Šéf Red Bullu, Christian Horner, je si myslí, že se šéf McLarenu, Zak Brown, zbláznil, když povolil Fernandu Alonsovi zúčastnit se letošního závodu Indianapolis 500.
Jak již víme, tak Fernando Alonso letos nepojede v Monaku, protože se zúčastní nejslavnějšího závodu sezony americké série IndyCar a jeho místo u McLarenu zaujme Jenson Button.
Ačkoliv spousta lidí ve Formuli 1 nadšeně přivítala tuto myšlenku, že Fernando Alonso bude závodit v Americe, tak šéf Red Bullu, Christian Horner, si myslí, že šéf McLarenu, Zak Brown, by měl navštívit "psychiatra", když nechal svého svěřence jet tento závod v USA. "Je to pro Fernanda těžké, protože prožívá náročné časy. Zak [Brown] má tento problém. Má ve svých rukou sklíčeného jezdce a snaží se ho udržet motivovaného. Přišel s touto myšlenkou poslat ho do Indianapolis, ale musel se zbláznit. Je to ten nejbláznivější závod, který jsem kdy viděl. [Nejsou zde] žádné testy. Prostě jen naskočí do auta. Zatáčka 1 je pořádnou zatáčkou, nedá se jet jednoduše celou dobu na plný plyn. Takže si myslím, že by měl osobně navštívit psychiatra," říká Christian Horner.
Horner dodal, že by jezdcům ze svého týmu nikdy nedovolil to, co McLaren dovolil Alonsovi. "Dovolili bychom to udělat našim jezdcům? Ne. Věřím, že pokud je jezdec zavázaný svému týmu, tak je to trochu jako zmizet s jinou přítelkyní v půli roku a pak se vrátit. Nevypadá to jako dobrá věc. Možná, že pokud závodníci nejsou v rozporu, tak to dělají na konci své kariéry. Ale McLaren jednoznačně zaujal tento přístup, který je odlišný od našeho, ale pro ně je to dobré."
Šéfka Williamsu, Claire Williamsová, také řekla, že by svým jezdcům nedovolila vynechat jeden ze závodů F1, aby se mohli zúčastnit nějakého jiného závodu. "Nevím, jestli je to tím, protože jsem dcerou otce [Franka Williamse] a vím, že Frank by to pravděpodobně nedopustil. Ale ne, nemyslím si, že bych to povolila. Ale nerada bych zabíhala do detailů proč."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.