Prezident italského Ferrari se rozpovídal o úspěchu jménem začátek sezóny 2017, který se zatím italské stáji vydařil. Vettel vede individuální šampionát a Scuderia je pak o 1 bod druhá v Poháru konstruktérů.
“Udělali jsme zásadní pokrok. Pracovali jsme tvrdě a výsledky jsou zatím velmi dobré. Ferrari je opět konkurenceschopné a naši konkurenti ve Stuttgartu z nás mají strach. Někteří to mají za zázrak v porovnání s rokem 2016,” řekl Sergio Marchionne.
“Začali jsme letos dobře, ale musíme dřít i nadále. Respektujeme naše soupeře a nikoho nepodceňujeme, hlavně tedy Mercedes,” dodal pro italská média prezident Ferrari.
Stejného názoru jsou i další osobnosti ze světa motorsportu. Niki Lauda z konkurenčního Mercedesu minulý týden řekl: “Ferrari je na tom bezpochyby lépe.” Formou italské stáje je překvapen i expilot Villenueve: “Musím přiznat, že jsem opravdu překvapen. Ferrari odvádí skvělou práci a Seb skvěle zvládá všechen ten tlak.”
Například i Felipe Massa takové výsledky od svého bývalého týmu, se kterým v roce 2008 doslova o prsa korejské ženy nezískal titul, nečekal: “Ferrari předvádí něco, co asi nikdo z nás nečekal. A je to velmi příjemné. Kdybyste se mě v listopadu zeptali, tak bych řekl, že pouze Red Bull má šanci konkurovat Mercedesu. Red Bull ale nepostavil dobré auto, ale Ferrari ano.”
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.