McLaren dnes oznámil svůj návrat do Spojených států, kde se zúčastní slavného závodu Indy 500. Za volant posadí svou hvězdu Fernanda Alonsa, který kvůli kolizí termínů vynechá Velkou cenu Monaka.
Závodit se v Indianapolis bude 28. května, na 101. ročník zavítá i McLaren poháněný Hondou. Auto připraví tým Andretti Autosport vedený svým zakladatelem Michaelem Andrettim, bývalým šampionem Indy. Američan závodil za McLaren po boku Ayrtona Senny v roce 1993. Jde o syna trojnásobného vítěze IndyCar a mistra světa F1 Maria Andrettiho.
S čím bude Fernando Alonso závodit? Půjde o šasi Dallara DW12, které využívají všechny týmy Indycar. Pohání jej 2,2litrový šestiválcový motor s dvojitým přeplňováním, který dle pravidel točí max. 12 tisíc ot/min.
Protože se ve stejný den jede Velká cena Monaka, tak se Alonso v ulicích Monte Carla poslední květnový víkend neukáže. Britská stáj zveřejní jméno jeho náhradníka později.
Alonso zprávu potvrzuje: "Mám ohromnou radost, že budu závodit v letošní Indy 500 s McLarenem, Hondou a Andretti Autosportem. Jde o jeden z nejslavnějších závodů v globálním kalendáři motorsportu, jemuž konkurují pouze 24h Le Mans a Velká cena Monaka. Samozřejmě mě mrzí, že v Monaku letos nebudu moci závodit, ale půjde o jedinou velkou cenu roku 2017, kterou vynechám. V kokpitu McLarenu - Hondy MCL32 budu zpět ve Velké ceně Kanady na začátku června.
V IndyCar jsem nikdy dříve nezávodil a nikdy jsem nejezdil na super-rychlé dráze, věřím ale, že se s tím rychle sžiju. IndyCar jsem v TV a online hodně sledoval a je jasné, že se tam vyžaduje velká preciznost při závodění v blízkosti ostatních vozů při rychlostech přes 355 km/h.
We're going back to the #Indy500. Hear from Fernando and @ZBrownCEO on their excitement to go @IndyCar racing. #McLarenIndy pic.twitter.com/tiqonmYqyV
— McLaren (@McLarenF1) April 12, 2017Uvědomuji si, že se toho budu muset hodně rychle naučit, ale do Indianapolis pojedu hned z Barcelony po Velké ceně Španělska a budu trénovat s vozem McLaren-Honda-Andretti v Indy od 15. května. Snad každý den ujedu spoustu mil. Vím, jak jsou kluci od Andrettiho dobří. Hrdě si za ně zazávodím, jejich poznání a odborné znalosti budu co nejrychleji vstřebávat.
Velkou cenu Monaka jsem vyhrál dvakrát a jednou z mých ambicí je vyhrát Trojkorunu [GP Monaka, Indy 500 a 24h Le Mans], což se povedlo pouze jedinému jezdci v historii: Grahamovi Hillovi. Jde o náročnou výzvu, ale jsem na ní připraven. Nevím, kdy budu závodit v Le Mans, jednoho dne bych ale chtěl. Je mi jen 35, mám na to ještě spoustu času," dodává Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.