Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa odhaluje, co stálo v pozadí problémů Fernanda Alonsa, jenž do Velké ceny Ruska ani neodstartoval, a slibuje brzkou nápravu.
Španělský pilot si v zaváděcím kole stěžoval na potíže se svou pohonnou jednotkou. Pokusil se ji na pokyn inženýra za jízdy restartovat, ale na rošt už nedojel - zastavil před nájezdem do boxů.
Podle Hasegawy šlo o výsledek pokusů vyřešit problém - pohonná jednotka musela být před pokusem o restart vypnutá: "Jakmile vyrazil do zaváděcího kola, všimli jsme si systémové poruchy ERS [systému pro rekuperaci energie]. MGU-H nefungovalo. Zkusili jsme proceduru pro vyřešení potíže, ale bezúspěšně. Pak jsme se proto pokusili o nahození, o kompletní reset, vůz však zastavil."
"Možností byl vrátit se do boxů, nešlo ale o stejnou závadu, která se přihodila Stoffelovi [Vandoorneovi] v Austrálii. V Melbourne s vypnutím a restartem uspěl, proto jsme se o to pokoušeli, jelikož jsme nechtěli startovat do závodu z boxové uličky. Následně se však ukázalo, že nešlo o dobrou možnost. Nejsem si jistý tím, jestli jsme se s tím už setkali, stále to prošetřujeme. Jinak šlo ale o selhání systému," pokračuje zástupce Hondy.
Alonso ke svému velkému zklamání musel z vozu vystoupit a start Velké ceny Ruska sledovat už jen z boxů na obrazovce: "Je to těžké, frustrující. Každý víkend je stejný. Má pohonná jednotka během zaváděcího kola neměla obvyklý výkon, proto mi inženýr řekl, ať změním některá nastavení na volantu. Žel to nefungovalo a ke konci kola motor vypnul. Můj závod skončil ještě před tím, než začal. Nemohl jsem se zúčastnit závodu a dokončit žádný v této sezóně, to je extrémně těžké. Ale F1 je můj život, snad situaci brzy zlepšíme."
Vandoorne pak závod dokončil na 14. místě: "To bylo pozitivní. Obzvlášť mladý jezdec potřebuje získat více zkušeností delší jízdou, ale auto žel není dostatečně silné na zisk bodů, což je velmi nešťastné. Data nám určitě pomohou. Bezproblémová jízda jeho vozu byla jednou z pozitivních věcí," vyzdvihuje sportovní šéf Hondy.
"Je to pro nás velké zklamání, že jsme nedokázali dokončit závod s oběma jezdci, ale překonáme to a budeme se dál velmi snažit. V příštích několika závodech očekáváme nějaké novinky pro pohonnou jednotku a budeme pokračovat v práci na našem vývoji, abychom byli konkurenceschopnější a spolehlivější," slibuje Hasegawa.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.