Dle Hondy stál za selháním motoru Fernanda Alonsa v kvalifikaci na GP Bahrajnu opakující se problém s MGU-H.
Fernando Alonso v dnešní kvalifikaci na GP Bahrajnu postoupil z Q1 a vypadalo to, že v Q2 by mohl zabojovat o 13. nebo 14. místo, místo toho ale v Q2 nezajel ani jedno měřené kolo kvůli problémům s motorem a do zítřejšího závodu tak odstartuje z 15. místa. Pro závod ale bude muset nasadit novou pohonnou jednotku. Problémy motoru byly způsobeny selháním MGU-H, trosky uvolněné z MGU-H se pak dostaly do interního spalovacího motoru a poničili jej tak, že se už nedá opravit.
Týmový kolega, Stoffel Vandoorne, přitom v pátečních trénincích zažil dva problémy s MGU-H. Zcela nová jednotka selhala v prvním tréninku a náhradní, kterou Stoffel nasadil už v březnu v Austrálii selhala pak ve druhém volném tréninku. Sportovní šéf Hondy, Jusuke Hasegawa, řekl, že japonský výrobce musí plně pochopit příčinu toho, proč se v Bahrajnu najednou objevilo tolik selhání najednou.
"Nejsme si jisti přesnou příčinou, ale určitě [šlo o] mechanické selhání MGU-H. Je to něco kolem ložiska. Už se to zde stalo potřetí, což je velmi smutné. Všechny [MGU-H] jsou mrtvé, takže je musíme nahradit. Nejsme si jistí tím, proč se to zde stalo už potřetí, ale očekáváme, že se v tomto prostředí něco stalo. Možná proto, že teploty jsou tak vysoké," říká Hasegawa.
Japonec ale vyjádřil svoji víru v to, že monoposty McLarenu-Honda zítra projedou cílem, když navíc Alonso bude mít ve svém autě novou MGU-H a MGU-H v monopostu Vandoornea má stále dost nízký počet najetých kilometrů. Samozřejmě existují určité obavy, že by se podobný problém mohl objevit také během závodu.
Když byl Alonso dotázán na ohodnocení výkonnosti agregátu Hondy, tak Španěl odmítl odpovědět s tím, že nedostatečná výdrž motorů by dělala jakékoliv srovnání zbytečným. "Nedává to pro nás žádný smysl mluvit o říditelnosti," řekl Fernando Alonso, který měl po kvalifikaci dlouhý soukromý rozhovor s Hasegawou v týmovém zázemí McLarenu. "Nemůžeme dokončit kolo nebo odjet kvalifikaci. Nestarám se tak moc říditelnost, pokud letos zatím nemohu dokončit závod, nebo pokud teď nemohu dokončit kvalifikaci," zakončil poměrně pesimisticky Španěl.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.