ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Číny 2017 při přezouvání svých pilotů v boxech a jaké strategie jim nasadily?
Nejrychlejší zastávku předvedl stejně jako v Melbourne Williams u Massy, když jej v 48. kole přezul za 2,52 sekundy. Předchozí dvě ale trvaly přes 3,2 s.
Druhou nejrychlejší zastávku zvládlo Ferrari, když odbavení Vettela v 34. kole trvalo jen 2,55 s. Ta první hned na začátku zabrala 3 vteřiny, u jeho finského týmového kolegy obě přes 3,1 s.
Velmi dobré výkony předváděl i Red Bull, když Verstappena v 29. kole přezul za 2,66 s a Ricciarda v o 4 kola později dokonce za 2,6 sekundy.
Hamilton vyhrál na osychající dráze, když strategie byly ovlivněny brzkým nasazením virtuálního a poté i skutečného safety caru. Sainz byl jediným pilotem, který závod začal na hladkých pneumatikách, zatímco všichni ostatní startovali na intermediálkách a pak do 10 kol přešli na slicky.
Nejagresivnější strategii založenou na super-měkké směsi použil Verstappen, jenž si v závodě polepšil celkem o 13 pozic. Nejrychlejší kolo bylo o čtyři sekundy rychlejší než to loňské. I přes náročnější podmínky jde o větší rozdíl, než jsme viděli před 2 týdny v Austrálii.
Týmy musely ve svých strategiích rychle reagovat na měnící se podmínky. Jednou se v boxech ukázalo 7 pilotů, dvakrát stavělo 9 pilotů a třikrát tam zamířila trojice jezdců (Grosjean, Massa a Pérez).
Nejdelší stint na přechodných pneumatikách trval 4 kola (Bottas, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo a Verstappen), na super-měkkých ujel Palmer 30 kol a na měkkých vydržel Ocon dokonce 40 z celkových 56 kol (71,4 % závodu).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.