Dle Hondy stál za selháním motoru Fernanda Alonsa v kvalifikaci na GP Bahrajnu opakující se problém s MGU-H.
Fernando Alonso v dnešní kvalifikaci na GP Bahrajnu postoupil z Q1 a vypadalo to, že v Q2 by mohl zabojovat o 13. nebo 14. místo, místo toho ale v Q2 nezajel ani jedno měřené kolo kvůli problémům s motorem a do zítřejšího závodu tak odstartuje z 15. místa. Pro závod ale bude muset nasadit novou pohonnou jednotku. Problémy motoru byly způsobeny selháním MGU-H, trosky uvolněné z MGU-H se pak dostaly do interního spalovacího motoru a poničili jej tak, že se už nedá opravit.
Týmový kolega, Stoffel Vandoorne, přitom v pátečních trénincích zažil dva problémy s MGU-H. Zcela nová jednotka selhala v prvním tréninku a náhradní, kterou Stoffel nasadil už v březnu v Austrálii selhala pak ve druhém volném tréninku. Sportovní šéf Hondy, Jusuke Hasegawa, řekl, že japonský výrobce musí plně pochopit příčinu toho, proč se v Bahrajnu najednou objevilo tolik selhání najednou.
"Nejsme si jisti přesnou příčinou, ale určitě [šlo o] mechanické selhání MGU-H. Je to něco kolem ložiska. Už se to zde stalo potřetí, což je velmi smutné. Všechny [MGU-H] jsou mrtvé, takže je musíme nahradit. Nejsme si jistí tím, proč se to zde stalo už potřetí, ale očekáváme, že se v tomto prostředí něco stalo. Možná proto, že teploty jsou tak vysoké," říká Hasegawa.
Japonec ale vyjádřil svoji víru v to, že monoposty McLarenu-Honda zítra projedou cílem, když navíc Alonso bude mít ve svém autě novou MGU-H a MGU-H v monopostu Vandoornea má stále dost nízký počet najetých kilometrů. Samozřejmě existují určité obavy, že by se podobný problém mohl objevit také během závodu.
Když byl Alonso dotázán na ohodnocení výkonnosti agregátu Hondy, tak Španěl odmítl odpovědět s tím, že nedostatečná výdrž motorů by dělala jakékoliv srovnání zbytečným. "Nedává to pro nás žádný smysl mluvit o říditelnosti," řekl Fernando Alonso, který měl po kvalifikaci dlouhý soukromý rozhovor s Hasegawou v týmovém zázemí McLarenu. "Nemůžeme dokončit kolo nebo odjet kvalifikaci. Nestarám se tak moc říditelnost, pokud letos zatím nemohu dokončit závod, nebo pokud teď nemohu dokončit kvalifikaci," zakončil poměrně pesimisticky Španěl.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.