Nejdříve to vypadalo, že Bernie Ecclestone bude ve své funkci pokračovat i poté, co Liberty Media odkoupí práva na F1. Nakonec tomu tak není a ve vedení je nyní trojice ředitelů: Carey, Bratches a Brawn.
Bernie nakonec získal pozici čestného předsedy, kterou sám šestaosmdesátiletý Brit označil za "americký výmysl." Jedna věc je tedy jistá. Bernie v současné době již nerozhoduje o směru, kterým se značka Formule 1 vydá.
To je v rukou Charlieho Careyho (CEO), Rosse Brawna (šéfa pro motorport) a Seana Bratchese (šéfa marketingu). Každý z těchto představitelů čas od času do éteru vypustí své vize, které nejsou ve většině případů moc konkrétní, ale mají vždy řadu společných bodů.
Peníze. Motory jsou drahé, rozpočty jsou obrovské a hlavně nevyrovnané. Pak je tu úpadek popularity, který je částečně způsoben přechodem na placené kanály, ale do jisté míry je také způsoben uzavřeností světa Formule 1, což se nyní mění. Například piloti mohou sdílet vlastní obsah z paddocku na sociální sítě, což dříve možné nebylo.
Carey k těmto bodům ještě přidává důležitost dlouhodobé perspektivy, na kterou prý Bernie Ecclestone kašlal. “Chtěl bych říkat mnohem více ’ano’. Jaký má smysl na každý nápad říkat pořád dokola ’ne’. Je to akorát zdroj frustrace. Je tu celá řada věcí, která se měla udělat, ale nestalo se tak. Myslíme si, že v posledních 5-6 letech byl tento sport veden takovým způsobem, že nedosahoval svého maximálního potenciálu,” řekl pro Press Association Chase Carey.
“Všichni děláme chyby, nikdo není dokonalá. Bernie převzal tento byznys před desítkami let a prodal ho za osm miliard (dolarů). Zaslouží si velké uznaní za to, co dokázal. Dnes ale musíme sport pořádně prezentovat a to se u F1 neděje,” pokračoval Carey.
“Už to vedeme tři měsíce a jedna z věcí, které se chceme vyvarovat, je krátkodobá perspektiva. Bernie vždycky stavěl na krátkodobé strategie, my se chceme zaměřit na budování dlouhodobé vize. Příští týden o tom budeme jednat. Nás spíše zajímá to, jak sport bude vypadat za tři roky něž za tři měsíce," řekl k otázce přístupu do budoucna Carey.
“Některá rozhodnutí měla být v minulosti lépe vymyšlena. Příkladem jsou současné motory, které jsou zbytečně složité, drahé a ubraly sportu na jeho kouzle. My na tom budeme pracovat, ale vše si vezme svůj čas. Nové motory nebudou za dva měsíce, protože to by akorát napáchalo více škody než užitku. Chceme se ujistit, že vše bude šlapat, tak jak má. Je to lepší než jen tak vypouštět něco ven, aby média měla, o čem psát,” zakončil Carey.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.