Fernando Alonso po dnešní kvalifikaci odhadl, kolik koní by ještě ze svého motoru Honda minimálně potřeboval, aby byl schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci.
Fernando Alonso dnes zajel kolo o 1,899 vteřiny pomalejší, než Lewis Hamilton. Španěl tím vyrovnal nejlepší umístění v kvalifikaci během svého druhého působení u McLarenu. Přitom včera ztratil celý první trénink, protože mu odešel motor již ve třetí zatáčce.
Alonso se letos poprvé dostal do Q3. Podle něj je však třeba udělat ještě velký krok vpřed, aby byl McLaren schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci: "Nemyslím si, že 50 [koní] je dost," odpověděl Španěl po kvalifikaci na dotaz, zda-li by mu o 50 koní výkonnější motor umožnil získat pole.
"Zřejmě by bylo třeba víc než to. Snad se nám podaří zlepšit situaci - nejenom po stránce výkonu ale také pokud jde o spolehlivost. V minulosti jsme už totiž mohli získat pár bodů, kdybychom nemuseli zastavit auto." Podle Fernanda problémy z pátku zamaskovaly zlepšení auta, za níž stojí nový aerodynamický balíček.
Sedmé místo bylo "překvapivé", ale vylepšené auto mu dodalo jistotu. Může za tento výsledek vylepšení auta nebo výkon jezdce? "Musí to být kombinace obojího. Neudělal jsem nic jiného oproti ostatním kvalifikacím, ale auto mi dodalo jistotu, abych na to tlačil. I přesto, že foukal vítr, tak jsem na to mohl tlačit."
Alonso doufá, že zítra vybojuje svoje první body v sezoně: "Na této trati se těžko jede za jiným autem. Takže pokud se nám povede start a udržíme si pozici, tak myslím, že body jsou reálné. Moji jedinou starostí před startem je, jak předjet Red Bully. V prvních kolech chci být v TOP5," zakončil bojovně Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.