Kimi Räikkönen pochopitelně nemá radost z toho, jak jeho letošní sezóna začala. S Ferrari však zná příčiny svých potíží i to, jak je vyřešit.
Zatímco jeho týmový kolega Sebastian Vettel vede šampionát společně s Lewisem Hamiltonem poté, co vyhrál v Austrálii a v Číně dojel druhý, tak Kimi letos zatím nedosáhl ještě ani na pódium. Kvůli jeho výkonům prezident Ferrari vyzval šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, aby si s Finem řádně promluvil.
Räikkönen samozřejmě nemá radost ze svých výkonů, věří ale, že mu lepší rozhodnutí při nastavování vozu pomohou stav otočit: "Vždycky to bolí, když nezískáte dobrý výsledek. Ve sportu jsem už dost dlouho a nebývá moc časté, že se všichni usmívají a jsou spokojeni. Jde o součást práce. Je to frustrující. Vím však, co potřebujeme a máme velmi jasno v tom, co chceme udělat."
V pátek chtěl vyzkoušet zcela nový směr v nastavení svého vozu SF70-H, kvůli dešti byl ale první trénink podstatně zkrácen a druhý zrušen zcela. Proto na pokusy, které by mu pomohly zlepšit zatáčení, nezbyl čas.
"To, že se v pátek nejezdilo, bylo tak trochu špatně načasováno, ale tak už to chodívá. Věřím, že se můžeme dostat tam, kam chceme. Potřebujeme začít sbírat více bodů, abychom se udrželi v boji, bude to však dlouhý rok. Je to zklamání, že jsem skončil pátý. Já ty body ale beru a snad budu v příštím závodě v lepší pozici," pokračuje Iceman.
Je však nutné dodat, že mu v Číně Ferrari k lepšímu výsledku moc nepomohlo, když ho na dráze nechalo déle, než bylo ideální pro dvouzastávkovou strategii. Kvůli tomu v posledním stintu zůstal za oběma Red Bully.
"Samozřejmě to není skvělé, že jsem se nepředjel [Ricciarda], trochu jsme se ale trápili s tím, abychom se o to skutečně pokusili. Nejsem s tím spokojený, ale to je závodění a ještě zbývá hodně závodů. Máme určité věci, které musíme zlepšit.
Tady to bylo lepší než v předchozím závodě, ale výsledek poukazuje na to, že ještě musíme zlepšit nastavení. Myslím si ale, že víme, co chceme udělat. Potenciál je veliký, jen musíme odvést lepší práci," dodává Räikkönen.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.