Kritizované a místy značně nespolehlivé aerodynamické prvky zvané T-wings nebyly zpočátku doménou všech vozů. Nejdéle jim odolávali u Red Bullu a Renaultu, než se rozhodli pro nový vzhled svých vozidel.
Tým se sídlem v Milton Keynes usilovně pracuje na vylepšeních svého vozu RB13 s cílem co nejvíce stáhnout rozdíl, který se v prvních pěti závodech mezi rakouským týmem a dvojicí Mercedes-Ferrari natáhl do dimenzí, které nápojovému gigantovi vůbec nelichotí. První změny praktikoval Red Bull pro španělský víkend, nyní nastává druhá fáze balíčku vylepšení.
A tím nejviditelnějším, rozhodně na první pohled, je umístění prvku zvaného T-wing na záď vozu. Red Bull se tak po Renaultu stal posledním vozem, který prozatím jezdil bez této aerodynamické "ozdoby". Otázkou ale zůstává, zda tento doplněk bude mít kýžený efekt. Max Verstappen změny pro Španělsko v závodním režimu díky diskutované kolizi nevyzkoušel, Ricciardo sice dojel třetí, ale s propastným odstupem na dvojici Hamilton-Vettel.
"Myslím, že se posunujeme kupředu a před Barcelonou šlo o správné změny. Bohužel pro mě závod skončil dřív než začal, ujel jsem pouhých 700 metrů. Ale myslím, že změny mají smysl, musíme teď počkat a uvidíme, co bude dál. Teď je těžké říci, o kolik jsme poskočili vpřed," komentuje situaci Verstappen.
Zopakují loňský rok?V sezóně 2016 šokoval v Monaku Red Bull nejen soupeře, ale i fanoušky, náhle se vynořil na pole-position a nebýt fatálního selhání při výměně pneumatik u Ricciardova vozu, mohl Australan pomýšlet na celkové vítězství. Letos si ale Verstappen není jistý, zda by jeho tým byl schopen navázat na loňský úspěch.
"Teď se nenacházíme ve stejné situaci jako loni, to je třeba připomenout. Vše je mnohem těžší, ale nikdy není nic jasné dopředu. Vždy se snažíme udělat to nejlepší a pokud se ve voze cítíte komfortně, je to na této trati vždy obrovské plus. Já se z loňského závodu hodně poučil a pokusím se neatakovat zdi. Mnoho maličkostí může zlepšit aspekty vozu i mne samotného. Cítím se dobře a to je bod v můj prospěch," dodává Verstappen.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.