ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Odpoledne jsme se v Číně na dráze nedočkali žádného vozu. Od počátku kvůli nepřízni počasí vlály červené vlajky, a tak ředitelství závodu ohlásilo jeho předčasný konec.
Jak dopolední trénink skončil, tak ten odpolední začal - za červených vlajek kvůli počasí, za kterého nemohl fungovat lékařský vrtulník. Podle Charlieho Whitinga by nemohl přistát v 34km vzdálené nemocnici. Pokud by u ní bylo škaredě, tak by ani slunce na okruhu nepomohlo. Diváci se tak nedočkali jediné akce - kromě zdravice Lewise Hamiltona, jenž přelezl plot a natočil si hlavní tribunu.
Šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley situaci komentuje slovy: "Je to stejné pro všechny, není to skvělé. Všichni si můžeme připitoměle stěžovat na to, že jsme nejezdili, ale skutečnou škodou to je pro fanoušky. Nejde o tu nejdůležitější událost, musíme ale promyslet, jak udělat věci lépe jako skupina - týmy, organizátoři. Není to skvělé pro nikoho. Budeme toho muset co nejvíce nacpat do třetího tréninku, snad bude sucho. Všichni teď mají pneumatiky navíc."
BREAKING: #FP2 will not start - no further action on the track for today#ChineseGP ?? pic.twitter.com/o90peBnbuD
— Formula 1 (@F1) April 7, 2017V padoku se hovořilo zejména o vypadnutí Velké ceny Malajsie z kalendáře F1 od příštího roku. Podívejme se alespoň na to, jak jsou na tom piloti s využitím jednotlivých komponent pohonných jednotek (letos limitováni 4 ks na sezónu).
Grosjean s Vandoornem nasadili dnes ráno nová turba (TC) a motorgenerátory tepelné energie (MGU-H), Ricciardo kvůli problémům v Austrálii pro jistotu dostal novou řídicí elektroniku (CE). Renault zatím neví, zda půjde opravit. Vandoornovo starší turbo i MGU-H jsou použitelné, Honda mu nasadila upravenou specifikaci. Turbo Ferrari z Grosjeanova vozu však po závodě v Austrálii už opravit nepůjde.
#F1 #ChineseGP Used power unit components so far, drivers limited to 4 pcs of each element per season in 2017 pic.twitter.com/A1oks5rMbl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 7, 2017Víkend bude pokračovat zítra v 6:00 našeho času třetím tréninkem, od 9:00 je v plánu kvalifikace. Počasí se má večer v Číně zlepšit, na neděli však meteorologové opět předpovídají déšť.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.