Renault doufá, že nový motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) vyvinutý pro sezónu 2017 nasadí na své pohonné jednotky od Velké ceny Ruska. Po problémech, které s ním zaznamenal v předsezónních testech, byl nucen se vrátit k loňské verzi.
Starší specifikace je však o 5 kg těžší a vyžaduje o 1 kg těžší chladicí nádobu, což kromě Renaultu působí problémy s vyvážením vozů také zákaznickému Red Bullu a Toro Rosso. Protože došlo k zvětšení vozů, narostla i jejich váha - o cca 2 - 3 kg za každých 10 cm délky navíc.
Mercedes letos například zvětšil rozvor svého monopostu o 26 cm, Force India o 27,9 cm. Auta se nyní tedy pohybují nad povinnou minimální hmotností 728 kg a nemají prostor pro lepší vyvážení svých monopostů. Mercedes má nadváhu 5 kg (což může dělat kolem 0,2 s na kolo), Red Bull je kvůli staršímu MGU-K opět na 728 kg, Ferrari, Haas, McLaren i Williams jsou pod tímto limitem.
Nová verze MGU-K Renaultu by se podle zákulisních zdrojů měla na pohonné jednotky Renault vrátit zřejmě v Rusku, ve 4. závodu sezóny. "Plánujeme návrat verze 2017 co nejdříve. Jak víte, výkon MGU-K je dán pravidly: 120 kW, takže to měnit nemůžeme. Je tam ale hmotnost, něco z chlazení a z podmínek, které můžeme využít. To všechno se u verze 2017 zlepšilo, ale nejde o nic, co by zásadně měnilo hru," komentuje Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu F1.
Na otázku, zda je možné, že se nový MGU-K vrátí do vozu před druhou dávkou motorů (letos jsou piloti omezeni 4 kusy na celou sezónu o 20 závodech), odpovídá: "To rozhodně. Víte, u motoru máme možnost díly míchat, nejsme tedy svázáni tím, co máme. Přivezeme to, jakmile budeme moci."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.