SOČI - 2. TRÉNINK; Ferrari odpoledne navázala na skvělý vstup na ruskou půdu a svůj náskok na druhý Mercedes navýšila. Valtteri Bottas na nejrychlejšího Sebastiana Vettela ztrácel skoro 7 desetin sekundy, Verstappen s Red Bullem dvakrát tolik.
Odpoledne nemarnil čas Magnussen a hned ve 14 hod vyrazil se svým Haasem na trať, kam ho následoval Hülkenberg, jenž dopoledne svůj Renault zapůjčil Sirotkinovi - ten se žel kvůli problému s motorem ale moc nesvezl, jedno instalační kolo a pár set metrů k tomu. Obloha byla stále bez mraků, teplota vzduchu dosahovala 22 °C a dráha 40 °C.
Piloti se hned pustili do měřených časů, Hülkenberg se zaznamenal 1:42,336 min, Räikkönen (1:36,842) a Vettel (1:36,524) jej ve svých prvních pokusech předčili. V zatáčce č. 13. se roztočil Kvjat, ale trénink bez přerušení pokračoval za žlutých vlajek. Nechybí ani Vandoorne, jemuž mechanici stihli během přestávky vyměnit celou pohonnou jednotku.
Räikkönen byl při chuti (1:35,980), po 12 min jej ale 2 desetiny předčil Hamilton (1:35,752 a 325 km/h na rovince). Všichni doposud jezdili na super-měkkých pneumatikách, které budou tou trvanlivější směsí pro závod.
Vzhledem k hladkému asfaltu se neočekává, že by se v neděli často na vozech objevovaly měkké pneumatiky, které jsou podstatně pomalejší. "Je to na nich trochu katastrofa," hodnotí při jízdě Sainz.
Po 25 min jako první přešel na ultra-měkkou směs Räikkönen a hned z toho bylo zlepšení o 1,2 vteřiny a první místo: 1:34,721 min. Ostatní se nato začali také věnovat simulacím kvalifikace, zatímco Fin s Ferrari dále zrychloval: 1:34,383 min (322 km/h). Jeho týmového kolegy Vettel jej však brzy překonal (1:34,480; 324 km/h) a stanovil nový rekord okruhu Soči: 1:34,120 min (držel ho Rosberg z Q2 z loňska: 1:35,337).
Bottas ve svém pokusu za čtyřnásobným německým šampionem zaostal o 1,2 vteřiny (1:35,313 min; 322 km/h), Hamiltonovi se nepovedla napoprvé 4. zatáčka, a tak to oba zkoušeli znovu. Valtteri se dostal Vettelovi na dostřel 0,67 s (1:34,790 mim), Lewis byl o dalších 39 tisícin sekundy pomalejší (1:34,829).
V polovině tréninku jsme zaznamenali chybu u Verstappena, který byl hodně široký v zatáčce č. 5 - projel ji rovně a těsně minul zeď. Krátce po něm Hamilton při brzdění za Wehrleinem do zatáčky č. 13 prudce zablokoval kola ve snaze vyhnout se Sauberu, vše se obešlo bez havárií.
Alonso se po přezutí na ultra-měkké pneumatiky dostal na 12. místo (1:36,765), hodně ztrácel na rovinkách (dosáhl jen 312 km/h). Vandoorne (313 km/h) se jen podivuje nad tím, jak se kolem něj prohnala jedna z Force Indií, která byla na rovince daleko za ním: "Neuvěřitelné."
FIA prozradila data ze srovnání pohonných jednotek v předchozích závodech: Mercedes, Ferrari a Renault se drží v požadovaném rozmezí 0,3 sekundy. Vycházela z průměru určitých závodních kol, což pochopitelně rozlítilo představitele Red Bullu. Podle Helmuta Marka si zřejmě vybírala jen kola nájezdu do a výjezdu z boxů. Christian Horner uvedl, že deficit dosahuje v kvalifikaci 5 až 7 desetin sekundy. Podle něj by bylo nejlepší měření v kvalifikaci, pro kterou má Mercedes připravený mód o mnohem vyšším výkonu.
Piloti ve druhé polovině tréninku přešli na simulace závodu, kdy poznávaly výdrž ultra-měkkých pneumatik. Dvacet minut před koncem zastavuje na dráze před nájezdem do boxové uličky Verstappen: "Nemám výkon." Red Bullu evidentně došel už na výjezdu ze zatáčky č. 16. Grosjean pak dostává smyk o dvě zatáčky dále a stěžuje si: "Nedotáčivost všude" a "Nemám žádné brzdy."
Vettela na čele v závěru již nikdo nepřekonal, Mercedesy odpoledne ztrácely kolem 7 desetin sekundy. Na ultra-měkkých pneumatikách se jim moc nedaří, během dlouhých jízd byly také o 0,7 s pomalejší. Za Stříbrnými šípy se na páté a šesté pozici pohybovaly Red Bully potvrzující status 3. nejrychlejšího týmu, ovšem už se ztrátou 1,4 s.
Maximální rychlosti (v km/h): 1. Pérez 328,3; 2. Stroll 326,3; 3. Hamilton 325,6; 4. Massa 325,5; 5. Ocon 325,2; 6. Vettel 324,8.
#F1 #RussianGP FP2 Best sectors vs laptimes set: #Ferrari & #Mercedes in their own league, #Hamilton could've jumped #Bottas pic.twitter.com/z7YaSgxiVD
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 28, 2017Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.