Fernando Alonso po dnešní kvalifikaci odhadl, kolik koní by ještě ze svého motoru Honda minimálně potřeboval, aby byl schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci.
Fernando Alonso dnes zajel kolo o 1,899 vteřiny pomalejší, než Lewis Hamilton. Španěl tím vyrovnal nejlepší umístění v kvalifikaci během svého druhého působení u McLarenu. Přitom včera ztratil celý první trénink, protože mu odešel motor již ve třetí zatáčce.
Alonso se letos poprvé dostal do Q3. Podle něj je však třeba udělat ještě velký krok vpřed, aby byl McLaren schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci: "Nemyslím si, že 50 [koní] je dost," odpověděl Španěl po kvalifikaci na dotaz, zda-li by mu o 50 koní výkonnější motor umožnil získat pole.
"Zřejmě by bylo třeba víc než to. Snad se nám podaří zlepšit situaci - nejenom po stránce výkonu ale také pokud jde o spolehlivost. V minulosti jsme už totiž mohli získat pár bodů, kdybychom nemuseli zastavit auto." Podle Fernanda problémy z pátku zamaskovaly zlepšení auta, za níž stojí nový aerodynamický balíček.
Sedmé místo bylo "překvapivé", ale vylepšené auto mu dodalo jistotu. Může za tento výsledek vylepšení auta nebo výkon jezdce? "Musí to být kombinace obojího. Neudělal jsem nic jiného oproti ostatním kvalifikacím, ale auto mi dodalo jistotu, abych na to tlačil. I přesto, že foukal vítr, tak jsem na to mohl tlačit."
Alonso doufá, že zítra vybojuje svoje první body v sezoně: "Na této trati se těžko jede za jiným autem. Takže pokud se nám povede start a udržíme si pozici, tak myslím, že body jsou reálné. Moji jedinou starostí před startem je, jak předjet Red Bully. V prvních kolech chci být v TOP5," zakončil bojovně Alonso.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.