Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa odhaluje, co stálo v pozadí problémů Fernanda Alonsa, jenž do Velké ceny Ruska ani neodstartoval, a slibuje brzkou nápravu.
Španělský pilot si v zaváděcím kole stěžoval na potíže se svou pohonnou jednotkou. Pokusil se ji na pokyn inženýra za jízdy restartovat, ale na rošt už nedojel - zastavil před nájezdem do boxů.
Podle Hasegawy šlo o výsledek pokusů vyřešit problém - pohonná jednotka musela být před pokusem o restart vypnutá: "Jakmile vyrazil do zaváděcího kola, všimli jsme si systémové poruchy ERS [systému pro rekuperaci energie]. MGU-H nefungovalo. Zkusili jsme proceduru pro vyřešení potíže, ale bezúspěšně. Pak jsme se proto pokusili o nahození, o kompletní reset, vůz však zastavil."
"Možností byl vrátit se do boxů, nešlo ale o stejnou závadu, která se přihodila Stoffelovi [Vandoorneovi] v Austrálii. V Melbourne s vypnutím a restartem uspěl, proto jsme se o to pokoušeli, jelikož jsme nechtěli startovat do závodu z boxové uličky. Následně se však ukázalo, že nešlo o dobrou možnost. Nejsem si jistý tím, jestli jsme se s tím už setkali, stále to prošetřujeme. Jinak šlo ale o selhání systému," pokračuje zástupce Hondy.
Alonso ke svému velkému zklamání musel z vozu vystoupit a start Velké ceny Ruska sledovat už jen z boxů na obrazovce: "Je to těžké, frustrující. Každý víkend je stejný. Má pohonná jednotka během zaváděcího kola neměla obvyklý výkon, proto mi inženýr řekl, ať změním některá nastavení na volantu. Žel to nefungovalo a ke konci kola motor vypnul. Můj závod skončil ještě před tím, než začal. Nemohl jsem se zúčastnit závodu a dokončit žádný v této sezóně, to je extrémně těžké. Ale F1 je můj život, snad situaci brzy zlepšíme."
Vandoorne pak závod dokončil na 14. místě: "To bylo pozitivní. Obzvlášť mladý jezdec potřebuje získat více zkušeností delší jízdou, ale auto žel není dostatečně silné na zisk bodů, což je velmi nešťastné. Data nám určitě pomohou. Bezproblémová jízda jeho vozu byla jednou z pozitivních věcí," vyzdvihuje sportovní šéf Hondy.
"Je to pro nás velké zklamání, že jsme nedokázali dokončit závod s oběma jezdci, ale překonáme to a budeme se dál velmi snažit. V příštích několika závodech očekáváme nějaké novinky pro pohonnou jednotku a budeme pokračovat v práci na našem vývoji, abychom byli konkurenceschopnější a spolehlivější," slibuje Hasegawa.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.