Jezdec Ferrari, Sebastian Vettel, řekl, že nedostatečná rychlost monopostů Mercedesu ve druhém volném tréninku na Grand Prix Monte Carla byla zvláštní.
Nejrychlejšího času ve druhém tréninku dosáhl Sebastian Vettel a jeho týmový kolega, Kimi Räikkönen byl třetí. Absolutně nestíhali jezdci na Mercedesu, když Lewis Hamilton zajel osmý a Valtteri Bottas až desátý čas (ztráta +1,1s). "Nevím, co se jim dnes stalo, bylo to trochu zvláštní. Jsem si celkem jistý, že je tu nějaký důvod a v sobotu zase budou zpět v plné síle, takže to bude těsné a také [to bude těsné] s Red Bullem," řekl včera úvodem Sebastian Vettel.
Vettel, který byl v prvním včerejším tréninku druhý, byl povzbuzen čtvrteční formou Ferrari, cítí ale, že ještě neukázali vše. "Myslím, že toho uvidíme [v sobotu] ještě o něco více. Odpoledne jsem byl celkem spokojen. Ráno jsem byl možná až moc divoký, když jsem se několikrát dotkl zdí, ale odpoledne to už vypadalo o něco lépe. Zde je důležité mít dobrý pocit z auta, abyste dali dohromady dobré kolo. Nemůžete vždycky vycházet z času, který jste stanovili na konci dne, ale zvládli jsme to dát docela dohromady jsme spokojení."
To Kimi Räikkönen byl po čtvrtku spokojen se svoji rychlostí jak v krátkých výjezdech, tak i v těch dlouhých. "Bylo to lepší a lepší. V dlouhých jízdách jsem se v autě cítil dobře, takže jsem z toho měl dobrý pocit. V kratších výjezdech se ještě musíme trochu zlepšit. Udělali jsme nějaké změny a vždycky se to zlepšilo - to je ta hlavní věc. Měli jsme dva hladké tréninky, ve kterých jsme dělali normální práci."
S názorem Räikkönena ohledně závodní rychlosti souhlasí i jeho týmový kolega, ale dle jeho názoru musí ještě mezi aktuálním stavem a posledním tréninkem a sobotní kvalifikací odvést ještě hodně práce. "Je vždycky obtížné to hodnotit, protože nikdy nezvládnete moc čistých kol kvůli velkému provozu, ale vypadalo to OK. Myslím, že stále na autě můžeme a máme co zlepšovat, abychom byli konkurenceschopnější celkově a v závodě. Ale myslím, že Kimi a já jsme jsme byli docela spokojení s dlouhými výjezdy."
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.