Jezdec Ferrari, Sebastian Vettel, řekl, že nedostatečná rychlost monopostů Mercedesu ve druhém volném tréninku na Grand Prix Monte Carla byla zvláštní.
Nejrychlejšího času ve druhém tréninku dosáhl Sebastian Vettel a jeho týmový kolega, Kimi Räikkönen byl třetí. Absolutně nestíhali jezdci na Mercedesu, když Lewis Hamilton zajel osmý a Valtteri Bottas až desátý čas (ztráta +1,1s). "Nevím, co se jim dnes stalo, bylo to trochu zvláštní. Jsem si celkem jistý, že je tu nějaký důvod a v sobotu zase budou zpět v plné síle, takže to bude těsné a také [to bude těsné] s Red Bullem," řekl včera úvodem Sebastian Vettel.
Vettel, který byl v prvním včerejším tréninku druhý, byl povzbuzen čtvrteční formou Ferrari, cítí ale, že ještě neukázali vše. "Myslím, že toho uvidíme [v sobotu] ještě o něco více. Odpoledne jsem byl celkem spokojen. Ráno jsem byl možná až moc divoký, když jsem se několikrát dotkl zdí, ale odpoledne to už vypadalo o něco lépe. Zde je důležité mít dobrý pocit z auta, abyste dali dohromady dobré kolo. Nemůžete vždycky vycházet z času, který jste stanovili na konci dne, ale zvládli jsme to dát docela dohromady jsme spokojení."
To Kimi Räikkönen byl po čtvrtku spokojen se svoji rychlostí jak v krátkých výjezdech, tak i v těch dlouhých. "Bylo to lepší a lepší. V dlouhých jízdách jsem se v autě cítil dobře, takže jsem z toho měl dobrý pocit. V kratších výjezdech se ještě musíme trochu zlepšit. Udělali jsme nějaké změny a vždycky se to zlepšilo - to je ta hlavní věc. Měli jsme dva hladké tréninky, ve kterých jsme dělali normální práci."
S názorem Räikkönena ohledně závodní rychlosti souhlasí i jeho týmový kolega, ale dle jeho názoru musí ještě mezi aktuálním stavem a posledním tréninkem a sobotní kvalifikací odvést ještě hodně práce. "Je vždycky obtížné to hodnotit, protože nikdy nezvládnete moc čistých kol kvůli velkému provozu, ale vypadalo to OK. Myslím, že stále na autě můžeme a máme co zlepšovat, abychom byli konkurenceschopnější celkově a v závodě. Ale myslím, že Kimi a já jsme jsme byli docela spokojení s dlouhými výjezdy."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.