Kritizované a místy značně nespolehlivé aerodynamické prvky zvané T-wings nebyly zpočátku doménou všech vozů. Nejdéle jim odolávali u Red Bullu a Renaultu, než se rozhodli pro nový vzhled svých vozidel.
Tým se sídlem v Milton Keynes usilovně pracuje na vylepšeních svého vozu RB13 s cílem co nejvíce stáhnout rozdíl, který se v prvních pěti závodech mezi rakouským týmem a dvojicí Mercedes-Ferrari natáhl do dimenzí, které nápojovému gigantovi vůbec nelichotí. První změny praktikoval Red Bull pro španělský víkend, nyní nastává druhá fáze balíčku vylepšení.
A tím nejviditelnějším, rozhodně na první pohled, je umístění prvku zvaného T-wing na záď vozu. Red Bull se tak po Renaultu stal posledním vozem, který prozatím jezdil bez této aerodynamické "ozdoby". Otázkou ale zůstává, zda tento doplněk bude mít kýžený efekt. Max Verstappen změny pro Španělsko v závodním režimu díky diskutované kolizi nevyzkoušel, Ricciardo sice dojel třetí, ale s propastným odstupem na dvojici Hamilton-Vettel.
"Myslím, že se posunujeme kupředu a před Barcelonou šlo o správné změny. Bohužel pro mě závod skončil dřív než začal, ujel jsem pouhých 700 metrů. Ale myslím, že změny mají smysl, musíme teď počkat a uvidíme, co bude dál. Teď je těžké říci, o kolik jsme poskočili vpřed," komentuje situaci Verstappen.
Zopakují loňský rok?V sezóně 2016 šokoval v Monaku Red Bull nejen soupeře, ale i fanoušky, náhle se vynořil na pole-position a nebýt fatálního selhání při výměně pneumatik u Ricciardova vozu, mohl Australan pomýšlet na celkové vítězství. Letos si ale Verstappen není jistý, zda by jeho tým byl schopen navázat na loňský úspěch.
"Teď se nenacházíme ve stejné situaci jako loni, to je třeba připomenout. Vše je mnohem těžší, ale nikdy není nic jasné dopředu. Vždy se snažíme udělat to nejlepší a pokud se ve voze cítíte komfortně, je to na této trati vždy obrovské plus. Já se z loňského závodu hodně poučil a pokusím se neatakovat zdi. Mnoho maličkostí může zlepšit aspekty vozu i mne samotného. Cítím se dobře a to je bod v můj prospěch," dodává Verstappen.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.