Ferrari má podle Tota Wolffa ve vývoji svého letošního monopostu oproti Mercedesu k dobru 16 týdnů.
Stáj z Maranella jasně ovládla i poslední víkend v Monaku, když do cíle dojela na 1. a 2. místě a v šampionátu konstruktérů o 17 bodů přeskočila Stříbrné šípy. Ty se stále trápí s nastavením svého vozu a s pneumatikami Pirelli, které Wolff označil za "italské tajemství," což se nelíbilo italskému dodavateli.
Sportovní ředitel Mercedesu nyní přidává další důvod, proč se Scuderia letos dostala před ně: "Dle našeho poznání zahájilo Ferrari vývoj svého vozu velmi brzy - už v prosinci 2015."
"U nás šlo o březen 2016. V té době už Ferrari soustředilo přes 50 % svých zdrojů na nové auto. Ferrari má zřejmě 16 týdnů náskok, a během takového období můžete nalézt přítlak odpovídající 4 až 5 desetinám," odhaluje Wolff.
Ferrari může mít nyní také taktickou výhodu, protože se dle podezření v padoku začalo brzy soustředit pouze na jednoho jezdce - na Sebastiana Vettela, byť stáj tato obvinění popírá. "Samozřejmě si tu otázku musíte položit, i když to neměli zapotřebí. Ale v první řadě jde očividně o zisk titulu," uvádí bývalý jezdec Alex Wurz.
V Itálii si všímají, jak byl Räikkönen po Velké ceně Monaka naštvaný: "Bylo to podobné, jako u Mercedesu s Lewisem Hamiltonem a s Nicem Rosbergem. Teď bude zajímavé sledovat, jak s tím Ferrari naloží. Kimi skoro nikdy neukázal emoce takovým způsobem, jak to učinil v Monaku."
Finskému jezdci vyprší smlouva na konci roku, ale i ve svých 37 letech bude podle La Gazzetty dello Sport chtít ještě pokračovat. "A bude to možné, pokud bude pokračovat tak, jako v Monaku, a nebude v týmu působit potíže." Zkousne Kimi roli týmové dvojky?
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.