Fernando Alonso obsadil po technických problémech se zavěšením první den testů před závodem Indianapolis 500 devatenácté místo. Nejrychlejší byl jeho týmový kolega Marco Andretti.
Poté, co Španěl skončil na čele s časem 40,6074 s (průměrná rychlost 221,634 mph) úvodního dvouhodinového testu nováčků před 101. závodem 500 mil Indianapolis, následovala oficiální část se všemi piloty. V ní šlo o to, aby získal zkušenosti s jízdou v provozu mezi ostatními vozy.
Problém se zadním zavěšením však jeho program v hlavním tréninku zkrátil na pouhých 20 kol poté, co jich v nováčkovském testu urazil 36. "Měli jsme nějaké potíže se zadním zavěšením a nemohli jsme dokončit program, při kterém jsme ke konci dne plánovali jezdit trochu v provozu," potvrzuje Alonso.
Zklamání na něm ale nebylo znát: "Celkově však šlo o úžasný den. S autem jsem spokojenější než první den, protože jsem mohl pocítit některé změny v nastavení, které jsme plánovali pro dopoledne. Stále mi však v příštích dnech zbývá si zkusit jízdu v provozu, na to se v programu musím zaměřit o něco více. Ujel jsem ale dvě nebo tři kola za některými vozy, které vyjížděly z boxové uličky, a byla to zábava, takže se na to těším," pokračuje španělský pilot McLarenu - Hondy.
Den skončil na 19. příčce díky kolu, v němž jeho průměrná rychlost dosáhla 223,025 mil/h (358,85 km/h), poté, co dominoval zmíněnému dvouhodinovému testu nováčků. Nejlepší byl jeho týmový kolega Marco Andretti, který zvládl kolo průměrnou rychlostí 226,338 mil/h (364,18 km/h), čtvrté místo obsadil bývalý pilot F1 Sebastien Burdais, Juan-Pablo Montoya figuruje na 12. místě.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.