Jezdec Ferrari, Sebastian Vettel, řekl, že nedostatečná rychlost monopostů Mercedesu ve druhém volném tréninku na Grand Prix Monte Carla byla zvláštní.
Nejrychlejšího času ve druhém tréninku dosáhl Sebastian Vettel a jeho týmový kolega, Kimi Räikkönen byl třetí. Absolutně nestíhali jezdci na Mercedesu, když Lewis Hamilton zajel osmý a Valtteri Bottas až desátý čas (ztráta +1,1s). "Nevím, co se jim dnes stalo, bylo to trochu zvláštní. Jsem si celkem jistý, že je tu nějaký důvod a v sobotu zase budou zpět v plné síle, takže to bude těsné a také [to bude těsné] s Red Bullem," řekl včera úvodem Sebastian Vettel.
Vettel, který byl v prvním včerejším tréninku druhý, byl povzbuzen čtvrteční formou Ferrari, cítí ale, že ještě neukázali vše. "Myslím, že toho uvidíme [v sobotu] ještě o něco více. Odpoledne jsem byl celkem spokojen. Ráno jsem byl možná až moc divoký, když jsem se několikrát dotkl zdí, ale odpoledne to už vypadalo o něco lépe. Zde je důležité mít dobrý pocit z auta, abyste dali dohromady dobré kolo. Nemůžete vždycky vycházet z času, který jste stanovili na konci dne, ale zvládli jsme to dát docela dohromady jsme spokojení."
To Kimi Räikkönen byl po čtvrtku spokojen se svoji rychlostí jak v krátkých výjezdech, tak i v těch dlouhých. "Bylo to lepší a lepší. V dlouhých jízdách jsem se v autě cítil dobře, takže jsem z toho měl dobrý pocit. V kratších výjezdech se ještě musíme trochu zlepšit. Udělali jsme nějaké změny a vždycky se to zlepšilo - to je ta hlavní věc. Měli jsme dva hladké tréninky, ve kterých jsme dělali normální práci."
S názorem Räikkönena ohledně závodní rychlosti souhlasí i jeho týmový kolega, ale dle jeho názoru musí ještě mezi aktuálním stavem a posledním tréninkem a sobotní kvalifikací odvést ještě hodně práce. "Je vždycky obtížné to hodnotit, protože nikdy nezvládnete moc čistých kol kvůli velkému provozu, ale vypadalo to OK. Myslím, že stále na autě můžeme a máme co zlepšovat, abychom byli konkurenceschopnější celkově a v závodě. Ale myslím, že Kimi a já jsme jsme byli docela spokojení s dlouhými výjezdy."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.