Eric Boullier stále věří, že Honda dosáhne brzy pokroků a jeho McLaren se tak bude moci znatelně zlepšit. Zatím patří k nejpomalejším týmům v letošním startovním poli Formule 1.
Britský tým poháněný Hondou je stále bez bodu, trápí se se spolehlivostí a výkonností své pohonné jednotky. Stoffel Vandoorne čelil penalizacím za výměnu nadlimitních komponent již ve čtvrtém závodu letošní sezóny, zatímco Fernando Alonso byl klasifikován pouze jednou na 14. místě.
Ale závodní ředitel Eric Boullier podle Sky Sports stále věří, že se ještě v průběhu letošní sezóny mohou hodně zlepšit: "Musíme ze sebe dostávat to nejlepší, než uvidíme ucelený obrázek. Honda na tom také pracuje a my se snažíme makat co nejtvrději, abychom zajistili to, že ztrátu stáhneme. Mám velkou víru v to, že na tom letos budeme mnohem lépe. Nevím přesně kdy, ale začínám v to silněji doufat."
Honda v poslední době zaměstnala známého odborníka na motory Maria Illiena či několika bývalých inženýrů Ferrari a Mercedesu, aby svou obrovskou ztrátu začala konečně stahovat. Vývoj a stavba nového motoru však trvá několik měsíců.
Šéf Hondy Jusuke Hasegawa však bližší detaily o novinkách či personálních posilách nechce komentovat, pouze uvedl, že Honda "dělá všechno," aby manko dohnala do příštího roku. "Spousta programů běží zároveň, takže se nějakých vylepšení dočkáme během několika závodů, kdy očekáváme, že určitou úroveň výkonnosti doženeme," objasňuje dále.
Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown mezitím potvrdil, že se nechystají na ukončení partnerství s Hondou a návrat k motorům Mercedesu příští rok: "Žádný Mercedes za zády našeho vozu," vylučuje stručně. Japonská automobilka potvrdila pouze to, že od roku 2018 bude pohánět druhý tým - švýcarský Sauber.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.