Současná ekonomická situace v Brazílii není zrovna nejlepší, o čemž jsme se mohli přesvědčit i během sledování letních OH. Stát teď vede kampaň, ve které chce získat finanční prostředky díky privatizaci. Hovoří se i o okruhu Interalgos.
Na Interlagu se od roku 1973 odjelo 34 velkých cen. V současné době má okruh smlouvu s F1 do roku 2020 a spekuluje se, zda bude spolupráce pokračovat. Na současné soupisce je pouze jeden Brazilec, a to Felipe Massa, který se s největší pravděpodobností v kokpitu formule 1 už moc dlouho neohřeje. Sám startosta Sao Paula již avizoval, že místo F1 může Brazílie hostit jiný podnik, fanouškům to prý vadit nebude, chtějí si jen užít auta.
Mezi starostou největší brazilské metropole a dnes již bývalým šéfem F1 Berniem Ecclestoneem prý ale proběhli již nějaké diskuze a vypadá to, že by současný čestný předseda FOM mohl okruh od města odkoupit.
Součástí případné dohody by ale prý měl být i závazek ohledně prodloužení smlouvy. Starosta Joao Doria by chtěl smlouvu až do roku 2030.
K celé situaci se vyjádřil i pilot Massa, který by nebyl proti. "Pokud by někdo chtěl koupit okruh na Interlagos a měl s ním nějaké dobré úmylsy, tak si myslím, že by to bylo dobré. Musíme ale počkat a doufat v to nejlepší. Bernie není ten typ chlapa, který kupuje věci, které ho nezajímají. To je pozitivní. Pokud má o okruh Bernie zájem, tak má moje požehnání."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.