Eric Boullier stále věří, že Honda dosáhne brzy pokroků a jeho McLaren se tak bude moci znatelně zlepšit. Zatím patří k nejpomalejším týmům v letošním startovním poli Formule 1.
Britský tým poháněný Hondou je stále bez bodu, trápí se se spolehlivostí a výkonností své pohonné jednotky. Stoffel Vandoorne čelil penalizacím za výměnu nadlimitních komponent již ve čtvrtém závodu letošní sezóny, zatímco Fernando Alonso byl klasifikován pouze jednou na 14. místě.
Ale závodní ředitel Eric Boullier podle Sky Sports stále věří, že se ještě v průběhu letošní sezóny mohou hodně zlepšit: "Musíme ze sebe dostávat to nejlepší, než uvidíme ucelený obrázek. Honda na tom také pracuje a my se snažíme makat co nejtvrději, abychom zajistili to, že ztrátu stáhneme. Mám velkou víru v to, že na tom letos budeme mnohem lépe. Nevím přesně kdy, ale začínám v to silněji doufat."
Honda v poslední době zaměstnala známého odborníka na motory Maria Illiena či několika bývalých inženýrů Ferrari a Mercedesu, aby svou obrovskou ztrátu začala konečně stahovat. Vývoj a stavba nového motoru však trvá několik měsíců.
Šéf Hondy Jusuke Hasegawa však bližší detaily o novinkách či personálních posilách nechce komentovat, pouze uvedl, že Honda "dělá všechno," aby manko dohnala do příštího roku. "Spousta programů běží zároveň, takže se nějakých vylepšení dočkáme během několika závodů, kdy očekáváme, že určitou úroveň výkonnosti doženeme," objasňuje dále.
Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown mezitím potvrdil, že se nechystají na ukončení partnerství s Hondou a návrat k motorům Mercedesu příští rok: "Žádný Mercedes za zády našeho vozu," vylučuje stručně. Japonská automobilka potvrdila pouze to, že od roku 2018 bude pohánět druhý tým - švýcarský Sauber.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.