Pro tým pod ochrannými křídly nápojového giganta nastává část sezóny, kterou vyhodnocuje jako velice obtížnou. Nicméně šéf Christian Horner se stále cítí silný v kramflecích a tvrdí, že pořád ještě mohou prožít silný závěr letošního ročníku.
Ferrari osm, Mercedes sedm, Red Bull tři - taková je statistika v počtu pódiových umístění. V případě rakouského týmu to jsou pouhé paběrky v podobě třetích míst. Trochu málo na tým, který chtěl útočit na vrchol. Na druhou stranu lepší vstup do sezóny měly "rudí býci" naposledy v roce 2013. Letošní výkony jsou zatím souměřitelné s ročníkem 2014, v dalších sezónách na tom byl Red Bull ještě hůř.
Dvě třetí místa v posledních závodech sice jsou úspěchem, ale tým se sídlem v Milton Keynes zároveň předpokládá, že následující Grand Prix v Kanadě, Baku a na Red Bull Ringu svou povahou mohou odstup "býčího teamu" od prvních dvou týmů ještě zvýšit. Potvrdil to i Christian Horner, který se na následující část sezóny dívá velmi střízlivě.
"Myslím, že jsme se lépe sblížili s vozem, což se odrazilo v dalším vývoji, zvýšili jsme i výkon, což v posledních závodech fungovalo opravdu dobře. Proto se trochu obávám Kanady a následující Grand Prix v Baku, protože to jsou docela odlišné výzvy. Když připočtu Rakousko, bude to pro nás opravdu nejtěžší část sezóny, snad ještě s výjimkou Monzy. Takže v dalších závodech budeme pokračovat v nastoupené cestě a s přípravou na další sezónu, pak pro nás může ještě druhá polovina té letošní být lepší než dosavadní průběh," vyhlíží do budoucna Horner.
Red Bull i nadále čeká na potvrzení od Renaultu, kdy bude připravena aktualizovaná pohonná jednotka - podle francouzské automobilky by k tomu mělo dojít ještě před letní přestávkou. A ještě jedna malá připomínka, která možná usvědčuje Hornera z jisté mediální hry. Daniel Ricciardo v roce 2014 Grand Prix Kanady vyhrál...
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.