Renault plánuje nasadit lehčí MGU-K vyvinutý pro rok 2017 až v Rusku

Motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie
Motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie, foto: Magneti Marelli
Petr Hlawiczka 6. dubna 2017 06:30
Sdílej:

Renault doufá, že nový motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) vyvinutý pro sezónu 2017 nasadí na své pohonné jednotky od Velké ceny Ruska. Po problémech, které s ním zaznamenal v předsezónních testech, byl nucen se vrátit k loňské verzi.

Starší specifikace je však o 5 kg těžší a vyžaduje o 1 kg těžší chladicí nádobu, což kromě Renaultu působí problémy s vyvážením vozů také zákaznickému Red Bullu a Toro Rosso. Protože došlo k zvětšení vozů, narostla i jejich váha - o cca 2 - 3 kg za každých 10 cm délky navíc.

Mercedes letos například zvětšil rozvor svého monopostu o 26 cm, Force India o 27,9 cm. Auta se nyní tedy pohybují nad povinnou minimální hmotností 728 kg a nemají prostor pro lepší vyvážení svých monopostů. Mercedes má nadváhu 5 kg (což může dělat kolem 0,2 s na kolo), Red Bull je kvůli staršímu MGU-K opět na 728 kg, Ferrari, Haas, McLaren i Williams jsou pod tímto limitem.

Nová verze MGU-K Renaultu by se podle zákulisních zdrojů měla na pohonné jednotky Renault vrátit zřejmě v Rusku, ve 4. závodu sezóny. "Plánujeme návrat verze 2017 co nejdříve. Jak víte, výkon MGU-K je dán pravidly: 120 kW, takže to měnit nemůžeme. Je tam ale hmotnost, něco z chlazení a z podmínek, které můžeme využít. To všechno se u verze 2017 zlepšilo, ale nejde o nic, co by zásadně měnilo hru," komentuje Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu F1.

Na otázku, zda je možné, že se nový MGU-K vrátí do vozu před druhou dávkou motorů (letos jsou piloti omezeni 4 kusy na celou sezónu o 20 závodech), odpovídá: "To rozhodně. Víte, u motoru máme možnost díly míchat, nejsme tedy svázáni tím, co máme. Přivezeme to, jakmile budeme moci."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.