ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Odpoledne jsme se v Číně na dráze nedočkali žádného vozu. Od počátku kvůli nepřízni počasí vlály červené vlajky, a tak ředitelství závodu ohlásilo jeho předčasný konec.
Jak dopolední trénink skončil, tak ten odpolední začal - za červených vlajek kvůli počasí, za kterého nemohl fungovat lékařský vrtulník. Podle Charlieho Whitinga by nemohl přistát v 34km vzdálené nemocnici. Pokud by u ní bylo škaredě, tak by ani slunce na okruhu nepomohlo. Diváci se tak nedočkali jediné akce - kromě zdravice Lewise Hamiltona, jenž přelezl plot a natočil si hlavní tribunu.
Šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley situaci komentuje slovy: "Je to stejné pro všechny, není to skvělé. Všichni si můžeme připitoměle stěžovat na to, že jsme nejezdili, ale skutečnou škodou to je pro fanoušky. Nejde o tu nejdůležitější událost, musíme ale promyslet, jak udělat věci lépe jako skupina - týmy, organizátoři. Není to skvělé pro nikoho. Budeme toho muset co nejvíce nacpat do třetího tréninku, snad bude sucho. Všichni teď mají pneumatiky navíc."
BREAKING: #FP2 will not start - no further action on the track for today#ChineseGP ?? pic.twitter.com/o90peBnbuD
— Formula 1 (@F1) April 7, 2017V padoku se hovořilo zejména o vypadnutí Velké ceny Malajsie z kalendáře F1 od příštího roku. Podívejme se alespoň na to, jak jsou na tom piloti s využitím jednotlivých komponent pohonných jednotek (letos limitováni 4 ks na sezónu).
Grosjean s Vandoornem nasadili dnes ráno nová turba (TC) a motorgenerátory tepelné energie (MGU-H), Ricciardo kvůli problémům v Austrálii pro jistotu dostal novou řídicí elektroniku (CE). Renault zatím neví, zda půjde opravit. Vandoornovo starší turbo i MGU-H jsou použitelné, Honda mu nasadila upravenou specifikaci. Turbo Ferrari z Grosjeanova vozu však po závodě v Austrálii už opravit nepůjde.
#F1 #ChineseGP Used power unit components so far, drivers limited to 4 pcs of each element per season in 2017 pic.twitter.com/A1oks5rMbl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 7, 2017Víkend bude pokračovat zítra v 6:00 našeho času třetím tréninkem, od 9:00 je v plánu kvalifikace. Počasí se má večer v Číně zlepšit, na neděli však meteorologové opět předpovídají déšť.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.