Předjíždění je letos pro Verstappena větším zážitkem, vliv DRS klesl

Max Verstappen v úvodu Velké ceny Bahrajnu
Max Verstappen v úvodu Velké ceny Bahrajnu, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 25. dubna 2017 6:40
Sdílej:

Max Verstappen si pochvaluje možnosti předjíždění, které nabízí nová generace monopostů Formule 1. Po prvním závodě v Austrálii se na ní snesla kritika, další podniky však ukázaly, že předjíždění je nejen stále možné, ale manévry jsou z pohledu některých pilotů dokonce hodnotnější.

Letošní vozy produkují mnohem větší přítlak než loni a ke zpomalení potřebují kratší vzdálenost, což z předjíždění činí pro piloty větší výzvu. Panovaly obavy o to, že změna pozic v závodech bude skoro nemožná. A i když čísla potvrzují úbytek předjížděcích manévrů, tak jejich kvalita stoupla.

Například v Bahrajnu došlo letos k 32 předjížděcím manévrům, zatímco loni jsme jich napočítali 66. Velká cena přesto nenudila, piloti si museli každé předjetí lépe připravit a více se na něj nadřít.

Verstappen, který loni překonal rekord v počtu předjížděcích manévrů - za sezónu jich zvládl 78, zastává názor, že DRS má letos na rovinkách menší vliv na předjíždění, což je podle něj dobře: "Je to těžší než minulý rok, ale rozhodně to není až tak špatné. Pokud jste na nových pneumatikách, stále máte jedno nebo dvě kola, abyste si to skutečně vybojovali."

"Letos DRS není až tak nápomocné. V Číně došlo k většině předjetí bez DRS. A to vám také poskytuje větší zábavu. Zatáčka č. 6 v Číně je pro předjíždění fajn, obzvlášť jdete na brzdy celkem pozdě. A jít na brzdy ještě později, to je dobré," myslí si Verstappen.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.