ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Odpoledne jsme se v Číně na dráze nedočkali žádného vozu. Od počátku kvůli nepřízni počasí vlály červené vlajky, a tak ředitelství závodu ohlásilo jeho předčasný konec.
Jak dopolední trénink skončil, tak ten odpolední začal - za červených vlajek kvůli počasí, za kterého nemohl fungovat lékařský vrtulník. Podle Charlieho Whitinga by nemohl přistát v 34km vzdálené nemocnici. Pokud by u ní bylo škaredě, tak by ani slunce na okruhu nepomohlo. Diváci se tak nedočkali jediné akce - kromě zdravice Lewise Hamiltona, jenž přelezl plot a natočil si hlavní tribunu.
Šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley situaci komentuje slovy: "Je to stejné pro všechny, není to skvělé. Všichni si můžeme připitoměle stěžovat na to, že jsme nejezdili, ale skutečnou škodou to je pro fanoušky. Nejde o tu nejdůležitější událost, musíme ale promyslet, jak udělat věci lépe jako skupina - týmy, organizátoři. Není to skvělé pro nikoho. Budeme toho muset co nejvíce nacpat do třetího tréninku, snad bude sucho. Všichni teď mají pneumatiky navíc."
BREAKING: #FP2 will not start - no further action on the track for today#ChineseGP ?? pic.twitter.com/o90peBnbuD
— Formula 1 (@F1) April 7, 2017V padoku se hovořilo zejména o vypadnutí Velké ceny Malajsie z kalendáře F1 od příštího roku. Podívejme se alespoň na to, jak jsou na tom piloti s využitím jednotlivých komponent pohonných jednotek (letos limitováni 4 ks na sezónu).
Grosjean s Vandoornem nasadili dnes ráno nová turba (TC) a motorgenerátory tepelné energie (MGU-H), Ricciardo kvůli problémům v Austrálii pro jistotu dostal novou řídicí elektroniku (CE). Renault zatím neví, zda půjde opravit. Vandoornovo starší turbo i MGU-H jsou použitelné, Honda mu nasadila upravenou specifikaci. Turbo Ferrari z Grosjeanova vozu však po závodě v Austrálii už opravit nepůjde.
#F1 #ChineseGP Used power unit components so far, drivers limited to 4 pcs of each element per season in 2017 pic.twitter.com/A1oks5rMbl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 7, 2017Víkend bude pokračovat zítra v 6:00 našeho času třetím tréninkem, od 9:00 je v plánu kvalifikace. Počasí se má večer v Číně zlepšit, na neděli však meteorologové opět předpovídají déšť.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.