Současná ekonomická situace v Brazílii není zrovna nejlepší, o čemž jsme se mohli přesvědčit i během sledování letních OH. Stát teď vede kampaň, ve které chce získat finanční prostředky díky privatizaci. Hovoří se i o okruhu Interalgos.
Na Interlagu se od roku 1973 odjelo 34 velkých cen. V současné době má okruh smlouvu s F1 do roku 2020 a spekuluje se, zda bude spolupráce pokračovat. Na současné soupisce je pouze jeden Brazilec, a to Felipe Massa, který se s největší pravděpodobností v kokpitu formule 1 už moc dlouho neohřeje. Sám startosta Sao Paula již avizoval, že místo F1 může Brazílie hostit jiný podnik, fanouškům to prý vadit nebude, chtějí si jen užít auta.
Mezi starostou největší brazilské metropole a dnes již bývalým šéfem F1 Berniem Ecclestoneem prý ale proběhli již nějaké diskuze a vypadá to, že by současný čestný předseda FOM mohl okruh od města odkoupit.
Součástí případné dohody by ale prý měl být i závazek ohledně prodloužení smlouvy. Starosta Joao Doria by chtěl smlouvu až do roku 2030.
K celé situaci se vyjádřil i pilot Massa, který by nebyl proti. "Pokud by někdo chtěl koupit okruh na Interlagos a měl s ním nějaké dobré úmylsy, tak si myslím, že by to bylo dobré. Musíme ale počkat a doufat v to nejlepší. Bernie není ten typ chlapa, který kupuje věci, které ho nezajímají. To je pozitivní. Pokud má o okruh Bernie zájem, tak má moje požehnání."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.