Je 11:00 dopoledne a ve slunné Barceloně začíná posledních 60 minut volných jízd před odpolední kvalifikací, která začne ve 14:00. Teplota vzduchu je 22 stupňů a teplota trati dosahuje 29 stupňů Celsia.
Dozvídáme se, že Valtteri Bottas musel na poslední chvíli měnit motor a zmešká minimálně začátek třetího tréninku. To ale nemění nic na tom, že piloti pomalu ale jistě začínají vyjíždět na katalánský okruh. Na trati se objevují vozy Sauberu, Haasu a Icemanovo Ferrari na tvrdé (oranžové) směsi.
Na trať vyjíždí i Fernando Alonso, pro kterého se jedná teprve o druhý trénink, jelikož během první devadesátiminutovky Alonsův McLaren vydržel jen tři začátky. Alonso je navíc prvním pilotem s měřeným časem (1:29,225).
Alonsův čas bez problémů překonává Esteban Ocon s časem 1:24,944 na středně-měkké směsi. Druhý McLaren Stoffela Vandoornea překonává svého kolegu a je o 95 tisícin za vedoucím Oconem.
Nakonec přichází zpráva, že Bottas motor měnit nebude a bude pokračovat se stejnou pohonnou jednotkou jako v prvních čtyřech závodech.
Novou laťku nyní nasazuje Räikkönen na středně-měkké směsi s časem 1:22,494. Do cíle přijíždí i Vettel, který ale na svého týmového parťáka ztrácí devět desetin sekundy. Po 25 minutách tréninku své rychlé kolo zajíždí i Lewis Hamitlon a jeho čas 1:22,124 stačí na průběžné druhé místo.
Máme na trati i první vůz Red Bullu. Ten pilotuje Max Verstappena, který zajíždí se ztrátou osmi desetin třetí nejrychlejší čas. Na okruh vyjíždí i Ricciardo, ale jeho čas stačí pouze na průběžné šesté místo.
Pomalu ale jistě se dostáváme do poslední třetiny tréninku a jezdci nasazují měkkou směs a začínají své vozy připravovat na kvalifikaci. Prvním pilotem na žluté a s měřeným časem je Räikkönen, který vylepšuje své předchozí maximum o více jak dvě vteřiny. Vettel si také polepšuje, ale pořád na Kimiho ztrácí dvě desetinky.
A máme tu technické problémy na Gině Sebastiana Vettela, která se zastavila v boxové uličce a mechanici jsou nuceni vůz odtlačit.
Osm minut před koncem na trať vyjíždí konečně i Valtteri Bottas a svým prvním měřeným časem se dostává na čtvrtou pozici se ztrátou 0,654 na nejrychlejšího Räikkönena. Svůj čas už ale nedokáže zlepšit, jelikož časomíra se neúprosně zastavuje na čase 00:00.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.