Týmy se toho dnes v deštivém počasí moc nenaučili. Podle Pirelli je však jedna věc zřejmá: letošní specifikace přechodných pneumatik, tzv. intermediálek, je výrazně rychlejší než ta z předchozího ročníku.
V prvním tréninku dosáhl Max Verstappen s Red Bullem času 1:50,491 min, což je o 7 sekund rychlejší, než jsme viděli loni v Šanghaji za podobných podmínek v 3. tréninku.
"Dnes debutovaly naše pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky. Pneumatika do deště se také liší ve své směsi. Cílem je poskytnout více přilnavosti. Její test nebyl kvůli nedostatku jízd nějak zvlášť důležitý, viděli jsme však, že nejlepší čas Maxe Verstappena byl o 7 sekund rychlejší než na přechodné pneumatice v Číně minulý rok," upozorňuje Mario Isola, ředitel automobilového závodění Pirelli.
Protože jsou oba druhy pneumatik letos nové, tak se liší i v bodu přechodu, kdy je nejlépe mezi nimi přezout (tzv. crossover). Týmy proto s nimi v prvním tréninku experimentovaly, druhý byl žel kvůli špatnému počasí zrušen.
Dnes 10 týmů zvládlo jen 473 km, což je ve srovnání s 5024 km před 2 týdny v Melbourne žalostné. Zítřek má být lepší, ale na neděli meteorologové hlásí déšť, proto týmy usilují o uspořádání Velké ceny Číny zítra (v pondělí to není možné, protože hned další víkend závodí v Bahrajnu), což se zástupcům FIA nelíbí.
"Předpověď počasí je pro příštích několik dnů stále nejistá, těžko tedy říct, co očekávat zítra a v závodu," dodává Isola.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.