Je 11:00 dopoledne a ve slunné Barceloně začíná posledních 60 minut volných jízd před odpolední kvalifikací, která začne ve 14:00. Teplota vzduchu je 22 stupňů a teplota trati dosahuje 29 stupňů Celsia.
Dozvídáme se, že Valtteri Bottas musel na poslední chvíli měnit motor a zmešká minimálně začátek třetího tréninku. To ale nemění nic na tom, že piloti pomalu ale jistě začínají vyjíždět na katalánský okruh. Na trati se objevují vozy Sauberu, Haasu a Icemanovo Ferrari na tvrdé (oranžové) směsi.
Na trať vyjíždí i Fernando Alonso, pro kterého se jedná teprve o druhý trénink, jelikož během první devadesátiminutovky Alonsův McLaren vydržel jen tři začátky. Alonso je navíc prvním pilotem s měřeným časem (1:29,225).
Alonsův čas bez problémů překonává Esteban Ocon s časem 1:24,944 na středně-měkké směsi. Druhý McLaren Stoffela Vandoornea překonává svého kolegu a je o 95 tisícin za vedoucím Oconem.
Nakonec přichází zpráva, že Bottas motor měnit nebude a bude pokračovat se stejnou pohonnou jednotkou jako v prvních čtyřech závodech.
Novou laťku nyní nasazuje Räikkönen na středně-měkké směsi s časem 1:22,494. Do cíle přijíždí i Vettel, který ale na svého týmového parťáka ztrácí devět desetin sekundy. Po 25 minutách tréninku své rychlé kolo zajíždí i Lewis Hamitlon a jeho čas 1:22,124 stačí na průběžné druhé místo.
Máme na trati i první vůz Red Bullu. Ten pilotuje Max Verstappena, který zajíždí se ztrátou osmi desetin třetí nejrychlejší čas. Na okruh vyjíždí i Ricciardo, ale jeho čas stačí pouze na průběžné šesté místo.
Pomalu ale jistě se dostáváme do poslední třetiny tréninku a jezdci nasazují měkkou směs a začínají své vozy připravovat na kvalifikaci. Prvním pilotem na žluté a s měřeným časem je Räikkönen, který vylepšuje své předchozí maximum o více jak dvě vteřiny. Vettel si také polepšuje, ale pořád na Kimiho ztrácí dvě desetinky.
A máme tu technické problémy na Gině Sebastiana Vettela, která se zastavila v boxové uličce a mechanici jsou nuceni vůz odtlačit.
Osm minut před koncem na trať vyjíždí konečně i Valtteri Bottas a svým prvním měřeným časem se dostává na čtvrtou pozici se ztrátou 0,654 na nejrychlejšího Räikkönena. Svůj čas už ale nedokáže zlepšit, jelikož časomíra se neúprosně zastavuje na čase 00:00.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.