Mika Salo, bývalý pilot Formule 1 a krajan Kimiho Räikkönena, se vyjádřil k současnému souboji o titul.
Přestože měl Räikkönen v Monaku pole position, což na tomto specifickém okruhu znamená výhru, pokud nepřijde strategický kiks či pilotova chyba, tak nedokázal vyhrát. V Monaku totiž nastal první zmíněný scénář, možná tedy nenastal. To už se ale asi nikdy nedozvíme.
Jedno je jasné. Vettel si pojistil vedení a na Hamiltona má náskok 25 bodů, tedy celý jeden závod k dobru. Sebův parťák Iceman je na tom o poznání hůře a se svými 67 body na čtyřnásobného mistra světa Vettela ztrácí 62 bodů. Dle Sala je tak Kimi jasná dvojka italské stáje.
“Vettel má slušnou šanci na výhru celého šampionátu. V boji s Hamiltonem odvádí skvělou práci. Kimi má už docela velkou ztrátu, je tak pro všechny týmovou dvojkou,” řekl Mika Salo, který v roce 1999 za tehdejší Scuderia Ferrari Marlboro odjel druhou polovinu sezóny.
“Je jasné, že Kimi si bude věřit do té doby, než bude matematicky nemožné vyhrát titul. Zájem týmu je ale takový, že asi chtějí mít Kimiho na dvojce,” pokračoval Salo.
Fin přispěl svou vodou do mlýna i k vášnivým debatám ohledně týmové režie v Maranellu. Salo by se nedivil, kdyby Räikkönen musel někdy v budoucnu Vettela pustit před sebe.
“Takovéhle věci se již moc nedějí, je ale možné, že to je horší než jen nějaká strategie při zastávkách v boxech. Nevidíme do toho, ale vsadím se, že pokud Vettel povede a Kimi bude náhodou někde rychlejší, tak možná sáhnou po změně pozic,” zakončil Salo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.