Fernando Alonso se během prvního květnového víkendu zúčastní prestižního závodu Indy 500 v zámoří. Tím pádem nebude přítomen při Velké ceně Monaka.
To, že McLaren tento krok udělal, můžeme připsat na účet novému šéfovi Zaku Brownovi. Nejdříve s Alonsem o této myšlence jen vtipkoval, ale nakonec slovo dalo slovo a Fernando si udělá výlet do Indianapolis.
Tato situace by dle pětatřicetiletého Španěla nenastala, kdyby McLaren stále vedl Ron Denis. “Myslím si, že ne.” Odpověděl Alonso na otázku, zda by tento plán schválil Denis. “Zak je muž s větší vizí, než měli jiní šéfové, které jsem doposud zažil. Dívá se na motorsport jinak. On vidí budoucnost McLarenu i mimo F1. Je to pravý závodník, je skvělé, že k nám minulý rok přišel,” pokračoval rodák z Ovieda.
McLaren s pohonnou jednotkou od japonské Hondy letos opět asi nebude patřit mezi horké kandidáty na zajímavé umstění, proto absence Alonsa v Monte Carlu nebude až takovou ztrátou. V situaci, kdy by měl konkurenceschopné auto, tak by to dle španělského pilota byl úplně jiný scénář.
“Kdyby bylo naše auto konkurenceschopné a měli bychom 43 bodů jako další kluci (Hamilton a Vettel), tak bychom si nemohli dovolit ztratit šanci na zisk 25 bodů. Vše bylo jinak.”
Alonso se netají tím, že by rád jednou získal tzv. Triple Crown, tedy vítězství ve VC Monaka, Indy 500 a 24h Le Mans. A právě závod v Le Mans by mohl být pro McLaren dalším cílem.
“Rozhodně je to něco, co jsme letos měli na stole. Zak je Američan, a tak nás tlačil do Indy 500. Eric je zase Francouz, takže on by nás rád viděl v Le Mans. Myslím si, že partnerství McLaren-Honda bude v rámci Indy 500 velmi atraktivní. Le Mans je pak dalším cílem, jakmile budu mít čas. Nevím, jestli to bude za rok nebo v řádu několika let. Pořád je mou prioritou F1. Pokud budu moci jezdit další série současně s Formulí 1, jako tomu bude letos, tak super. Pokud by to nešlo, zůstanu u F1,” zakončil Alonso.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.