režii: “Nevím, co on vlastně ví o tom, jak to jinde funguje. Mně je jedno, co si myslí. Víme, co děláme a někdy se takové věci prostě stávají. Nic neobvyklého. Jako vždy si každý můžeme závodit. Známe naše týmová pravidla a víme, co tým chce. Je to jednoduché. Jezdíme prostě naplno. Vždycky chcete porazit toho druhého, jeden ale vždy bude ten vepředu. Tentokrát to je tak, jak to prostě je.”
Na otázku, zda je Vettel týmovou jedničkou, Kimi odpověděl: “Ne, není. V této fázi sezóny to nedává žádný smysl, čeká nás ještě hodně závodů. Nechceme ztrácet energii tím, že budeme řešit, co si lidé myslí. Snažíme se na maximum, a jak jsem řekl, týmová pravidla jsou jasná."
Kimiho budoucnost“Já mám své plány vyřešené, ale nepotřebuji je tady s vámi sdílet,” řekl na tiskové konferenci sedmatřicetiletý Räikkönen, kterému letos u Ferrari vyprší kontrakt. “Není to vaše starost, stejně ale o tom budete psát. Nic se nemění. Lidé, kteří to potřebují vědět, se to dozví,” dodal Fin.
“Nemám žádný kontrakt pro další rok. Vždycky se ale objeví nějaké klepy. To, co se odehrálo v Monaku, nic nemění a nemá na moji smlouvu žádný vliv,” zakončil Iceman.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.