Dle Hondy stál za selháním motoru Fernanda Alonsa v kvalifikaci na GP Bahrajnu opakující se problém s MGU-H.
Fernando Alonso v dnešní kvalifikaci na GP Bahrajnu postoupil z Q1 a vypadalo to, že v Q2 by mohl zabojovat o 13. nebo 14. místo, místo toho ale v Q2 nezajel ani jedno měřené kolo kvůli problémům s motorem a do zítřejšího závodu tak odstartuje z 15. místa. Pro závod ale bude muset nasadit novou pohonnou jednotku. Problémy motoru byly způsobeny selháním MGU-H, trosky uvolněné z MGU-H se pak dostaly do interního spalovacího motoru a poničili jej tak, že se už nedá opravit.
Týmový kolega, Stoffel Vandoorne, přitom v pátečních trénincích zažil dva problémy s MGU-H. Zcela nová jednotka selhala v prvním tréninku a náhradní, kterou Stoffel nasadil už v březnu v Austrálii selhala pak ve druhém volném tréninku. Sportovní šéf Hondy, Jusuke Hasegawa, řekl, že japonský výrobce musí plně pochopit příčinu toho, proč se v Bahrajnu najednou objevilo tolik selhání najednou.
"Nejsme si jisti přesnou příčinou, ale určitě [šlo o] mechanické selhání MGU-H. Je to něco kolem ložiska. Už se to zde stalo potřetí, což je velmi smutné. Všechny [MGU-H] jsou mrtvé, takže je musíme nahradit. Nejsme si jistí tím, proč se to zde stalo už potřetí, ale očekáváme, že se v tomto prostředí něco stalo. Možná proto, že teploty jsou tak vysoké," říká Hasegawa.
Japonec ale vyjádřil svoji víru v to, že monoposty McLarenu-Honda zítra projedou cílem, když navíc Alonso bude mít ve svém autě novou MGU-H a MGU-H v monopostu Vandoornea má stále dost nízký počet najetých kilometrů. Samozřejmě existují určité obavy, že by se podobný problém mohl objevit také během závodu.
Když byl Alonso dotázán na ohodnocení výkonnosti agregátu Hondy, tak Španěl odmítl odpovědět s tím, že nedostatečná výdrž motorů by dělala jakékoliv srovnání zbytečným. "Nedává to pro nás žádný smysl mluvit o říditelnosti," řekl Fernando Alonso, který měl po kvalifikaci dlouhý soukromý rozhovor s Hasegawou v týmovém zázemí McLarenu. "Nemůžeme dokončit kolo nebo odjet kvalifikaci. Nestarám se tak moc říditelnost, pokud letos zatím nemohu dokončit závod, nebo pokud teď nemohu dokončit kvalifikaci," zakončil poměrně pesimisticky Španěl.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.