SOČI - 2. TRÉNINK; Ferrari odpoledne navázala na skvělý vstup na ruskou půdu a svůj náskok na druhý Mercedes navýšila. Valtteri Bottas na nejrychlejšího Sebastiana Vettela ztrácel skoro 7 desetin sekundy, Verstappen s Red Bullem dvakrát tolik.
Odpoledne nemarnil čas Magnussen a hned ve 14 hod vyrazil se svým Haasem na trať, kam ho následoval Hülkenberg, jenž dopoledne svůj Renault zapůjčil Sirotkinovi - ten se žel kvůli problému s motorem ale moc nesvezl, jedno instalační kolo a pár set metrů k tomu. Obloha byla stále bez mraků, teplota vzduchu dosahovala 22 °C a dráha 40 °C.
Piloti se hned pustili do měřených časů, Hülkenberg se zaznamenal 1:42,336 min, Räikkönen (1:36,842) a Vettel (1:36,524) jej ve svých prvních pokusech předčili. V zatáčce č. 13. se roztočil Kvjat, ale trénink bez přerušení pokračoval za žlutých vlajek. Nechybí ani Vandoorne, jemuž mechanici stihli během přestávky vyměnit celou pohonnou jednotku.
Räikkönen byl při chuti (1:35,980), po 12 min jej ale 2 desetiny předčil Hamilton (1:35,752 a 325 km/h na rovince). Všichni doposud jezdili na super-měkkých pneumatikách, které budou tou trvanlivější směsí pro závod.
Vzhledem k hladkému asfaltu se neočekává, že by se v neděli často na vozech objevovaly měkké pneumatiky, které jsou podstatně pomalejší. "Je to na nich trochu katastrofa," hodnotí při jízdě Sainz.
Po 25 min jako první přešel na ultra-měkkou směs Räikkönen a hned z toho bylo zlepšení o 1,2 vteřiny a první místo: 1:34,721 min. Ostatní se nato začali také věnovat simulacím kvalifikace, zatímco Fin s Ferrari dále zrychloval: 1:34,383 min (322 km/h). Jeho týmového kolegy Vettel jej však brzy překonal (1:34,480; 324 km/h) a stanovil nový rekord okruhu Soči: 1:34,120 min (držel ho Rosberg z Q2 z loňska: 1:35,337).
Bottas ve svém pokusu za čtyřnásobným německým šampionem zaostal o 1,2 vteřiny (1:35,313 min; 322 km/h), Hamiltonovi se nepovedla napoprvé 4. zatáčka, a tak to oba zkoušeli znovu. Valtteri se dostal Vettelovi na dostřel 0,67 s (1:34,790 mim), Lewis byl o dalších 39 tisícin sekundy pomalejší (1:34,829).
V polovině tréninku jsme zaznamenali chybu u Verstappena, který byl hodně široký v zatáčce č. 5 - projel ji rovně a těsně minul zeď. Krátce po něm Hamilton při brzdění za Wehrleinem do zatáčky č. 13 prudce zablokoval kola ve snaze vyhnout se Sauberu, vše se obešlo bez havárií.
Alonso se po přezutí na ultra-měkké pneumatiky dostal na 12. místo (1:36,765), hodně ztrácel na rovinkách (dosáhl jen 312 km/h). Vandoorne (313 km/h) se jen podivuje nad tím, jak se kolem něj prohnala jedna z Force Indií, která byla na rovince daleko za ním: "Neuvěřitelné."
FIA prozradila data ze srovnání pohonných jednotek v předchozích závodech: Mercedes, Ferrari a Renault se drží v požadovaném rozmezí 0,3 sekundy. Vycházela z průměru určitých závodních kol, což pochopitelně rozlítilo představitele Red Bullu. Podle Helmuta Marka si zřejmě vybírala jen kola nájezdu do a výjezdu z boxů. Christian Horner uvedl, že deficit dosahuje v kvalifikaci 5 až 7 desetin sekundy. Podle něj by bylo nejlepší měření v kvalifikaci, pro kterou má Mercedes připravený mód o mnohem vyšším výkonu.
Piloti ve druhé polovině tréninku přešli na simulace závodu, kdy poznávaly výdrž ultra-měkkých pneumatik. Dvacet minut před koncem zastavuje na dráze před nájezdem do boxové uličky Verstappen: "Nemám výkon." Red Bullu evidentně došel už na výjezdu ze zatáčky č. 16. Grosjean pak dostává smyk o dvě zatáčky dále a stěžuje si: "Nedotáčivost všude" a "Nemám žádné brzdy."
Vettela na čele v závěru již nikdo nepřekonal, Mercedesy odpoledne ztrácely kolem 7 desetin sekundy. Na ultra-měkkých pneumatikách se jim moc nedaří, během dlouhých jízd byly také o 0,7 s pomalejší. Za Stříbrnými šípy se na páté a šesté pozici pohybovaly Red Bully potvrzující status 3. nejrychlejšího týmu, ovšem už se ztrátou 1,4 s.
Maximální rychlosti (v km/h): 1. Pérez 328,3; 2. Stroll 326,3; 3. Hamilton 325,6; 4. Massa 325,5; 5. Ocon 325,2; 6. Vettel 324,8.
#F1 #RussianGP FP2 Best sectors vs laptimes set: #Ferrari & #Mercedes in their own league, #Hamilton could've jumped #Bottas pic.twitter.com/z7YaSgxiVD
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 28, 2017Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.