ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Odpoledne jsme se v Číně na dráze nedočkali žádného vozu. Od počátku kvůli nepřízni počasí vlály červené vlajky, a tak ředitelství závodu ohlásilo jeho předčasný konec.
Jak dopolední trénink skončil, tak ten odpolední začal - za červených vlajek kvůli počasí, za kterého nemohl fungovat lékařský vrtulník. Podle Charlieho Whitinga by nemohl přistát v 34km vzdálené nemocnici. Pokud by u ní bylo škaredě, tak by ani slunce na okruhu nepomohlo. Diváci se tak nedočkali jediné akce - kromě zdravice Lewise Hamiltona, jenž přelezl plot a natočil si hlavní tribunu.
Šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley situaci komentuje slovy: "Je to stejné pro všechny, není to skvělé. Všichni si můžeme připitoměle stěžovat na to, že jsme nejezdili, ale skutečnou škodou to je pro fanoušky. Nejde o tu nejdůležitější událost, musíme ale promyslet, jak udělat věci lépe jako skupina - týmy, organizátoři. Není to skvělé pro nikoho. Budeme toho muset co nejvíce nacpat do třetího tréninku, snad bude sucho. Všichni teď mají pneumatiky navíc."
BREAKING: #FP2 will not start - no further action on the track for today#ChineseGP ?? pic.twitter.com/o90peBnbuD
— Formula 1 (@F1) April 7, 2017V padoku se hovořilo zejména o vypadnutí Velké ceny Malajsie z kalendáře F1 od příštího roku. Podívejme se alespoň na to, jak jsou na tom piloti s využitím jednotlivých komponent pohonných jednotek (letos limitováni 4 ks na sezónu).
Grosjean s Vandoornem nasadili dnes ráno nová turba (TC) a motorgenerátory tepelné energie (MGU-H), Ricciardo kvůli problémům v Austrálii pro jistotu dostal novou řídicí elektroniku (CE). Renault zatím neví, zda půjde opravit. Vandoornovo starší turbo i MGU-H jsou použitelné, Honda mu nasadila upravenou specifikaci. Turbo Ferrari z Grosjeanova vozu však po závodě v Austrálii už opravit nepůjde.
#F1 #ChineseGP Used power unit components so far, drivers limited to 4 pcs of each element per season in 2017 pic.twitter.com/A1oks5rMbl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 7, 2017Víkend bude pokračovat zítra v 6:00 našeho času třetím tréninkem, od 9:00 je v plánu kvalifikace. Počasí se má večer v Číně zlepšit, na neděli však meteorologové opět předpovídají déšť.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.