Lewis Hamilton má pro včerejší vítězství Sebastiana Vettela před Kimim Räikkönenem jasné vysvětlení - Ferrari upřednostnilo německého čtyřnásobného šampiona, který je pro ně pilotem číslo jedna.
Vettel se před svého týmového kolegu dostal během zastávek v boxech - na trati setrval déle, zajel několik bleskurychlých kol a po výměně pneumatik se objevil před Finem, jenž byl poté velmi zklamán. Německý jezdec popíral, že by dostal záměrně rychlejší strategii, Hamilton má ale opačný názor.
"Mě je jasné, že Ferrari si vybralo svého jezdce číslo jedna, takže na to budou tlačit ze všech stran, aby zajistili, že Sebastian získá ze všech svých víkendů maximum," uvedl pilot Mercedesu po Velké ceně Monaka, po níž na Vettela ztrácí 25 bodů.
"U strategie se jen těžko dostane druhé auto před to, které je ve vedení, pokud se tým nerozhodne upřednostnit druhý vůz, takže tohle je úplně jasné," pokračuje Hamilton, jenž má s týmovou režií ve svůj prospěch bohaté zkušenosti - například v Bahrajnu mu musel uvolnit cestu jeho nový týmový kolega Valtteri Bottas, ve Španělsku byla zase jeho úlohou na dráze co nejdéle Vettela zdržovat.
Hamilton ale uvádí, že po Mercedesu nebude požadovat stejné zacházení, jakého se dostává u Ferrari Vettelovi: "S týmem jsem o tom nemluvil a opravdu to neplánuji. Valtteri odvádí skvělou práci, v současné chvíli si nemyslím, že bychom museli upřednostňovat jednoho jezdce před druhým."
"Více než cokoliv jiného je opravdu důležité, abychom pracovali jako tým, tak jako doposud. Může se stát, že se naskytnou některé věci, které mohou být v určitých chvílích cenné z pohledu pozic. Ale kdo ví, může se to vyvinout i opačným směrem - možná budu muset já pomoci Valtterimu. Opravdu nemám ponětí. Musíme zkrátka zajistit, že budeme před nimi, a aby se neopakoval dnešní scénář," dodává Hamilton.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.