Renault doufá, že nový motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) vyvinutý pro sezónu 2017 nasadí na své pohonné jednotky od Velké ceny Ruska. Po problémech, které s ním zaznamenal v předsezónních testech, byl nucen se vrátit k loňské verzi.
Starší specifikace je však o 5 kg těžší a vyžaduje o 1 kg těžší chladicí nádobu, což kromě Renaultu působí problémy s vyvážením vozů také zákaznickému Red Bullu a Toro Rosso. Protože došlo k zvětšení vozů, narostla i jejich váha - o cca 2 - 3 kg za každých 10 cm délky navíc.
Mercedes letos například zvětšil rozvor svého monopostu o 26 cm, Force India o 27,9 cm. Auta se nyní tedy pohybují nad povinnou minimální hmotností 728 kg a nemají prostor pro lepší vyvážení svých monopostů. Mercedes má nadváhu 5 kg (což může dělat kolem 0,2 s na kolo), Red Bull je kvůli staršímu MGU-K opět na 728 kg, Ferrari, Haas, McLaren i Williams jsou pod tímto limitem.
Nová verze MGU-K Renaultu by se podle zákulisních zdrojů měla na pohonné jednotky Renault vrátit zřejmě v Rusku, ve 4. závodu sezóny. "Plánujeme návrat verze 2017 co nejdříve. Jak víte, výkon MGU-K je dán pravidly: 120 kW, takže to měnit nemůžeme. Je tam ale hmotnost, něco z chlazení a z podmínek, které můžeme využít. To všechno se u verze 2017 zlepšilo, ale nejde o nic, co by zásadně měnilo hru," komentuje Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu F1.
Na otázku, zda je možné, že se nový MGU-K vrátí do vozu před druhou dávkou motorů (letos jsou piloti omezeni 4 kusy na celou sezónu o 20 závodech), odpovídá: "To rozhodně. Víte, u motoru máme možnost díly míchat, nejsme tedy svázáni tím, co máme. Přivezeme to, jakmile budeme moci."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.