Fernando Alonso po dnešní kvalifikaci odhadl, kolik koní by ještě ze svého motoru Honda minimálně potřeboval, aby byl schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci.
Fernando Alonso dnes zajel kolo o 1,899 vteřiny pomalejší, než Lewis Hamilton. Španěl tím vyrovnal nejlepší umístění v kvalifikaci během svého druhého působení u McLarenu. Přitom včera ztratil celý první trénink, protože mu odešel motor již ve třetí zatáčce.
Alonso se letos poprvé dostal do Q3. Podle něj je však třeba udělat ještě velký krok vpřed, aby byl McLaren schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci: "Nemyslím si, že 50 [koní] je dost," odpověděl Španěl po kvalifikaci na dotaz, zda-li by mu o 50 koní výkonnější motor umožnil získat pole.
"Zřejmě by bylo třeba víc než to. Snad se nám podaří zlepšit situaci - nejenom po stránce výkonu ale také pokud jde o spolehlivost. V minulosti jsme už totiž mohli získat pár bodů, kdybychom nemuseli zastavit auto." Podle Fernanda problémy z pátku zamaskovaly zlepšení auta, za níž stojí nový aerodynamický balíček.
Sedmé místo bylo "překvapivé", ale vylepšené auto mu dodalo jistotu. Může za tento výsledek vylepšení auta nebo výkon jezdce? "Musí to být kombinace obojího. Neudělal jsem nic jiného oproti ostatním kvalifikacím, ale auto mi dodalo jistotu, abych na to tlačil. I přesto, že foukal vítr, tak jsem na to mohl tlačit."
Alonso doufá, že zítra vybojuje svoje první body v sezoně: "Na této trati se těžko jede za jiným autem. Takže pokud se nám povede start a udržíme si pozici, tak myslím, že body jsou reálné. Moji jedinou starostí před startem je, jak předjet Red Bully. V prvních kolech chci být v TOP5," zakončil bojovně Alonso.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.