Velká cena Turecka by se mohla v roce 2018 vrátit do kalendáře závodů Formule 1. První rozhovory s novými majiteli dopadly dobře.
Výkonného ředitele Liberty Media pozval v úterý samotný turecký prezident Tajip Erdogan do svého paláce v Ankaře. Na schůzce nechyběli zástupce provozovatele okruhu Vural Ak, šéf tamější organizace motorsportu Serkan Jazici, ministr mládeže a sportu Akif Cagataj Kilic a zástupce generálního tajemníka a prezidentův mluvčí Ibrahim Kalin.
Ak po jednání novinářům řekl, že se s Liberty předběžně dohodli: "V tuto chvíli můžu říct jen to, že schůzky dopadly opravdu dobře a my jsme se v podstatě dohodli, i když smlouva ještě nebyla podepsána."
Před čtyřmi lety si pronajal Istanbul Park na 11 roků za 250 mil. dolarů, během sezóny 2013 se ale s Ecclestoneem nedohodl na pořádání dalších závodů - Bernie podle něj totiž požadoval 26 mil. dolarů hned první rok.
V Turecku se závodilo od roku 2005 a okruh byl oblíbený díky zatáčce č. 8 se čtyřmi vrcholky i díky dlouhé rovince, která nabízela možnosti k předjíždění. Z kalendáře F1 vypadlo po sezóně 2011 kvůli finančním neshodám ohledně svého kontraktu, protože vláda kvůli vysokým nákladům odmítla budoucí podniky.
Po letošním ročníku vypadne Malajsie, v sezóně 2018 by už měly přibýt Francie a Německo. Pokud by se vrátilo i Turecko, pak by nás v ní čekalo celkem 22 velkých cen.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.