Kimi Räikkönen pochopitelně nemá radost z toho, jak jeho letošní sezóna začala. S Ferrari však zná příčiny svých potíží i to, jak je vyřešit.
Zatímco jeho týmový kolega Sebastian Vettel vede šampionát společně s Lewisem Hamiltonem poté, co vyhrál v Austrálii a v Číně dojel druhý, tak Kimi letos zatím nedosáhl ještě ani na pódium. Kvůli jeho výkonům prezident Ferrari vyzval šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, aby si s Finem řádně promluvil.
Räikkönen samozřejmě nemá radost ze svých výkonů, věří ale, že mu lepší rozhodnutí při nastavování vozu pomohou stav otočit: "Vždycky to bolí, když nezískáte dobrý výsledek. Ve sportu jsem už dost dlouho a nebývá moc časté, že se všichni usmívají a jsou spokojeni. Jde o součást práce. Je to frustrující. Vím však, co potřebujeme a máme velmi jasno v tom, co chceme udělat."
V pátek chtěl vyzkoušet zcela nový směr v nastavení svého vozu SF70-H, kvůli dešti byl ale první trénink podstatně zkrácen a druhý zrušen zcela. Proto na pokusy, které by mu pomohly zlepšit zatáčení, nezbyl čas.
"To, že se v pátek nejezdilo, bylo tak trochu špatně načasováno, ale tak už to chodívá. Věřím, že se můžeme dostat tam, kam chceme. Potřebujeme začít sbírat více bodů, abychom se udrželi v boji, bude to však dlouhý rok. Je to zklamání, že jsem skončil pátý. Já ty body ale beru a snad budu v příštím závodě v lepší pozici," pokračuje Iceman.
Je však nutné dodat, že mu v Číně Ferrari k lepšímu výsledku moc nepomohlo, když ho na dráze nechalo déle, než bylo ideální pro dvouzastávkovou strategii. Kvůli tomu v posledním stintu zůstal za oběma Red Bully.
"Samozřejmě to není skvělé, že jsem se nepředjel [Ricciarda], trochu jsme se ale trápili s tím, abychom se o to skutečně pokusili. Nejsem s tím spokojený, ale to je závodění a ještě zbývá hodně závodů. Máme určité věci, které musíme zlepšit.
Tady to bylo lepší než v předchozím závodě, ale výsledek poukazuje na to, že ještě musíme zlepšit nastavení. Myslím si ale, že víme, co chceme udělat. Potenciál je veliký, jen musíme odvést lepší práci," dodává Räikkönen.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.