BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy během zastávek v boxech a kdo přezul svého pilota nejrychleji?
Williams i v třetím závodu za sebou dokázal předvést nejrychlejší zastávka - to když Massu odbavil v 37. kole za 2,34 vteřiny. Ta předchozí v 13. kole však byla podprůměrná, trvala 3,6 s.
Velmi dobrými a konzistentními výkony se dnes prezentovala Force India, která všechny 4 zastávky zvládla pod 3,1 sekundy: u Péreze v 13. kole dokonce za 2,4 s a u Ocona v 37. kole za 2,6 s.
Třetí absolutně nejrychlejší zastávka v Bahrajnu byla k vidění u Red Bullu, který Ricciarda přezul v 13. kole za 2,5 s. Ferrari se v případě vítězného Vettela může pochlubit až 5. nejrychlejší zastávkou - v 37. kole trvala 2,7 s.
Všichni piloti s výjimkou Ericssona do závodu startovali na super-měkké směsi. Dvouzastávková strategie se dnes ukázala jako nejvýhodnější, s jedinou zastávkou si z klasifikovaných vystačil jen Wehrlein.
Načasování zastávek ovlivnil brzký výjezd safety-caru. Teploty byly nižší než v předchozích dnech, což se odrazilo v nižší degradaci super-měkké směsi a velmi dobré konzistenci u té měkké, která podle Mercedesu byla pro závod tou lepší - tak to inženýr vysvětloval Hamiltonovi, jenž se divil, proč na krátký poslední stint nedostal rychlejší super-měkké pneumatiky.
Nejdelší stint na jedné sadě super-měkkých gum předvedl Ocon (26 kol), Wehrlein na měkkých vydržel až 45 z celkových 57 kol, na které byla vypsána Velká cena Bahrajnu (tj. 79 % závodu).
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.