Na prvních čtyřech místech v první velké ceně letošního roku skončily vozy Ferrari a Mercedesu. Vyhrál Vettel, za ním skončil Hamilton a Bottas. Pomyslnou bramborovou medaili pak bral Kimi Räikkönen. Ten ale se svým výkonem nebyl úplně spokojený.
Finský matador se dnes na tiskové konferenci před Velkou cenou Číny vrátil k závodu v Albert Parku, kde prý Kimiho Ferrari nepředvedlo svůj plný potenciál. To se pak projevilo i na rychlosti, kdy Räikkönen na první trojici značně ztrácel - dojel 22 sekund po vítězi Vettelovi.
"Autu jsme docela rozuměli, ale nestihli jsme ho doladit. Nedopadlo to úplně dobře, ale v porovnání s předchozími roky je to pohádka. Měli jsme sice pár problémů a víme, že jsme mohli jet mnohem rychleji, ale i tak jsme jako tým odvedli dobrou práci a získali nějaké body," řekl pro novináře finský pilot.
"Zatím jsme tu neodjeli ani jedno kolo s novými vozy, takže kdo ví? Myslím si, že máme velmi slušné auto, ale nemá moc smysl hádat, kdo nakonec dojede na čele a kdo ne," odpověděl Räikkönen na otázku ohledně tipů na výsledek.
Dle předpovědi to vypadá na pěkně deštivý víkend a navíc Pirelli přiveze novou specifikaci gum, které budou uzpůsobeny novým pravidlům, které se týkají restartu závodu v případě, že velká cena odstartuje za safety carem. Od letoška se totiž jezdci při tomto scénáři budou závod znovu začínat klasicky z roštu.
"Budeme tu mít jiné pneumatiky do deště, takže je to pro nás jedna velká neznámá, ale to je tak pro všechny. Většinou, když je auto dobré za sucha, tak nemá problémy ani za deště. Budeme si ale muset ještě počkat, sám si myslím, že by to problém být neměl," dodal Räikkönen.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.