Prezident italského Ferrari se rozpovídal o úspěchu jménem začátek sezóny 2017, který se zatím italské stáji vydařil. Vettel vede individuální šampionát a Scuderia je pak o 1 bod druhá v Poháru konstruktérů.
“Udělali jsme zásadní pokrok. Pracovali jsme tvrdě a výsledky jsou zatím velmi dobré. Ferrari je opět konkurenceschopné a naši konkurenti ve Stuttgartu z nás mají strach. Někteří to mají za zázrak v porovnání s rokem 2016,” řekl Sergio Marchionne.
“Začali jsme letos dobře, ale musíme dřít i nadále. Respektujeme naše soupeře a nikoho nepodceňujeme, hlavně tedy Mercedes,” dodal pro italská média prezident Ferrari.
Stejného názoru jsou i další osobnosti ze světa motorsportu. Niki Lauda z konkurenčního Mercedesu minulý týden řekl: “Ferrari je na tom bezpochyby lépe.” Formou italské stáje je překvapen i expilot Villenueve: “Musím přiznat, že jsem opravdu překvapen. Ferrari odvádí skvělou práci a Seb skvěle zvládá všechen ten tlak.”
Například i Felipe Massa takové výsledky od svého bývalého týmu, se kterým v roce 2008 doslova o prsa korejské ženy nezískal titul, nečekal: “Ferrari předvádí něco, co asi nikdo z nás nečekal. A je to velmi příjemné. Kdybyste se mě v listopadu zeptali, tak bych řekl, že pouze Red Bull má šanci konkurovat Mercedesu. Red Bull ale nepostavil dobré auto, ale Ferrari ano.”
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.