Pro tým pod ochrannými křídly nápojového giganta nastává část sezóny, kterou vyhodnocuje jako velice obtížnou. Nicméně šéf Christian Horner se stále cítí silný v kramflecích a tvrdí, že pořád ještě mohou prožít silný závěr letošního ročníku.
Ferrari osm, Mercedes sedm, Red Bull tři - taková je statistika v počtu pódiových umístění. V případě rakouského týmu to jsou pouhé paběrky v podobě třetích míst. Trochu málo na tým, který chtěl útočit na vrchol. Na druhou stranu lepší vstup do sezóny měly "rudí býci" naposledy v roce 2013. Letošní výkony jsou zatím souměřitelné s ročníkem 2014, v dalších sezónách na tom byl Red Bull ještě hůř.
Dvě třetí místa v posledních závodech sice jsou úspěchem, ale tým se sídlem v Milton Keynes zároveň předpokládá, že následující Grand Prix v Kanadě, Baku a na Red Bull Ringu svou povahou mohou odstup "býčího teamu" od prvních dvou týmů ještě zvýšit. Potvrdil to i Christian Horner, který se na následující část sezóny dívá velmi střízlivě.
"Myslím, že jsme se lépe sblížili s vozem, což se odrazilo v dalším vývoji, zvýšili jsme i výkon, což v posledních závodech fungovalo opravdu dobře. Proto se trochu obávám Kanady a následující Grand Prix v Baku, protože to jsou docela odlišné výzvy. Když připočtu Rakousko, bude to pro nás opravdu nejtěžší část sezóny, snad ještě s výjimkou Monzy. Takže v dalších závodech budeme pokračovat v nastoupené cestě a s přípravou na další sezónu, pak pro nás může ještě druhá polovina té letošní být lepší než dosavadní průběh," vyhlíží do budoucna Horner.
Red Bull i nadále čeká na potvrzení od Renaultu, kdy bude připravena aktualizovaná pohonná jednotka - podle francouzské automobilky by k tomu mělo dojít ještě před letní přestávkou. A ještě jedna malá připomínka, která možná usvědčuje Hornera z jisté mediální hry. Daniel Ricciardo v roce 2014 Grand Prix Kanady vyhrál...
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.