Lewis Hamilton má pro včerejší vítězství Sebastiana Vettela před Kimim Räikkönenem jasné vysvětlení - Ferrari upřednostnilo německého čtyřnásobného šampiona, který je pro ně pilotem číslo jedna.
Vettel se před svého týmového kolegu dostal během zastávek v boxech - na trati setrval déle, zajel několik bleskurychlých kol a po výměně pneumatik se objevil před Finem, jenž byl poté velmi zklamán. Německý jezdec popíral, že by dostal záměrně rychlejší strategii, Hamilton má ale opačný názor.
"Mě je jasné, že Ferrari si vybralo svého jezdce číslo jedna, takže na to budou tlačit ze všech stran, aby zajistili, že Sebastian získá ze všech svých víkendů maximum," uvedl pilot Mercedesu po Velké ceně Monaka, po níž na Vettela ztrácí 25 bodů.
"U strategie se jen těžko dostane druhé auto před to, které je ve vedení, pokud se tým nerozhodne upřednostnit druhý vůz, takže tohle je úplně jasné," pokračuje Hamilton, jenž má s týmovou režií ve svůj prospěch bohaté zkušenosti - například v Bahrajnu mu musel uvolnit cestu jeho nový týmový kolega Valtteri Bottas, ve Španělsku byla zase jeho úlohou na dráze co nejdéle Vettela zdržovat.
Hamilton ale uvádí, že po Mercedesu nebude požadovat stejné zacházení, jakého se dostává u Ferrari Vettelovi: "S týmem jsem o tom nemluvil a opravdu to neplánuji. Valtteri odvádí skvělou práci, v současné chvíli si nemyslím, že bychom museli upřednostňovat jednoho jezdce před druhým."
"Více než cokoliv jiného je opravdu důležité, abychom pracovali jako tým, tak jako doposud. Může se stát, že se naskytnou některé věci, které mohou být v určitých chvílích cenné z pohledu pozic. Ale kdo ví, může se to vyvinout i opačným směrem - možná budu muset já pomoci Valtterimu. Opravdu nemám ponětí. Musíme zkrátka zajistit, že budeme před nimi, a aby se neopakoval dnešní scénář," dodává Hamilton.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.