Eric Boullier stále věří, že Honda dosáhne brzy pokroků a jeho McLaren se tak bude moci znatelně zlepšit. Zatím patří k nejpomalejším týmům v letošním startovním poli Formule 1.
Britský tým poháněný Hondou je stále bez bodu, trápí se se spolehlivostí a výkonností své pohonné jednotky. Stoffel Vandoorne čelil penalizacím za výměnu nadlimitních komponent již ve čtvrtém závodu letošní sezóny, zatímco Fernando Alonso byl klasifikován pouze jednou na 14. místě.
Ale závodní ředitel Eric Boullier podle Sky Sports stále věří, že se ještě v průběhu letošní sezóny mohou hodně zlepšit: "Musíme ze sebe dostávat to nejlepší, než uvidíme ucelený obrázek. Honda na tom také pracuje a my se snažíme makat co nejtvrději, abychom zajistili to, že ztrátu stáhneme. Mám velkou víru v to, že na tom letos budeme mnohem lépe. Nevím přesně kdy, ale začínám v to silněji doufat."
Honda v poslední době zaměstnala známého odborníka na motory Maria Illiena či několika bývalých inženýrů Ferrari a Mercedesu, aby svou obrovskou ztrátu začala konečně stahovat. Vývoj a stavba nového motoru však trvá několik měsíců.
Šéf Hondy Jusuke Hasegawa však bližší detaily o novinkách či personálních posilách nechce komentovat, pouze uvedl, že Honda "dělá všechno," aby manko dohnala do příštího roku. "Spousta programů běží zároveň, takže se nějakých vylepšení dočkáme během několika závodů, kdy očekáváme, že určitou úroveň výkonnosti doženeme," objasňuje dále.
Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown mezitím potvrdil, že se nechystají na ukončení partnerství s Hondou a návrat k motorům Mercedesu příští rok: "Žádný Mercedes za zády našeho vozu," vylučuje stručně. Japonská automobilka potvrdila pouze to, že od roku 2018 bude pohánět druhý tým - švýcarský Sauber.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.