ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Číny 2017 při přezouvání svých pilotů v boxech a jaké strategie jim nasadily?
Nejrychlejší zastávku předvedl stejně jako v Melbourne Williams u Massy, když jej v 48. kole přezul za 2,52 sekundy. Předchozí dvě ale trvaly přes 3,2 s.
Druhou nejrychlejší zastávku zvládlo Ferrari, když odbavení Vettela v 34. kole trvalo jen 2,55 s. Ta první hned na začátku zabrala 3 vteřiny, u jeho finského týmového kolegy obě přes 3,1 s.
Velmi dobré výkony předváděl i Red Bull, když Verstappena v 29. kole přezul za 2,66 s a Ricciarda v o 4 kola později dokonce za 2,6 sekundy.
Hamilton vyhrál na osychající dráze, když strategie byly ovlivněny brzkým nasazením virtuálního a poté i skutečného safety caru. Sainz byl jediným pilotem, který závod začal na hladkých pneumatikách, zatímco všichni ostatní startovali na intermediálkách a pak do 10 kol přešli na slicky.
Nejagresivnější strategii založenou na super-měkké směsi použil Verstappen, jenž si v závodě polepšil celkem o 13 pozic. Nejrychlejší kolo bylo o čtyři sekundy rychlejší než to loňské. I přes náročnější podmínky jde o větší rozdíl, než jsme viděli před 2 týdny v Austrálii.
Týmy musely ve svých strategiích rychle reagovat na měnící se podmínky. Jednou se v boxech ukázalo 7 pilotů, dvakrát stavělo 9 pilotů a třikrát tam zamířila trojice jezdců (Grosjean, Massa a Pérez).
Nejdelší stint na přechodných pneumatikách trval 4 kola (Bottas, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo a Verstappen), na super-měkkých ujel Palmer 30 kol a na měkkých vydržel Ocon dokonce 40 z celkových 56 kol (71,4 % závodu).
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.