Fernando Alonso se během prvního květnového víkendu zúčastní prestižního závodu Indy 500 v zámoří. Tím pádem nebude přítomen při Velké ceně Monaka.
To, že McLaren tento krok udělal, můžeme připsat na účet novému šéfovi Zaku Brownovi. Nejdříve s Alonsem o této myšlence jen vtipkoval, ale nakonec slovo dalo slovo a Fernando si udělá výlet do Indianapolis.
Tato situace by dle pětatřicetiletého Španěla nenastala, kdyby McLaren stále vedl Ron Denis. “Myslím si, že ne.” Odpověděl Alonso na otázku, zda by tento plán schválil Denis. “Zak je muž s větší vizí, než měli jiní šéfové, které jsem doposud zažil. Dívá se na motorsport jinak. On vidí budoucnost McLarenu i mimo F1. Je to pravý závodník, je skvělé, že k nám minulý rok přišel,” pokračoval rodák z Ovieda.
McLaren s pohonnou jednotkou od japonské Hondy letos opět asi nebude patřit mezi horké kandidáty na zajímavé umstění, proto absence Alonsa v Monte Carlu nebude až takovou ztrátou. V situaci, kdy by měl konkurenceschopné auto, tak by to dle španělského pilota byl úplně jiný scénář.
“Kdyby bylo naše auto konkurenceschopné a měli bychom 43 bodů jako další kluci (Hamilton a Vettel), tak bychom si nemohli dovolit ztratit šanci na zisk 25 bodů. Vše bylo jinak.”
Alonso se netají tím, že by rád jednou získal tzv. Triple Crown, tedy vítězství ve VC Monaka, Indy 500 a 24h Le Mans. A právě závod v Le Mans by mohl být pro McLaren dalším cílem.
“Rozhodně je to něco, co jsme letos měli na stole. Zak je Američan, a tak nás tlačil do Indy 500. Eric je zase Francouz, takže on by nás rád viděl v Le Mans. Myslím si, že partnerství McLaren-Honda bude v rámci Indy 500 velmi atraktivní. Le Mans je pak dalším cílem, jakmile budu mít čas. Nevím, jestli to bude za rok nebo v řádu několika let. Pořád je mou prioritou F1. Pokud budu moci jezdit další série současně s Formulí 1, jako tomu bude letos, tak super. Pokud by to nešlo, zůstanu u F1,” zakončil Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.