BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy během zastávek v boxech a kdo přezul svého pilota nejrychleji?
Williams i v třetím závodu za sebou dokázal předvést nejrychlejší zastávka - to když Massu odbavil v 37. kole za 2,34 vteřiny. Ta předchozí v 13. kole však byla podprůměrná, trvala 3,6 s.
Velmi dobrými a konzistentními výkony se dnes prezentovala Force India, která všechny 4 zastávky zvládla pod 3,1 sekundy: u Péreze v 13. kole dokonce za 2,4 s a u Ocona v 37. kole za 2,6 s.
Třetí absolutně nejrychlejší zastávka v Bahrajnu byla k vidění u Red Bullu, který Ricciarda přezul v 13. kole za 2,5 s. Ferrari se v případě vítězného Vettela může pochlubit až 5. nejrychlejší zastávkou - v 37. kole trvala 2,7 s.
Všichni piloti s výjimkou Ericssona do závodu startovali na super-měkké směsi. Dvouzastávková strategie se dnes ukázala jako nejvýhodnější, s jedinou zastávkou si z klasifikovaných vystačil jen Wehrlein.
Načasování zastávek ovlivnil brzký výjezd safety-caru. Teploty byly nižší než v předchozích dnech, což se odrazilo v nižší degradaci super-měkké směsi a velmi dobré konzistenci u té měkké, která podle Mercedesu byla pro závod tou lepší - tak to inženýr vysvětloval Hamiltonovi, jenž se divil, proč na krátký poslední stint nedostal rychlejší super-měkké pneumatiky.
Nejdelší stint na jedné sadě super-měkkých gum předvedl Ocon (26 kol), Wehrlein na měkkých vydržel až 45 z celkových 57 kol, na které byla vypsána Velká cena Bahrajnu (tj. 79 % závodu).
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.