Kimi Räikkönen pochopitelně nemá radost z toho, jak jeho letošní sezóna začala. S Ferrari však zná příčiny svých potíží i to, jak je vyřešit.
Zatímco jeho týmový kolega Sebastian Vettel vede šampionát společně s Lewisem Hamiltonem poté, co vyhrál v Austrálii a v Číně dojel druhý, tak Kimi letos zatím nedosáhl ještě ani na pódium. Kvůli jeho výkonům prezident Ferrari vyzval šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, aby si s Finem řádně promluvil.
Räikkönen samozřejmě nemá radost ze svých výkonů, věří ale, že mu lepší rozhodnutí při nastavování vozu pomohou stav otočit: "Vždycky to bolí, když nezískáte dobrý výsledek. Ve sportu jsem už dost dlouho a nebývá moc časté, že se všichni usmívají a jsou spokojeni. Jde o součást práce. Je to frustrující. Vím však, co potřebujeme a máme velmi jasno v tom, co chceme udělat."
V pátek chtěl vyzkoušet zcela nový směr v nastavení svého vozu SF70-H, kvůli dešti byl ale první trénink podstatně zkrácen a druhý zrušen zcela. Proto na pokusy, které by mu pomohly zlepšit zatáčení, nezbyl čas.
"To, že se v pátek nejezdilo, bylo tak trochu špatně načasováno, ale tak už to chodívá. Věřím, že se můžeme dostat tam, kam chceme. Potřebujeme začít sbírat více bodů, abychom se udrželi v boji, bude to však dlouhý rok. Je to zklamání, že jsem skončil pátý. Já ty body ale beru a snad budu v příštím závodě v lepší pozici," pokračuje Iceman.
Je však nutné dodat, že mu v Číně Ferrari k lepšímu výsledku moc nepomohlo, když ho na dráze nechalo déle, než bylo ideální pro dvouzastávkovou strategii. Kvůli tomu v posledním stintu zůstal za oběma Red Bully.
"Samozřejmě to není skvělé, že jsem se nepředjel [Ricciarda], trochu jsme se ale trápili s tím, abychom se o to skutečně pokusili. Nejsem s tím spokojený, ale to je závodění a ještě zbývá hodně závodů. Máme určité věci, které musíme zlepšit.
Tady to bylo lepší než v předchozím závodě, ale výsledek poukazuje na to, že ještě musíme zlepšit nastavení. Myslím si ale, že víme, co chceme udělat. Potenciál je veliký, jen musíme odvést lepší práci," dodává Räikkönen.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.