Fernando Alonso se během prvního květnového víkendu zúčastní prestižního závodu Indy 500 v zámoří. Tím pádem nebude přítomen při Velké ceně Monaka.
To, že McLaren tento krok udělal, můžeme připsat na účet novému šéfovi Zaku Brownovi. Nejdříve s Alonsem o této myšlence jen vtipkoval, ale nakonec slovo dalo slovo a Fernando si udělá výlet do Indianapolis.
Tato situace by dle pětatřicetiletého Španěla nenastala, kdyby McLaren stále vedl Ron Denis. “Myslím si, že ne.” Odpověděl Alonso na otázku, zda by tento plán schválil Denis. “Zak je muž s větší vizí, než měli jiní šéfové, které jsem doposud zažil. Dívá se na motorsport jinak. On vidí budoucnost McLarenu i mimo F1. Je to pravý závodník, je skvělé, že k nám minulý rok přišel,” pokračoval rodák z Ovieda.
McLaren s pohonnou jednotkou od japonské Hondy letos opět asi nebude patřit mezi horké kandidáty na zajímavé umstění, proto absence Alonsa v Monte Carlu nebude až takovou ztrátou. V situaci, kdy by měl konkurenceschopné auto, tak by to dle španělského pilota byl úplně jiný scénář.
“Kdyby bylo naše auto konkurenceschopné a měli bychom 43 bodů jako další kluci (Hamilton a Vettel), tak bychom si nemohli dovolit ztratit šanci na zisk 25 bodů. Vše bylo jinak.”
Alonso se netají tím, že by rád jednou získal tzv. Triple Crown, tedy vítězství ve VC Monaka, Indy 500 a 24h Le Mans. A právě závod v Le Mans by mohl být pro McLaren dalším cílem.
“Rozhodně je to něco, co jsme letos měli na stole. Zak je Američan, a tak nás tlačil do Indy 500. Eric je zase Francouz, takže on by nás rád viděl v Le Mans. Myslím si, že partnerství McLaren-Honda bude v rámci Indy 500 velmi atraktivní. Le Mans je pak dalším cílem, jakmile budu mít čas. Nevím, jestli to bude za rok nebo v řádu několika let. Pořád je mou prioritou F1. Pokud budu moci jezdit další série současně s Formulí 1, jako tomu bude letos, tak super. Pokud by to nešlo, zůstanu u F1,” zakončil Alonso.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.