Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa odhaluje, co stálo v pozadí problémů Fernanda Alonsa, jenž do Velké ceny Ruska ani neodstartoval, a slibuje brzkou nápravu.
Španělský pilot si v zaváděcím kole stěžoval na potíže se svou pohonnou jednotkou. Pokusil se ji na pokyn inženýra za jízdy restartovat, ale na rošt už nedojel - zastavil před nájezdem do boxů.
Podle Hasegawy šlo o výsledek pokusů vyřešit problém - pohonná jednotka musela být před pokusem o restart vypnutá: "Jakmile vyrazil do zaváděcího kola, všimli jsme si systémové poruchy ERS [systému pro rekuperaci energie]. MGU-H nefungovalo. Zkusili jsme proceduru pro vyřešení potíže, ale bezúspěšně. Pak jsme se proto pokusili o nahození, o kompletní reset, vůz však zastavil."
"Možností byl vrátit se do boxů, nešlo ale o stejnou závadu, která se přihodila Stoffelovi [Vandoorneovi] v Austrálii. V Melbourne s vypnutím a restartem uspěl, proto jsme se o to pokoušeli, jelikož jsme nechtěli startovat do závodu z boxové uličky. Následně se však ukázalo, že nešlo o dobrou možnost. Nejsem si jistý tím, jestli jsme se s tím už setkali, stále to prošetřujeme. Jinak šlo ale o selhání systému," pokračuje zástupce Hondy.
Alonso ke svému velkému zklamání musel z vozu vystoupit a start Velké ceny Ruska sledovat už jen z boxů na obrazovce: "Je to těžké, frustrující. Každý víkend je stejný. Má pohonná jednotka během zaváděcího kola neměla obvyklý výkon, proto mi inženýr řekl, ať změním některá nastavení na volantu. Žel to nefungovalo a ke konci kola motor vypnul. Můj závod skončil ještě před tím, než začal. Nemohl jsem se zúčastnit závodu a dokončit žádný v této sezóně, to je extrémně těžké. Ale F1 je můj život, snad situaci brzy zlepšíme."
Vandoorne pak závod dokončil na 14. místě: "To bylo pozitivní. Obzvlášť mladý jezdec potřebuje získat více zkušeností delší jízdou, ale auto žel není dostatečně silné na zisk bodů, což je velmi nešťastné. Data nám určitě pomohou. Bezproblémová jízda jeho vozu byla jednou z pozitivních věcí," vyzdvihuje sportovní šéf Hondy.
"Je to pro nás velké zklamání, že jsme nedokázali dokončit závod s oběma jezdci, ale překonáme to a budeme se dál velmi snažit. V příštích několika závodech očekáváme nějaké novinky pro pohonnou jednotku a budeme pokračovat v práci na našem vývoji, abychom byli konkurenceschopnější a spolehlivější," slibuje Hasegawa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.