Zastávky a strategie: V Číně opět vládl Williams, Massu přezul za 2,52 s

Williams dnes vytáhl další absolutně nejrychlejší zastávku
Williams dnes vytáhl další absolutně nejrychlejší zastávku, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 9. dubna 2017 20:05
Sdílej:

ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Číny 2017 při přezouvání svých pilotů v boxech a jaké strategie jim nasadily?

Nejrychlejší zastávku předvedl stejně jako v Melbourne Williams u Massy, když jej v 48. kole přezul za 2,52 sekundy. Předchozí dvě ale trvaly přes 3,2 s.

Druhou nejrychlejší zastávku zvládlo Ferrari, když odbavení Vettela v 34. kole trvalo jen 2,55 s. Ta první hned na začátku zabrala 3 vteřiny, u jeho finského týmového kolegy obě přes 3,1 s.

Velmi dobré výkony předváděl i Red Bull, když Verstappena v 29. kole přezul za 2,66 s a Ricciarda v o 4 kola později dokonce za 2,6 sekundy.

Hamilton vyhrál na osychající dráze, když strategie byly ovlivněny brzkým nasazením virtuálního a poté i skutečného safety caru. Sainz byl jediným pilotem, který závod začal na hladkých pneumatikách, zatímco všichni ostatní startovali na intermediálkách a pak do 10 kol přešli na slicky.

Nejagresivnější strategii založenou na super-měkké směsi použil Verstappen, jenž si v závodě polepšil celkem o 13 pozic. Nejrychlejší kolo bylo o čtyři sekundy rychlejší než to loňské. I přes náročnější podmínky jde o větší rozdíl, než jsme viděli před 2 týdny v Austrálii.

Týmy musely ve svých strategiích rychle reagovat na měnící se podmínky. Jednou se v boxech ukázalo 7 pilotů, dvakrát stavělo 9 pilotů a třikrát tam zamířila trojice jezdců (Grosjean, Massa a Pérez).

Nejdelší stint na přechodných pneumatikách trval 4 kola (Bottas, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo a Verstappen), na super-měkkých ujel Palmer 30 kol a na měkkých vydržel Ocon dokonce 40 z celkových 56 kol (71,4 % závodu).

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.