McLaren v rozpacích kvůli opakujícím se problémům s MGU-H

McLaren v Bahrajnu řeší problémy s MGU-H
McLaren v Bahrajnu řeší problémy s MGU-H, foto: Honda Racing F1
iMotorSport.cz 15. dubna 2017 22:42
Sdílej:

Dle Hondy stál za selháním motoru Fernanda Alonsa v kvalifikaci na GP Bahrajnu opakující se problém s MGU-H.

Fernando Alonso v dnešní kvalifikaci na GP Bahrajnu postoupil z Q1 a vypadalo to, že v Q2 by mohl zabojovat o 13. nebo 14. místo, místo toho ale v Q2 nezajel ani jedno měřené kolo kvůli problémům s motorem a do zítřejšího závodu tak odstartuje z 15. místa. Pro závod ale bude muset nasadit novou pohonnou jednotku. Problémy motoru byly způsobeny selháním MGU-H, trosky uvolněné z MGU-H se pak dostaly do interního spalovacího motoru a poničili jej tak, že se už nedá opravit.

Týmový kolega, Stoffel Vandoorne, přitom v pátečních trénincích zažil dva problémy s MGU-H. Zcela nová jednotka selhala v prvním tréninku a náhradní, kterou Stoffel nasadil už v březnu v Austrálii selhala pak ve druhém volném tréninku. Sportovní šéf Hondy, Jusuke Hasegawa, řekl, že japonský výrobce musí plně pochopit příčinu toho, proč se v Bahrajnu najednou objevilo tolik selhání najednou. 

"Nejsme si jisti přesnou příčinou, ale určitě [šlo o] mechanické selhání MGU-H. Je to něco kolem ložiska. Už se to zde stalo potřetí, což je velmi smutné. Všechny [MGU-H] jsou mrtvé, takže je musíme nahradit. Nejsme si jistí tím, proč se to zde stalo už potřetí, ale očekáváme, že se v tomto prostředí něco stalo. Možná proto, že teploty jsou tak vysoké," říká Hasegawa.

Japonec ale vyjádřil svoji víru v to, že monoposty McLarenu-Honda zítra projedou cílem, když navíc Alonso bude mít ve svém autě novou MGU-H a MGU-H v monopostu Vandoornea má stále dost nízký počet najetých kilometrů. Samozřejmě existují určité obavy, že by se podobný problém mohl objevit také během závodu. 

Když byl Alonso dotázán na ohodnocení výkonnosti agregátu Hondy, tak Španěl odmítl odpovědět s tím, že nedostatečná výdrž motorů by dělala jakékoliv srovnání zbytečným. "Nedává to pro nás žádný smysl mluvit o říditelnosti," řekl Fernando Alonso, který měl po kvalifikaci dlouhý soukromý rozhovor s Hasegawou v týmovém zázemí McLarenu. "Nemůžeme dokončit kolo nebo odjet kvalifikaci. Nestarám se tak moc říditelnost, pokud letos zatím nemohu dokončit závod, nebo pokud teď nemohu dokončit kvalifikaci," zakončil poměrně pesimisticky Španěl.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.