Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa odhaluje, co stálo v pozadí problémů Fernanda Alonsa, jenž do Velké ceny Ruska ani neodstartoval, a slibuje brzkou nápravu.
Španělský pilot si v zaváděcím kole stěžoval na potíže se svou pohonnou jednotkou. Pokusil se ji na pokyn inženýra za jízdy restartovat, ale na rošt už nedojel - zastavil před nájezdem do boxů.
Podle Hasegawy šlo o výsledek pokusů vyřešit problém - pohonná jednotka musela být před pokusem o restart vypnutá: "Jakmile vyrazil do zaváděcího kola, všimli jsme si systémové poruchy ERS [systému pro rekuperaci energie]. MGU-H nefungovalo. Zkusili jsme proceduru pro vyřešení potíže, ale bezúspěšně. Pak jsme se proto pokusili o nahození, o kompletní reset, vůz však zastavil."
"Možností byl vrátit se do boxů, nešlo ale o stejnou závadu, která se přihodila Stoffelovi [Vandoorneovi] v Austrálii. V Melbourne s vypnutím a restartem uspěl, proto jsme se o to pokoušeli, jelikož jsme nechtěli startovat do závodu z boxové uličky. Následně se však ukázalo, že nešlo o dobrou možnost. Nejsem si jistý tím, jestli jsme se s tím už setkali, stále to prošetřujeme. Jinak šlo ale o selhání systému," pokračuje zástupce Hondy.
Alonso ke svému velkému zklamání musel z vozu vystoupit a start Velké ceny Ruska sledovat už jen z boxů na obrazovce: "Je to těžké, frustrující. Každý víkend je stejný. Má pohonná jednotka během zaváděcího kola neměla obvyklý výkon, proto mi inženýr řekl, ať změním některá nastavení na volantu. Žel to nefungovalo a ke konci kola motor vypnul. Můj závod skončil ještě před tím, než začal. Nemohl jsem se zúčastnit závodu a dokončit žádný v této sezóně, to je extrémně těžké. Ale F1 je můj život, snad situaci brzy zlepšíme."
Vandoorne pak závod dokončil na 14. místě: "To bylo pozitivní. Obzvlášť mladý jezdec potřebuje získat více zkušeností delší jízdou, ale auto žel není dostatečně silné na zisk bodů, což je velmi nešťastné. Data nám určitě pomohou. Bezproblémová jízda jeho vozu byla jednou z pozitivních věcí," vyzdvihuje sportovní šéf Hondy.
"Je to pro nás velké zklamání, že jsme nedokázali dokončit závod s oběma jezdci, ale překonáme to a budeme se dál velmi snažit. V příštích několika závodech očekáváme nějaké novinky pro pohonnou jednotku a budeme pokračovat v práci na našem vývoji, abychom byli konkurenceschopnější a spolehlivější," slibuje Hasegawa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.