Týmy se toho dnes v deštivém počasí moc nenaučili. Podle Pirelli je však jedna věc zřejmá: letošní specifikace přechodných pneumatik, tzv. intermediálek, je výrazně rychlejší než ta z předchozího ročníku.
V prvním tréninku dosáhl Max Verstappen s Red Bullem času 1:50,491 min, což je o 7 sekund rychlejší, než jsme viděli loni v Šanghaji za podobných podmínek v 3. tréninku.
"Dnes debutovaly naše pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky. Pneumatika do deště se také liší ve své směsi. Cílem je poskytnout více přilnavosti. Její test nebyl kvůli nedostatku jízd nějak zvlášť důležitý, viděli jsme však, že nejlepší čas Maxe Verstappena byl o 7 sekund rychlejší než na přechodné pneumatice v Číně minulý rok," upozorňuje Mario Isola, ředitel automobilového závodění Pirelli.
Protože jsou oba druhy pneumatik letos nové, tak se liší i v bodu přechodu, kdy je nejlépe mezi nimi přezout (tzv. crossover). Týmy proto s nimi v prvním tréninku experimentovaly, druhý byl žel kvůli špatnému počasí zrušen.
Dnes 10 týmů zvládlo jen 473 km, což je ve srovnání s 5024 km před 2 týdny v Melbourne žalostné. Zítřek má být lepší, ale na neděli meteorologové hlásí déšť, proto týmy usilují o uspořádání Velké ceny Číny zítra (v pondělí to není možné, protože hned další víkend závodí v Bahrajnu), což se zástupcům FIA nelíbí.
"Předpověď počasí je pro příštích několik dnů stále nejistá, těžko tedy říct, co očekávat zítra a v závodu," dodává Isola.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.