BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy během zastávek v boxech a kdo přezul svého pilota nejrychleji?
Williams i v třetím závodu za sebou dokázal předvést nejrychlejší zastávka - to když Massu odbavil v 37. kole za 2,34 vteřiny. Ta předchozí v 13. kole však byla podprůměrná, trvala 3,6 s.
Velmi dobrými a konzistentními výkony se dnes prezentovala Force India, která všechny 4 zastávky zvládla pod 3,1 sekundy: u Péreze v 13. kole dokonce za 2,4 s a u Ocona v 37. kole za 2,6 s.
Třetí absolutně nejrychlejší zastávka v Bahrajnu byla k vidění u Red Bullu, který Ricciarda přezul v 13. kole za 2,5 s. Ferrari se v případě vítězného Vettela může pochlubit až 5. nejrychlejší zastávkou - v 37. kole trvala 2,7 s.
Všichni piloti s výjimkou Ericssona do závodu startovali na super-měkké směsi. Dvouzastávková strategie se dnes ukázala jako nejvýhodnější, s jedinou zastávkou si z klasifikovaných vystačil jen Wehrlein.
Načasování zastávek ovlivnil brzký výjezd safety-caru. Teploty byly nižší než v předchozích dnech, což se odrazilo v nižší degradaci super-měkké směsi a velmi dobré konzistenci u té měkké, která podle Mercedesu byla pro závod tou lepší - tak to inženýr vysvětloval Hamiltonovi, jenž se divil, proč na krátký poslední stint nedostal rychlejší super-měkké pneumatiky.
Nejdelší stint na jedné sadě super-měkkých gum předvedl Ocon (26 kol), Wehrlein na měkkých vydržel až 45 z celkových 57 kol, na které byla vypsána Velká cena Bahrajnu (tj. 79 % závodu).
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.