Nejdříve to vypadalo, že Bernie Ecclestone bude ve své funkci pokračovat i poté, co Liberty Media odkoupí práva na F1. Nakonec tomu tak není a ve vedení je nyní trojice ředitelů: Carey, Bratches a Brawn.
Bernie nakonec získal pozici čestného předsedy, kterou sám šestaosmdesátiletý Brit označil za "americký výmysl." Jedna věc je tedy jistá. Bernie v současné době již nerozhoduje o směru, kterým se značka Formule 1 vydá.
To je v rukou Charlieho Careyho (CEO), Rosse Brawna (šéfa pro motorport) a Seana Bratchese (šéfa marketingu). Každý z těchto představitelů čas od času do éteru vypustí své vize, které nejsou ve většině případů moc konkrétní, ale mají vždy řadu společných bodů.
Peníze. Motory jsou drahé, rozpočty jsou obrovské a hlavně nevyrovnané. Pak je tu úpadek popularity, který je částečně způsoben přechodem na placené kanály, ale do jisté míry je také způsoben uzavřeností světa Formule 1, což se nyní mění. Například piloti mohou sdílet vlastní obsah z paddocku na sociální sítě, což dříve možné nebylo.
Carey k těmto bodům ještě přidává důležitost dlouhodobé perspektivy, na kterou prý Bernie Ecclestone kašlal. “Chtěl bych říkat mnohem více ’ano’. Jaký má smysl na každý nápad říkat pořád dokola ’ne’. Je to akorát zdroj frustrace. Je tu celá řada věcí, která se měla udělat, ale nestalo se tak. Myslíme si, že v posledních 5-6 letech byl tento sport veden takovým způsobem, že nedosahoval svého maximálního potenciálu,” řekl pro Press Association Chase Carey.
“Všichni děláme chyby, nikdo není dokonalá. Bernie převzal tento byznys před desítkami let a prodal ho za osm miliard (dolarů). Zaslouží si velké uznaní za to, co dokázal. Dnes ale musíme sport pořádně prezentovat a to se u F1 neděje,” pokračoval Carey.
“Už to vedeme tři měsíce a jedna z věcí, které se chceme vyvarovat, je krátkodobá perspektiva. Bernie vždycky stavěl na krátkodobé strategie, my se chceme zaměřit na budování dlouhodobé vize. Příští týden o tom budeme jednat. Nás spíše zajímá to, jak sport bude vypadat za tři roky něž za tři měsíce," řekl k otázce přístupu do budoucna Carey.
“Některá rozhodnutí měla být v minulosti lépe vymyšlena. Příkladem jsou současné motory, které jsou zbytečně složité, drahé a ubraly sportu na jeho kouzle. My na tom budeme pracovat, ale vše si vezme svůj čas. Nové motory nebudou za dva měsíce, protože to by akorát napáchalo více škody než užitku. Chceme se ujistit, že vše bude šlapat, tak jak má. Je to lepší než jen tak vypouštět něco ven, aby média měla, o čem psát,” zakončil Carey.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.