Pro tým pod ochrannými křídly nápojového giganta nastává část sezóny, kterou vyhodnocuje jako velice obtížnou. Nicméně šéf Christian Horner se stále cítí silný v kramflecích a tvrdí, že pořád ještě mohou prožít silný závěr letošního ročníku.
Ferrari osm, Mercedes sedm, Red Bull tři - taková je statistika v počtu pódiových umístění. V případě rakouského týmu to jsou pouhé paběrky v podobě třetích míst. Trochu málo na tým, který chtěl útočit na vrchol. Na druhou stranu lepší vstup do sezóny měly "rudí býci" naposledy v roce 2013. Letošní výkony jsou zatím souměřitelné s ročníkem 2014, v dalších sezónách na tom byl Red Bull ještě hůř.
Dvě třetí místa v posledních závodech sice jsou úspěchem, ale tým se sídlem v Milton Keynes zároveň předpokládá, že následující Grand Prix v Kanadě, Baku a na Red Bull Ringu svou povahou mohou odstup "býčího teamu" od prvních dvou týmů ještě zvýšit. Potvrdil to i Christian Horner, který se na následující část sezóny dívá velmi střízlivě.
"Myslím, že jsme se lépe sblížili s vozem, což se odrazilo v dalším vývoji, zvýšili jsme i výkon, což v posledních závodech fungovalo opravdu dobře. Proto se trochu obávám Kanady a následující Grand Prix v Baku, protože to jsou docela odlišné výzvy. Když připočtu Rakousko, bude to pro nás opravdu nejtěžší část sezóny, snad ještě s výjimkou Monzy. Takže v dalších závodech budeme pokračovat v nastoupené cestě a s přípravou na další sezónu, pak pro nás může ještě druhá polovina té letošní být lepší než dosavadní průběh," vyhlíží do budoucna Horner.
Red Bull i nadále čeká na potvrzení od Renaultu, kdy bude připravena aktualizovaná pohonná jednotka - podle francouzské automobilky by k tomu mělo dojít ještě před letní přestávkou. A ještě jedna malá připomínka, která možná usvědčuje Hornera z jisté mediální hry. Daniel Ricciardo v roce 2014 Grand Prix Kanady vyhrál...
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.