Ferrari má podle Tota Wolffa ve vývoji svého letošního monopostu oproti Mercedesu k dobru 16 týdnů.
Stáj z Maranella jasně ovládla i poslední víkend v Monaku, když do cíle dojela na 1. a 2. místě a v šampionátu konstruktérů o 17 bodů přeskočila Stříbrné šípy. Ty se stále trápí s nastavením svého vozu a s pneumatikami Pirelli, které Wolff označil za "italské tajemství," což se nelíbilo italskému dodavateli.
Sportovní ředitel Mercedesu nyní přidává další důvod, proč se Scuderia letos dostala před ně: "Dle našeho poznání zahájilo Ferrari vývoj svého vozu velmi brzy - už v prosinci 2015."
"U nás šlo o březen 2016. V té době už Ferrari soustředilo přes 50 % svých zdrojů na nové auto. Ferrari má zřejmě 16 týdnů náskok, a během takového období můžete nalézt přítlak odpovídající 4 až 5 desetinám," odhaluje Wolff.
Ferrari může mít nyní také taktickou výhodu, protože se dle podezření v padoku začalo brzy soustředit pouze na jednoho jezdce - na Sebastiana Vettela, byť stáj tato obvinění popírá. "Samozřejmě si tu otázku musíte položit, i když to neměli zapotřebí. Ale v první řadě jde očividně o zisk titulu," uvádí bývalý jezdec Alex Wurz.
V Itálii si všímají, jak byl Räikkönen po Velké ceně Monaka naštvaný: "Bylo to podobné, jako u Mercedesu s Lewisem Hamiltonem a s Nicem Rosbergem. Teď bude zajímavé sledovat, jak s tím Ferrari naloží. Kimi skoro nikdy neukázal emoce takovým způsobem, jak to učinil v Monaku."
Finskému jezdci vyprší smlouva na konci roku, ale i ve svých 37 letech bude podle La Gazzetty dello Sport chtít ještě pokračovat. "A bude to možné, pokud bude pokračovat tak, jako v Monaku, a nebude v týmu působit potíže." Zkousne Kimi roli týmové dvojky?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.