BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy během zastávek v boxech a kdo přezul svého pilota nejrychleji?
Williams i v třetím závodu za sebou dokázal předvést nejrychlejší zastávka - to když Massu odbavil v 37. kole za 2,34 vteřiny. Ta předchozí v 13. kole však byla podprůměrná, trvala 3,6 s.
Velmi dobrými a konzistentními výkony se dnes prezentovala Force India, která všechny 4 zastávky zvládla pod 3,1 sekundy: u Péreze v 13. kole dokonce za 2,4 s a u Ocona v 37. kole za 2,6 s.
Třetí absolutně nejrychlejší zastávka v Bahrajnu byla k vidění u Red Bullu, který Ricciarda přezul v 13. kole za 2,5 s. Ferrari se v případě vítězného Vettela může pochlubit až 5. nejrychlejší zastávkou - v 37. kole trvala 2,7 s.
Všichni piloti s výjimkou Ericssona do závodu startovali na super-měkké směsi. Dvouzastávková strategie se dnes ukázala jako nejvýhodnější, s jedinou zastávkou si z klasifikovaných vystačil jen Wehrlein.
Načasování zastávek ovlivnil brzký výjezd safety-caru. Teploty byly nižší než v předchozích dnech, což se odrazilo v nižší degradaci super-měkké směsi a velmi dobré konzistenci u té měkké, která podle Mercedesu byla pro závod tou lepší - tak to inženýr vysvětloval Hamiltonovi, jenž se divil, proč na krátký poslední stint nedostal rychlejší super-měkké pneumatiky.
Nejdelší stint na jedné sadě super-měkkých gum předvedl Ocon (26 kol), Wehrlein na měkkých vydržel až 45 z celkových 57 kol, na které byla vypsána Velká cena Bahrajnu (tj. 79 % závodu).
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.