Současná ekonomická situace v Brazílii není zrovna nejlepší, o čemž jsme se mohli přesvědčit i během sledování letních OH. Stát teď vede kampaň, ve které chce získat finanční prostředky díky privatizaci. Hovoří se i o okruhu Interalgos.
Na Interlagu se od roku 1973 odjelo 34 velkých cen. V současné době má okruh smlouvu s F1 do roku 2020 a spekuluje se, zda bude spolupráce pokračovat. Na současné soupisce je pouze jeden Brazilec, a to Felipe Massa, který se s největší pravděpodobností v kokpitu formule 1 už moc dlouho neohřeje. Sám startosta Sao Paula již avizoval, že místo F1 může Brazílie hostit jiný podnik, fanouškům to prý vadit nebude, chtějí si jen užít auta.
Mezi starostou největší brazilské metropole a dnes již bývalým šéfem F1 Berniem Ecclestoneem prý ale proběhli již nějaké diskuze a vypadá to, že by současný čestný předseda FOM mohl okruh od města odkoupit.
Součástí případné dohody by ale prý měl být i závazek ohledně prodloužení smlouvy. Starosta Joao Doria by chtěl smlouvu až do roku 2030.
K celé situaci se vyjádřil i pilot Massa, který by nebyl proti. "Pokud by někdo chtěl koupit okruh na Interlagos a měl s ním nějaké dobré úmylsy, tak si myslím, že by to bylo dobré. Musíme ale počkat a doufat v to nejlepší. Bernie není ten typ chlapa, který kupuje věci, které ho nezajímají. To je pozitivní. Pokud má o okruh Bernie zájem, tak má moje požehnání."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.