McLaren dnes oznámil svůj návrat do Spojených států, kde se zúčastní slavného závodu Indy 500. Za volant posadí svou hvězdu Fernanda Alonsa, který kvůli kolizí termínů vynechá Velkou cenu Monaka.
Závodit se v Indianapolis bude 28. května, na 101. ročník zavítá i McLaren poháněný Hondou. Auto připraví tým Andretti Autosport vedený svým zakladatelem Michaelem Andrettim, bývalým šampionem Indy. Američan závodil za McLaren po boku Ayrtona Senny v roce 1993. Jde o syna trojnásobného vítěze IndyCar a mistra světa F1 Maria Andrettiho.
S čím bude Fernando Alonso závodit? Půjde o šasi Dallara DW12, které využívají všechny týmy Indycar. Pohání jej 2,2litrový šestiválcový motor s dvojitým přeplňováním, který dle pravidel točí max. 12 tisíc ot/min.
Protože se ve stejný den jede Velká cena Monaka, tak se Alonso v ulicích Monte Carla poslední květnový víkend neukáže. Britská stáj zveřejní jméno jeho náhradníka později.
Alonso zprávu potvrzuje: "Mám ohromnou radost, že budu závodit v letošní Indy 500 s McLarenem, Hondou a Andretti Autosportem. Jde o jeden z nejslavnějších závodů v globálním kalendáři motorsportu, jemuž konkurují pouze 24h Le Mans a Velká cena Monaka. Samozřejmě mě mrzí, že v Monaku letos nebudu moci závodit, ale půjde o jedinou velkou cenu roku 2017, kterou vynechám. V kokpitu McLarenu - Hondy MCL32 budu zpět ve Velké ceně Kanady na začátku června.
V IndyCar jsem nikdy dříve nezávodil a nikdy jsem nejezdil na super-rychlé dráze, věřím ale, že se s tím rychle sžiju. IndyCar jsem v TV a online hodně sledoval a je jasné, že se tam vyžaduje velká preciznost při závodění v blízkosti ostatních vozů při rychlostech přes 355 km/h.
We're going back to the #Indy500. Hear from Fernando and @ZBrownCEO on their excitement to go @IndyCar racing. #McLarenIndy pic.twitter.com/tiqonmYqyV
— McLaren (@McLarenF1) April 12, 2017Uvědomuji si, že se toho budu muset hodně rychle naučit, ale do Indianapolis pojedu hned z Barcelony po Velké ceně Španělska a budu trénovat s vozem McLaren-Honda-Andretti v Indy od 15. května. Snad každý den ujedu spoustu mil. Vím, jak jsou kluci od Andrettiho dobří. Hrdě si za ně zazávodím, jejich poznání a odborné znalosti budu co nejrychleji vstřebávat.
Velkou cenu Monaka jsem vyhrál dvakrát a jednou z mých ambicí je vyhrát Trojkorunu [GP Monaka, Indy 500 a 24h Le Mans], což se povedlo pouze jedinému jezdci v historii: Grahamovi Hillovi. Jde o náročnou výzvu, ale jsem na ní připraven. Nevím, kdy budu závodit v Le Mans, jednoho dne bych ale chtěl. Je mi jen 35, mám na to ještě spoustu času," dodává Alonso.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.