Dle Hondy stál za selháním motoru Fernanda Alonsa v kvalifikaci na GP Bahrajnu opakující se problém s MGU-H.
Fernando Alonso v dnešní kvalifikaci na GP Bahrajnu postoupil z Q1 a vypadalo to, že v Q2 by mohl zabojovat o 13. nebo 14. místo, místo toho ale v Q2 nezajel ani jedno měřené kolo kvůli problémům s motorem a do zítřejšího závodu tak odstartuje z 15. místa. Pro závod ale bude muset nasadit novou pohonnou jednotku. Problémy motoru byly způsobeny selháním MGU-H, trosky uvolněné z MGU-H se pak dostaly do interního spalovacího motoru a poničili jej tak, že se už nedá opravit.
Týmový kolega, Stoffel Vandoorne, přitom v pátečních trénincích zažil dva problémy s MGU-H. Zcela nová jednotka selhala v prvním tréninku a náhradní, kterou Stoffel nasadil už v březnu v Austrálii selhala pak ve druhém volném tréninku. Sportovní šéf Hondy, Jusuke Hasegawa, řekl, že japonský výrobce musí plně pochopit příčinu toho, proč se v Bahrajnu najednou objevilo tolik selhání najednou.
"Nejsme si jisti přesnou příčinou, ale určitě [šlo o] mechanické selhání MGU-H. Je to něco kolem ložiska. Už se to zde stalo potřetí, což je velmi smutné. Všechny [MGU-H] jsou mrtvé, takže je musíme nahradit. Nejsme si jistí tím, proč se to zde stalo už potřetí, ale očekáváme, že se v tomto prostředí něco stalo. Možná proto, že teploty jsou tak vysoké," říká Hasegawa.
Japonec ale vyjádřil svoji víru v to, že monoposty McLarenu-Honda zítra projedou cílem, když navíc Alonso bude mít ve svém autě novou MGU-H a MGU-H v monopostu Vandoornea má stále dost nízký počet najetých kilometrů. Samozřejmě existují určité obavy, že by se podobný problém mohl objevit také během závodu.
Když byl Alonso dotázán na ohodnocení výkonnosti agregátu Hondy, tak Španěl odmítl odpovědět s tím, že nedostatečná výdrž motorů by dělala jakékoliv srovnání zbytečným. "Nedává to pro nás žádný smysl mluvit o říditelnosti," řekl Fernando Alonso, který měl po kvalifikaci dlouhý soukromý rozhovor s Hasegawou v týmovém zázemí McLarenu. "Nemůžeme dokončit kolo nebo odjet kvalifikaci. Nestarám se tak moc říditelnost, pokud letos zatím nemohu dokončit závod, nebo pokud teď nemohu dokončit kvalifikaci," zakončil poměrně pesimisticky Španěl.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.