Velká cena Turecka by se mohla v roce 2018 vrátit do kalendáře závodů Formule 1. První rozhovory s novými majiteli dopadly dobře.
Výkonného ředitele Liberty Media pozval v úterý samotný turecký prezident Tajip Erdogan do svého paláce v Ankaře. Na schůzce nechyběli zástupce provozovatele okruhu Vural Ak, šéf tamější organizace motorsportu Serkan Jazici, ministr mládeže a sportu Akif Cagataj Kilic a zástupce generálního tajemníka a prezidentův mluvčí Ibrahim Kalin.
Ak po jednání novinářům řekl, že se s Liberty předběžně dohodli: "V tuto chvíli můžu říct jen to, že schůzky dopadly opravdu dobře a my jsme se v podstatě dohodli, i když smlouva ještě nebyla podepsána."
Před čtyřmi lety si pronajal Istanbul Park na 11 roků za 250 mil. dolarů, během sezóny 2013 se ale s Ecclestoneem nedohodl na pořádání dalších závodů - Bernie podle něj totiž požadoval 26 mil. dolarů hned první rok.
V Turecku se závodilo od roku 2005 a okruh byl oblíbený díky zatáčce č. 8 se čtyřmi vrcholky i díky dlouhé rovince, která nabízela možnosti k předjíždění. Z kalendáře F1 vypadlo po sezóně 2011 kvůli finančním neshodám ohledně svého kontraktu, protože vláda kvůli vysokým nákladům odmítla budoucí podniky.
Po letošním ročníku vypadne Malajsie, v sezóně 2018 by už měly přibýt Francie a Německo. Pokud by se vrátilo i Turecko, pak by nás v ní čekalo celkem 22 velkých cen.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.