Fernando Alonso po dnešní kvalifikaci odhadl, kolik koní by ještě ze svého motoru Honda minimálně potřeboval, aby byl schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci.
Fernando Alonso dnes zajel kolo o 1,899 vteřiny pomalejší, než Lewis Hamilton. Španěl tím vyrovnal nejlepší umístění v kvalifikaci během svého druhého působení u McLarenu. Přitom včera ztratil celý první trénink, protože mu odešel motor již ve třetí zatáčce.
Alonso se letos poprvé dostal do Q3. Podle něj je však třeba udělat ještě velký krok vpřed, aby byl McLaren schopen bojovat o vítězství v kvalifikaci: "Nemyslím si, že 50 [koní] je dost," odpověděl Španěl po kvalifikaci na dotaz, zda-li by mu o 50 koní výkonnější motor umožnil získat pole.
"Zřejmě by bylo třeba víc než to. Snad se nám podaří zlepšit situaci - nejenom po stránce výkonu ale také pokud jde o spolehlivost. V minulosti jsme už totiž mohli získat pár bodů, kdybychom nemuseli zastavit auto." Podle Fernanda problémy z pátku zamaskovaly zlepšení auta, za níž stojí nový aerodynamický balíček.
Sedmé místo bylo "překvapivé", ale vylepšené auto mu dodalo jistotu. Může za tento výsledek vylepšení auta nebo výkon jezdce? "Musí to být kombinace obojího. Neudělal jsem nic jiného oproti ostatním kvalifikacím, ale auto mi dodalo jistotu, abych na to tlačil. I přesto, že foukal vítr, tak jsem na to mohl tlačit."
Alonso doufá, že zítra vybojuje svoje první body v sezoně: "Na této trati se těžko jede za jiným autem. Takže pokud se nám povede start a udržíme si pozici, tak myslím, že body jsou reálné. Moji jedinou starostí před startem je, jak předjet Red Bully. V prvních kolech chci být v TOP5," zakončil bojovně Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.