Mika Salo, bývalý pilot Formule 1 a krajan Kimiho Räikkönena, se vyjádřil k současnému souboji o titul.
Přestože měl Räikkönen v Monaku pole position, což na tomto specifickém okruhu znamená výhru, pokud nepřijde strategický kiks či pilotova chyba, tak nedokázal vyhrát. V Monaku totiž nastal první zmíněný scénář, možná tedy nenastal. To už se ale asi nikdy nedozvíme.
Jedno je jasné. Vettel si pojistil vedení a na Hamiltona má náskok 25 bodů, tedy celý jeden závod k dobru. Sebův parťák Iceman je na tom o poznání hůře a se svými 67 body na čtyřnásobného mistra světa Vettela ztrácí 62 bodů. Dle Sala je tak Kimi jasná dvojka italské stáje.
“Vettel má slušnou šanci na výhru celého šampionátu. V boji s Hamiltonem odvádí skvělou práci. Kimi má už docela velkou ztrátu, je tak pro všechny týmovou dvojkou,” řekl Mika Salo, který v roce 1999 za tehdejší Scuderia Ferrari Marlboro odjel druhou polovinu sezóny.
“Je jasné, že Kimi si bude věřit do té doby, než bude matematicky nemožné vyhrát titul. Zájem týmu je ale takový, že asi chtějí mít Kimiho na dvojce,” pokračoval Salo.
Fin přispěl svou vodou do mlýna i k vášnivým debatám ohledně týmové režie v Maranellu. Salo by se nedivil, kdyby Räikkönen musel někdy v budoucnu Vettela pustit před sebe.
“Takovéhle věci se již moc nedějí, je ale možné, že to je horší než jen nějaká strategie při zastávkách v boxech. Nevidíme do toho, ale vsadím se, že pokud Vettel povede a Kimi bude náhodou někde rychlejší, tak možná sáhnou po změně pozic,” zakončil Salo.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.