Mika Salo, bývalý pilot Formule 1 a krajan Kimiho Räikkönena, se vyjádřil k současnému souboji o titul.
Přestože měl Räikkönen v Monaku pole position, což na tomto specifickém okruhu znamená výhru, pokud nepřijde strategický kiks či pilotova chyba, tak nedokázal vyhrát. V Monaku totiž nastal první zmíněný scénář, možná tedy nenastal. To už se ale asi nikdy nedozvíme.
Jedno je jasné. Vettel si pojistil vedení a na Hamiltona má náskok 25 bodů, tedy celý jeden závod k dobru. Sebův parťák Iceman je na tom o poznání hůře a se svými 67 body na čtyřnásobného mistra světa Vettela ztrácí 62 bodů. Dle Sala je tak Kimi jasná dvojka italské stáje.
“Vettel má slušnou šanci na výhru celého šampionátu. V boji s Hamiltonem odvádí skvělou práci. Kimi má už docela velkou ztrátu, je tak pro všechny týmovou dvojkou,” řekl Mika Salo, který v roce 1999 za tehdejší Scuderia Ferrari Marlboro odjel druhou polovinu sezóny.
“Je jasné, že Kimi si bude věřit do té doby, než bude matematicky nemožné vyhrát titul. Zájem týmu je ale takový, že asi chtějí mít Kimiho na dvojce,” pokračoval Salo.
Fin přispěl svou vodou do mlýna i k vášnivým debatám ohledně týmové režie v Maranellu. Salo by se nedivil, kdyby Räikkönen musel někdy v budoucnu Vettela pustit před sebe.
“Takovéhle věci se již moc nedějí, je ale možné, že to je horší než jen nějaká strategie při zastávkách v boxech. Nevidíme do toho, ale vsadím se, že pokud Vettel povede a Kimi bude náhodou někde rychlejší, tak možná sáhnou po změně pozic,” zakončil Salo.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.