Kritizované a místy značně nespolehlivé aerodynamické prvky zvané T-wings nebyly zpočátku doménou všech vozů. Nejdéle jim odolávali u Red Bullu a Renaultu, než se rozhodli pro nový vzhled svých vozidel.
Tým se sídlem v Milton Keynes usilovně pracuje na vylepšeních svého vozu RB13 s cílem co nejvíce stáhnout rozdíl, který se v prvních pěti závodech mezi rakouským týmem a dvojicí Mercedes-Ferrari natáhl do dimenzí, které nápojovému gigantovi vůbec nelichotí. První změny praktikoval Red Bull pro španělský víkend, nyní nastává druhá fáze balíčku vylepšení.
A tím nejviditelnějším, rozhodně na první pohled, je umístění prvku zvaného T-wing na záď vozu. Red Bull se tak po Renaultu stal posledním vozem, který prozatím jezdil bez této aerodynamické "ozdoby". Otázkou ale zůstává, zda tento doplněk bude mít kýžený efekt. Max Verstappen změny pro Španělsko v závodním režimu díky diskutované kolizi nevyzkoušel, Ricciardo sice dojel třetí, ale s propastným odstupem na dvojici Hamilton-Vettel.
"Myslím, že se posunujeme kupředu a před Barcelonou šlo o správné změny. Bohužel pro mě závod skončil dřív než začal, ujel jsem pouhých 700 metrů. Ale myslím, že změny mají smysl, musíme teď počkat a uvidíme, co bude dál. Teď je těžké říci, o kolik jsme poskočili vpřed," komentuje situaci Verstappen.
Zopakují loňský rok?V sezóně 2016 šokoval v Monaku Red Bull nejen soupeře, ale i fanoušky, náhle se vynořil na pole-position a nebýt fatálního selhání při výměně pneumatik u Ricciardova vozu, mohl Australan pomýšlet na celkové vítězství. Letos si ale Verstappen není jistý, zda by jeho tým byl schopen navázat na loňský úspěch.
"Teď se nenacházíme ve stejné situaci jako loni, to je třeba připomenout. Vše je mnohem těžší, ale nikdy není nic jasné dopředu. Vždy se snažíme udělat to nejlepší a pokud se ve voze cítíte komfortně, je to na této trati vždy obrovské plus. Já se z loňského závodu hodně poučil a pokusím se neatakovat zdi. Mnoho maličkostí může zlepšit aspekty vozu i mne samotného. Cítím se dobře a to je bod v můj prospěch," dodává Verstappen.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.