Na prvních čtyřech místech v první velké ceně letošního roku skončily vozy Ferrari a Mercedesu. Vyhrál Vettel, za ním skončil Hamilton a Bottas. Pomyslnou bramborovou medaili pak bral Kimi Räikkönen. Ten ale se svým výkonem nebyl úplně spokojený.
Finský matador se dnes na tiskové konferenci před Velkou cenou Číny vrátil k závodu v Albert Parku, kde prý Kimiho Ferrari nepředvedlo svůj plný potenciál. To se pak projevilo i na rychlosti, kdy Räikkönen na první trojici značně ztrácel - dojel 22 sekund po vítězi Vettelovi.
"Autu jsme docela rozuměli, ale nestihli jsme ho doladit. Nedopadlo to úplně dobře, ale v porovnání s předchozími roky je to pohádka. Měli jsme sice pár problémů a víme, že jsme mohli jet mnohem rychleji, ale i tak jsme jako tým odvedli dobrou práci a získali nějaké body," řekl pro novináře finský pilot.
"Zatím jsme tu neodjeli ani jedno kolo s novými vozy, takže kdo ví? Myslím si, že máme velmi slušné auto, ale nemá moc smysl hádat, kdo nakonec dojede na čele a kdo ne," odpověděl Räikkönen na otázku ohledně tipů na výsledek.
Dle předpovědi to vypadá na pěkně deštivý víkend a navíc Pirelli přiveze novou specifikaci gum, které budou uzpůsobeny novým pravidlům, které se týkají restartu závodu v případě, že velká cena odstartuje za safety carem. Od letoška se totiž jezdci při tomto scénáři budou závod znovu začínat klasicky z roštu.
"Budeme tu mít jiné pneumatiky do deště, takže je to pro nás jedna velká neznámá, ale to je tak pro všechny. Většinou, když je auto dobré za sucha, tak nemá problémy ani za deště. Budeme si ale muset ještě počkat, sám si myslím, že by to problém být neměl," dodal Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.