Renault doufá, že nový motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) vyvinutý pro sezónu 2017 nasadí na své pohonné jednotky od Velké ceny Ruska. Po problémech, které s ním zaznamenal v předsezónních testech, byl nucen se vrátit k loňské verzi.
Starší specifikace je však o 5 kg těžší a vyžaduje o 1 kg těžší chladicí nádobu, což kromě Renaultu působí problémy s vyvážením vozů také zákaznickému Red Bullu a Toro Rosso. Protože došlo k zvětšení vozů, narostla i jejich váha - o cca 2 - 3 kg za každých 10 cm délky navíc.
Mercedes letos například zvětšil rozvor svého monopostu o 26 cm, Force India o 27,9 cm. Auta se nyní tedy pohybují nad povinnou minimální hmotností 728 kg a nemají prostor pro lepší vyvážení svých monopostů. Mercedes má nadváhu 5 kg (což může dělat kolem 0,2 s na kolo), Red Bull je kvůli staršímu MGU-K opět na 728 kg, Ferrari, Haas, McLaren i Williams jsou pod tímto limitem.
Nová verze MGU-K Renaultu by se podle zákulisních zdrojů měla na pohonné jednotky Renault vrátit zřejmě v Rusku, ve 4. závodu sezóny. "Plánujeme návrat verze 2017 co nejdříve. Jak víte, výkon MGU-K je dán pravidly: 120 kW, takže to měnit nemůžeme. Je tam ale hmotnost, něco z chlazení a z podmínek, které můžeme využít. To všechno se u verze 2017 zlepšilo, ale nejde o nic, co by zásadně měnilo hru," komentuje Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu F1.
Na otázku, zda je možné, že se nový MGU-K vrátí do vozu před druhou dávkou motorů (letos jsou piloti omezeni 4 kusy na celou sezónu o 20 závodech), odpovídá: "To rozhodně. Víte, u motoru máme možnost díly míchat, nejsme tedy svázáni tím, co máme. Přivezeme to, jakmile budeme moci."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.